Toon posts:

Monitor aankopadvies, rond de 200-240 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs PC upgerade, maar mijn monitor ging stuk dus heb nu een oude 720p |:(

Ik zoek een?
Beeldscherm, 24 inch + . Beeldscherm moet zwart zijn ( ivm setup ) en het liefst de randen aan de zijkanten/bovenkant zo klein mogelijk, verder is ultrawide een + punt.

Wat is je budget?
200-240 euro, ( of 2 x 120 voor duo beeldscherm ). Zelf werk ik, dus ik kan sparen alleen ik wil graag ook nog een stoel kopen, dus liefst binnen budget. 1440P vind ik iets te 'zwaar' voor mijn gtx 1060 dus ik hoef al niet zo'n dure monitor. :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, beetje programmeren ( dit ben ik aant leren, ) . Video editen etc. Gewoon vanalles :)

Wat heb je zelf al gevonden?
goo.gl/L7Ekjg - deze monitor is ultrawide ( + punt voor mij ) en groot genoegt ;)
goo.gl/mBhLDH - deze monitor is 144 hz maar 20 euro buiten budget.
goo.gl/hqr1Az - of bijvoorbeeld 2 x deze ( Hieronder heb ik hier nog een vraag over )

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is het verschil met deze goo.gl/hqr1Az en goo.gl/igxwcN . Allebei 24 inch en 1920x1080 en IPS, waarom kost de een zo veel duurder?

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn pc bestaat uit een ryzen 1600 + gtx 1060 6gb, dus 144 hz kan wel alleen even wat settings in spelletjes laten zakken.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 20:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarom link je niet naar de pricewatch?, dat is een stuk makkelijker om eea te vergelijken.

Voor de doel (video editting etc) wil je eigenlijk een IPS scherm (betere kleurechtheid). Echter in combinatie met hoge refreshrate en een budget < 240 euro gaat je dit niet lukken volgens mij.

Welk formaat monitor wil je sowieso?. 24" of groter?.

Edit: vraag me sowieso af of ze bestaan; >60Hz, IPS, 1080p schermen?.
Op 1440p zijn er meerdere (heb er zelf een ;) ), op 1080p vind ik er geen een in de PW.

[ Voor 85% gewijzigd door Tortelli op 07-08-2017 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tortelli schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:52:
Waarom link je niet naar de pricewatch?, dat is een stuk makkelijker om eea te vergelijken.

Voor de doel (video editting etc) wil je eigenlijk een IPS scherm (betere kleurechtheid). Echter in combinatie met hoge refreshrate en een budget < 240 euro gaat je dit niet lukken volgens mij.

Welk formaat monitor wil je sowieso?. 24" of groter?.

Edit: vraag me sowieso af of ze bestaan; >60Hz, IPS, 1080p schermen?.
Op 1440p zijn er meerdere (heb er zelf een ;) ), op 1080p vind ik er geen een in de PW.
De 2 van 60/75 hz zijn 1080p IPS, de 144hz is TN, dus eigenlijk twijfel ik gewoon tussen 1080 IPS 24 inch x2, 29 inch ultrawide 1080p IPS, of 24 inch 144hz TN 1080p

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 20:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Lijkt me de widescreen LG de beste keuze; pricewatch: LG 29UM58-P Zwart ; breedbeeld, hogere resolutie en IPS. Lees in de reacties dat je hem op 75Hz kunt laten werken?.

Persoonlijk vind ik een enkel (groot) scherm fijner werken dan 2 kleintjes, je moet er daarnaast de ruimte voor hebben op je bureau. Echter is dit een erg persoonlijke keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Tortelli schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:16:
Lijkt me de widescreen LG de beste keuze; pricewatch: LG 29UM58-P Zwart ; breedbeeld, hogere resolutie en IPS. Lees in de reacties dat je hem op 75Hz kunt laten werken?.

Persoonlijk vind ik een enkel (groot) scherm fijner werken dan 2 kleintjes, je moet er daarnaast de ruimte voor hebben op je bureau. Echter is dit een erg persoonlijke keuze.
Soms lees ik 60 hz en soms 75, ik denk toch dat de 60 hz klopt. Maar eigenlijk boeit 60/75 niet echt, maar zelf was ik ook al van plan die te kopen maar ik wilde kijken of het de goede keuze was. Ruimte op mijn burea heb ik genoeg, cheers. :D

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Monitoren behoren onder Harde Waren. Monitoren die in Consumentenelektronica vallen zijn meer in de vorm van TV's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:30:

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is het verschil met deze goo.gl/hqr1Az en goo.gl/igxwcN . Allebei 24 inch en 1920x1080 en IPS, waarom kost de een zo veel duurder?
Het ene scherm is in hoogte en andere manieren verstelbaar, de ander niet.
Pagina: 1