Mijn eigen computer ervaring is begonnen in de jaren 80 met de Commodore 64. Sinds die tijd ben ik gewandeld door computers met Windows 95, 98, XP, Vista, 7, 8 en 10 (thuis en werk). Persoonlijk voor mezelf heb ik een Dell Inspiron 1525 laptop met Windows Vista Home Edition waar ik nog steeds met veel plezier gebruik van maak, weliswaar offline dezer dagen, omdat het Vista systeem niet meer ondersteund wordt en browsers en andere ondersteunende programma's evenmin.
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop, omdat mijn oude, eveneens een Dell Inspiron Desktop 546 met Windows 7 nog op zijn einde loopt. Veel is veranderd en ik zal eveneens nieuwe randapparatuur moeten aanschaffen, zoals toetsenbord, monitor, muis en printer. Wat ik er graag in wil hebben voor hardware zijn:
- Aparte grafische kaart
- Aparte geluidskaart
- Aparte videokaart
- Andere extra kaarten
- Geheugenkaarten (16GB?)
(- Wat nog nodig is.)
Voor andere poorten:
- 6-8 USB poorten 2.0 en 3.0 (voor muis, toetsenbord, printer en externe harde schrijf)
- HDMI en/of VGA (oude video aansluiting)
- jacks voor headphones (roze) en speaker (groen)
- Slot voor SM, XD, MMC/RS en MS/PRO/DUO digitale kaarten uit telefoons en camera's.
- Een DVD/RW/CD station recordable/rewritable (minstens 1) aka dvd brander
- Ethernet aansluiting/jack
Verder wil ik er graag video's op kunnen bekijken, foto's bewerken en films kunnen samenstellen.
Alles betreft daarbij voor hobby en vakantie. Gamen doe ik niet.
Jarenlang vond ik de service die Dell gaf prima en fijn, onder andere keuzevrijheid in mogelijkheden met nieuwe PC's en laptops, en een goede adviesservice. Maar dit is allemaal verdwenen. Ik heb weinig met een standaard kast, waar al gauw iets aan ontbreekt of te traag blijkt met programma's en browsers.
Wat is echt aanraadbaar dat ik zou kunnen aanschaffen voor een niet al te dure prijs (1000 euro en hoger).
Bedankt alvast.
...
...
...
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop, omdat mijn oude, eveneens een Dell Inspiron Desktop 546 met Windows 7 nog op zijn einde loopt. Veel is veranderd en ik zal eveneens nieuwe randapparatuur moeten aanschaffen, zoals toetsenbord, monitor, muis en printer. Wat ik er graag in wil hebben voor hardware zijn:
- Aparte grafische kaart
- Aparte geluidskaart
- Aparte videokaart
- Andere extra kaarten
- Geheugenkaarten (16GB?)
(- Wat nog nodig is.)
Voor andere poorten:
- 6-8 USB poorten 2.0 en 3.0 (voor muis, toetsenbord, printer en externe harde schrijf)
- HDMI en/of VGA (oude video aansluiting)
- jacks voor headphones (roze) en speaker (groen)
- Slot voor SM, XD, MMC/RS en MS/PRO/DUO digitale kaarten uit telefoons en camera's.
- Een DVD/RW/CD station recordable/rewritable (minstens 1) aka dvd brander
- Ethernet aansluiting/jack
Verder wil ik er graag video's op kunnen bekijken, foto's bewerken en films kunnen samenstellen.
Alles betreft daarbij voor hobby en vakantie. Gamen doe ik niet.
Jarenlang vond ik de service die Dell gaf prima en fijn, onder andere keuzevrijheid in mogelijkheden met nieuwe PC's en laptops, en een goede adviesservice. Maar dit is allemaal verdwenen. Ik heb weinig met een standaard kast, waar al gauw iets aan ontbreekt of te traag blijkt met programma's en browsers.
Wat is echt aanraadbaar dat ik zou kunnen aanschaffen voor een niet al te dure prijs (1000 euro en hoger).
Bedankt alvast.
...
...
...