SD Kaart geformatteerd

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Dag allen,

Ik heb een SDHC kaartje geformatteerd met mijn videocamera (Sony) waar achteraf gezien nog een bestand op stond dat ik graag had behouden. Het is niets wereldschokkends, als ik het definitief kwijt ben is het geen ramp.

Ik heb al geprobeerd bestanden terug te halen met Recuva, Puran en PhotoRec, maar geen enkele tool vindt nog een spoor van een bestand. Ik heb zowel snelle als deep scan geprobeerd. Is het einde oefening of is er nog een tooltje dat ik kan proberen?

Verwijderd

Raad: geen bestanden er meer opzetten. Ik zelf had een goede ervaring met remo recover. Dit programma laat in elk geval je foto's en bestanden zien voordat je moet betalen. Je weet dan of het de moeite waard is om achter een licence key aan te gaan.
Ik had dus per ongeluk ook de verkeerde kaart geformatteerd met FAT 32. Succes.

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er nog andere reacties komen. Kijk ook goed voor welk besturingssysteem je het programma download van internet voor de Mac of voor Windows.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Het binnen vijf minuten kicken van het topic slaat echt nergens op. :o Edit gewoon je vorige bericht, zoals ook staat aangegeven ;)

Verder zijn er al zoveel topics over data recovery. Gebruik even de zoekfunctie hier op het forum.

Maar @mathias82, speelt het probleem überhaupt nog? Zo ja; Heb je na de format alweer gegevens naar de kaart geschreven? En gaat het om één bestand of stond er meer op de kaart?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb met SD kaartjes goede ervaringen met GetDataBack. Is er voor FAT en NTFS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Room42 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:00:
Maar @mathias82, speelt het probleem überhaupt nog? Zo ja; Heb je na de format alweer gegevens naar de kaart geschreven? En gaat het om één bestand of stond er meer op de kaart?
Het probleem speelt niet meer in de zin dat ik het heb opgegeven. Er stonden verscheidene filmpjes op het kaartje. Ik dacht dat ik een kopie van al deze filmpjes had, maar blijkbaar van 1 filmpje niet.
Ik heb alle mogelijke software geprobeerd die ik heb gevonden, maar geen enkele vond nog een spoor van een filmpje (zowel in snelle als in diepe scans). Ik vond dit erg vreemd, vooral omdat ik er na het formatteren geen andere gegevens op had gezet en dat het formatteren met de videocamera geen diepe format is (duurt maar een paar seconden). Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik met weinig moeite de bestanden kon terughalen, maar dat bleek niet het geval.
In alle geval: probleem niet opgelost, maar het kaartje is ondertussen al terug in gebruik genomen dus voor mij mag hier gerust een slotje op.
Pagina: 1