20*350ZO45°
om te zorgen dat de kaart tijdens transport ook goed vast blijft zitten. Een AGP kaart is vaak een stuk zwaarder dan een PCI kaart (oa door het koelblok) en zal daarom tijdens het rijden over een hobbelige weg eerder uit zn slot schieten dan een PCI kaart, met zo'n clipje wordt dat vookomen..
Verwijderd
Tijdens transport
EEH als daar mee gesmeten wordt kan je harddisk het ook wel vergeten...
Mijn oom had het zo erg dat de diskdrive helemaal scheef zat en een week later was de harddisk kapot..
Mijn oom had het zo erg dat de diskdrive helemaal scheef zat en een week later was de harddisk kapot..
Da's duidelijk 
Mensen met andere suggesteis?
Mensen met andere suggesteis?
20*350ZO45°
Die clip / tierap zit er idd omheen om te voorkomen dat de kaart uit het AGP slot gaat.
Omdat het slot iets korter is, en verder van de achterkant van de computer staat krijg je een soort hefboom. Als je dan een beetje stevig de monitor op je AGP kaart aansluit.. dan schiet de achterkant er uit. Dit heb ik echt heel veel meegemaakt met Tulip machines.
Omdat het slot iets korter is, en verder van de achterkant van de computer staat krijg je een soort hefboom. Als je dan een beetje stevig de monitor op je AGP kaart aansluit.. dan schiet de achterkant er uit. Dit heb ik echt heel veel meegemaakt met Tulip machines.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Een soort hefboomOp zondag 08 juli 2001 10:58 schreef koffercomputer het volgende:
Die clip / tierap zit er idd omheen om te voorkomen dat de kaart uit het AGP slot gaat.
Als de kaart gewoon goed met een schroef vast zit, moet deze blijven zitten.
Als die uit het slot springt, heb je dus ook al te maken met een brakke kast.
De bodemplaat waar je het mobo op vast zet, zit dus niet goed.
Of je hebt de bodemplaat niet goed terug geplaatst, als je deze kunt verwijderen voor het bouwen van de pc.
And The Only One
Die slotplaten zijn nog verbazend goed te buigen als je een beetje doordrukt.
Daarbij is er maar een klein beetje hefboomwerking nodig om de kaart aan het andere eind ver omhoog te laten komen.
Test het maar eens met een plank en een klein balkje; leg de plank als een wip op het balkje, maar niet precies in het midden; zodanig dat je een kort en een lang stuk hebt.
Duw dan het korte stuk naar beneden, zodat het lange stuk omhoog komt en je ziet meteen wat we bedoelen.
Stukje natuurkunde.
Daarbij is er maar een klein beetje hefboomwerking nodig om de kaart aan het andere eind ver omhoog te laten komen.
Test het maar eens met een plank en een klein balkje; leg de plank als een wip op het balkje, maar niet precies in het midden; zodanig dat je een kort en een lang stuk hebt.
Duw dan het korte stuk naar beneden, zodat het lange stuk omhoog komt en je ziet meteen wat we bedoelen.
Stukje natuurkunde.
Verwijderd
Een AGP-slot is wat kieskeuriger dan een PCI slot. Dit wilt zeggen dat je een PCI kaart makkelijker installeerd (minder druk uitoefenen op de kaart om hem in de PCI-slot te krijgen).Op zondag 08 juli 2001 10:56 schreef RDK_NL het volgende:
Maar als het schroefje vastzit kan ik er volgens mij nog niet uitvallen hoor, ik snap er echt géén kont van
Een AGP-kaart moet echt heel precies in de AGP-slot zitten anders functioneerd hij niet (echt goed doordrukken).
Een PCI kaart hoeft niet 100% goed te zitten, maar een AGP-kaart dus wel. Daarom zit er dus op sommige moederborden zo'n clip. Zover ik het weet is dat alleen op moederborden met een normale AGP slot. Dus niet op moederborden met een AGP-Pro optie.
Het heeft dus niks met vervoer te maken.
Verwijderd
Het kan wel met vervoer te maken hebben.
PCI heeft één rij contacten, als je een pci kaart 5mm uit het slot trekt is er niets aan de hand.
AGP heeft (net als EISA) twee rijen contacten boven elkaar. Als je een AGP kaart maar een millimeter uit het slot trekt kun je al sluiting hebben.
Daarnaast staat niet bij alle pc kasten de achterkan haaks op de mobo tray, waardoor je kaarten aan de achterkant uit het slot kunt trekken als je ze vastzet. (meestal is dit zo bij de wat goedkopere, dun-plaatstaal kasten)
Zelfs al krijg je in zo'n kast de kaart er goed in, bij de kleinste tik of stoot (bijv. vervoer) kan ie er al uitspringen.
PCI heeft één rij contacten, als je een pci kaart 5mm uit het slot trekt is er niets aan de hand.
AGP heeft (net als EISA) twee rijen contacten boven elkaar. Als je een AGP kaart maar een millimeter uit het slot trekt kun je al sluiting hebben.
Daarnaast staat niet bij alle pc kasten de achterkan haaks op de mobo tray, waardoor je kaarten aan de achterkant uit het slot kunt trekken als je ze vastzet. (meestal is dit zo bij de wat goedkopere, dun-plaatstaal kasten)
Zelfs al krijg je in zo'n kast de kaart er goed in, bij de kleinste tik of stoot (bijv. vervoer) kan ie er al uitspringen.
Pagina: 1