Toon posts:

webcam via netwerk (niet via camerades) ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een andere manier om je webcam over het netwerk te laten zien buiten camerades om? Want bij camerades moet je een I-Net verbinding hebben en met isdn is dat €€€€€€€€!!!

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een andere manier?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
kijk maar is in de source van dat progje van camerades, dan zie je dat die server gewoon lokaal op je pc loopt, dus in het netwerk moet dat gewoon werken.

VB: pc met cameraden progje aan: 192.168.0.1
vanaf andere pc in netwerk http://192.168.0.1:poortnummerweetikzoniet openen, dat zou moeten werken...

Verwijderd

Probeer het eens met nemeeting, het enige nadeel is dat je het beeld maar op 1 pc tegelijk in je netwerk kan zien, maar wel leuk op zich.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Probeer windows media encoder eens, die heeft een ingebouwd streaming servertje

Of installeer realserver en zet zo een realvideo stream op

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 10:35 schreef EbAyzo het volgende:
Is er ook een andere manier om je webcam over het netwerk te laten zien buiten camerades om? Want bij camerades moet je een I-Net verbinding hebben en met isdn is dat €€€€€€€€!!!
Als je de FAQ goed hebt gelezen dan en uitgevoerd dan gebruik je in jouw geval gewoon het camarades programma met het internet ip van de computer waarop de webcam draait.

Als je bijvoorbeeld twee computers hebt.

Op PC 1 (IP 192.168.1.1) wil je de cam bekijken
Op PC 2 (IP 192.168.1.2) wil je de cam broadcasten

Je maakt het html bestandje aan zoals in de FAQ omschreven en vult als IP nummer 192.168.1.2 in.

Je installeert het programma van camarades op de tweede computer en start het op, en opent het bestandje om de cam te bekijken op computer één. Dan heb je óók zónder internetverbinding (dus zónder ingebeld te zijn) beeld.

Zo niet doe je iets niet goed :) en ligt dat niet aan het feit dat je niet ingebeld bent.

Edit:
In de FAQ staat het IP adres standaard op 192.168.1.2, als jouw PC een ander IP-adres binnen je netwerk heeft moet je dat natuurlijk even wijzigen. Controleer dan gelijk even of het poortnummer in het script gelijk is aan het poortnummer dat ingesteld staat in het programmatje. Zo niet: Gelijkmaken

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 14:43 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Als je de FAQ goed hebt gelezen dan en uitgevoerd dan gebruik je in jouw geval gewoon het camarades programma met het internet ip van de computer waarop de webcam draait.

Als je bijvoorbeeld twee computers hebt.

Op PC 1 (IP 192.168.1.1) wil je de cam bekijken
Op PC 2 (IP 192.168.1.2) wil je de cam broadcasten

Je maakt het html bestandje aan zoals in de FAQ omschreven en vult als IP nummer 192.168.1.2 in.

Je installeert het programma van camarades op de tweede computer en start het op, en opent het bestandje om de cam te bekijken op computer één. Dan heb je óók zónder internetverbinding (dus zónder ingebeld te zijn) beeld.

Zo niet doe je iets niet goed :) en ligt dat niet aan het feit dat je niet ingebeld bent.

Edit:
In de FAQ staat het IP adres standaard op 192.168.1.2, als jouw PC een ander IP-adres binnen je netwerk heeft moet je dat natuurlijk even wijzigen. Controleer dan gelijk even of het poortnummer in het script gelijk is aan het poortnummer dat ingesteld staat in het programmatje. Zo niet: Gelijkmaken
Dan moet ik nog maar eens kijken, maar volgens mij had ik het wel goed gedaan :?

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 15:04 schreef EbAyzo het volgende:

[..]

Dan moet ik nog maar eens kijken, maar volgens mij had ik het wel goed gedaan :?
Uit je stukje maak ik op dat het wél werkt als je wél ingebeld bent. Gebruik je dan de webpagina van camarades of je eigen pagina die je met behulp van het script gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 15:35 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Uit je stukje maak ik op dat het wél werkt als je wél ingebeld bent. Gebruik je dan de webpagina van camarades of je eigen pagina die je met behulp van het script gebruikt?
eigen pagina..maar er kijken dan ook gelijk weer camerades gasten mee!! (je ziet allemaal ip nummers die verbonden zijn) niet dat ik iets te verbergen heb ofzo..maar ik wil geen iNET verbinding

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 16:05 schreef EbAyzo het volgende:

[..]

eigen pagina..maar er kijken dan ook gelijk weer camerades gasten mee!! (je ziet allemaal ip nummers die verbonden zijn) niet dat ik iets te verbergen heb ofzo..maar ik wil geen iNET verbinding
First off all kun je bij je camarades online instellingen instellen dat jouw site niet gelist wordt, dan heb je geen last van die meekijkers die ook nog eens allemaal bandbreedte vreten.

Daarnaast: Als jij geen verbinding hebt met internet kunnen de camarades mensjes niet meekijken, maar kun je de cam wel over het thuisnetwerk bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 16:26 schreef Negotiator het volgende:

[..]

First off all kun je bij je camarades online instellingen instellen dat jouw site niet gelist wordt, dan heb je geen last van die meekijkers die ook nog eens allemaal bandbreedte vreten.

Daarnaast: Als jij geen verbinding hebt met internet kunnen de camarades mensjes niet meekijken, maar kun je de cam wel over het thuisnetwerk bekijken.
dan ga ik vanavond thuis nog maar even kijken!! tnx!

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 16:39 schreef EbAyzo het volgende:
dan ga ik vanavond thuis nog maar even kijken!! tnx!
Yw. *D

En als het niet lukt even hier posten wát er niet lukt, dan kijken we gewoon weer even verder, maar werken zal het >:)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 09 juli 2001 10:53 schreef DJSmiley het volgende:
Probeer windows media encoder eens, die heeft een ingebouwd streaming servertje

Of installeer realserver en zet zo een realvideo stream op
Als hij dit nou gewoon probeert??
Zo hebben wij een webcam op een temp.meter in het serverhok. Werkt perfect!
Pagina: 1