Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor trainen neurale netwerken

Pagina: 1
Acties:

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Beste Tweakers,

Vanuit mijn studie ben ik vorig jaar begonnen met het schrijven van software voor Neurale Netwerken. In het begin was mijn macbook nog wel afdoende maar om echt een beetje te kunnen meedraaien op Kaggle heb ik meer computerkracht nodig, GPU-kracht om precies te zijn. De zwaarte van de machine zal dus liggen bij een Nvidia GPU met veel CUDA-cores. Zelf zat ik te denken aan een GTX 1070.

Tot dusver geen probleem dus, echter heb ik totaal geen verstand van de rest van de componenten. De processor / het geheugen zal in dit systeem van minder belang zijn, dus daar pick ik gewoon een intel i5 of i7 (maakt dit nog veel uit) icm 16 gigabyte geheugen.

Hierbij moet ook nog een behuizing komen, een moederbord en een SSD-schijf. Randapparatuur als toetsenbord, muis en DVD-speler is niet nodig want zal via SSH de programma's doorsturen of indien nodig teamviewer oid gebruiken.

Vooral de keuze voor een moederbord vind ik een lastige. Mijn budget zal op ongeveer 800 euro liggen voor de complete PC (exclusief de GPU). Wat wel belangrijk is dat ik in een later stadium (lees: meer geld heb) de PC kan uitbreiden met extra GPU's voor meer performance.

Bedankt voor jullie hulp alvast :)

Groeten

Verwijderd

Heb je zelf al onderzoek gedaan of een lijstje gemaakt? Je zou anders eventueel de Pricewatch of de BBG's kunnen gebruiken om een lijst samen te stellen.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Lees ook even het DAA beleid er staat onder andere dit:
Modbreak:

Lees onderstaande handleiding volledig door, anders loop je kans dat je topic vroegtijdig wordt gesloten!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een kaart als de GTX 1070 is momenteel moeilijk te krijgen door de mining rage die weer teruggekomen is. Met een budget van 800 euro zal je vermoedelijk bijna 500-600 euro daarvan nodig hebben om die GTX 1070 te kopen. Je hebt dan in het gunstigste geval nog 300 euro over voor de andere onderdelen.

Overigens als het gaat om pure rekenkracht met CUDA cores, de GTX 1080 Ti is dan uiteraard de beste optie. Weliswaar erg duur, maar de 1070 blijft ook flink achter bij die kaart.

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 22:44
Voor Kaggle is een Geforce GPU aan te raden, afhankelijk van de workload en grootte van de dataset kan je kiezen tussen een GTX 1060 6 GB tot een GTX 1080 TI. Hier meer informatie voor de keuze. Verder durf ik het niet te zeggen, mogelijk dat een snelle CPU en veel RAM ook noodzakelijk is voor Deep Learning?