Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Momenteel beschik ik over een Samsung Galaxy S4 mini (enkele sim). Nu heb ik momenteel 2 gsm kaarten, één voor persoonlijk gebruik, de ander voor bedrijf. Gezien er maar 1 kaart in mijn gsm kan, zit ik momenteel met 2 gsm's. Niet echt gemakkelijk. Nu heb ik gekeken naar een dual sim adapter, zodat ik toch 2 sim kaarten in 1 gsm kan steken. Maar ik heb al wel begrepen dat je daarbij niet op beide kaarten tegelijk bereikbaar kan zijn, omdat de gsm maar 1 antenne heeft.

Dus je raad het vast al wel; Is het mogelijk om toch op de één of andere manier de beide kaarten in mijn Galaxy S4 mini te steken en op beide kaarten tegelijk bereikbaar te zijn?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden! Groetjes, Rosalien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee. Dan heb je echt een andere telefoon nodig met 2 simslots. Die zijn ook op budget wel te vinden tegenwoordig je ziet🏴het steeds vaker. Wat je wel kunt doen als het puur bellen betreft, het ene nummer doorschakelen naar je andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ToFast, dank je wel voor je snelle antwoord!
Ik was er al een beetje bang voor dat het niet zou kunnen. Ik heb nog niet zo lang de S4 mini, dus om nu weer een nieuwe gsm aan te schaffen...
Betreft het doorverbinden, het gaat inderdaad alleen om bellen, een vraagje daarover.
Het nummer van bedrijf is een Belgisch nummer. Mijn privé nummer is Spaans.
Kan dit ook doorverbonden worden zonder problemen?
Heeft dat dan ook gevolgen voor de beller? (extra kosten, niet kunnen verbinden, etc.)
Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het handigste is als je dit aan de provider voorlegt. Ik ben bang dat jij de internationale belkosten mag betalen; van Belgie naar Spanje of andersom.

Daarnaast zal je dus je ene nummer (bijvoorbeeld werk) aan iedereen moeten geven zodat ze uiteindelijk uitkomen op je prive-nummer. En als je mensen wil terugbellen, doe je dat dus met je prive-nummer en als je dat niet afschermt, belt men binnen de kortste tijd direct naar je prive-nummer.

Ik denk dat je de keuze moet maken: 2 GSM's meeslepen of de S4 verkopen en een goed dual-sim toestel kopen.

Let op: alle dual-sim toestellen kunnen niet tegelijk data verbruiken. Je kan dus niet tegelijk op beide nummers Whatsapp aktief hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12
MAX3400 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:02:
<knip>

Let op: alle dual-sim toestellen kunnen niet tegelijk data verbruiken. Je kan dus niet tegelijk op beide nummers Whatsapp aktief hebben.
Eh :/

De Moto G4 kan op beide SIMs een data-verbinding openen. Echter kan er maar 1 SIM tegelijktijd volledig actief zijn. Dus je kan niet op de ene SIM data verbruiken en op de andere bellen. Wel kunnen beide standby staan, waarbij je bijvoorbeeld op sim A data verbruikt, op sim B gebeld wordt en er automatisch overgeschakeld wordt.

Dat WhatsApp moeilijk doet met dual-sim telefoons klopt, maar met bijvoorbeeld Parallel Space (een Android app) kan je een tweede WhatsApp actief hebben. Beide maken overigens gebruik van de dezelfde (actieve) dataverbinding. Wat dat betreft kan je ook met je huidige telefoon WhatsApp op twee nummers actief hebben. Dan zou je met een tweede dumbphone prima af kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 07-08-2017 18:12 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er? De G4 is dual stand-by wat volgens de industrie-standaard inhoudt dat als je op SIM1 op 2G/3G data verbruikt, SIM2 zelfs volledig wordt uitgeschakeld (en dus ook niet gebeld kan worden op SIM2).

Dat komt nog bovenop mijn eerdere uitspraak dat je niet beide SIMs tegelijk kan gebruiken voor data zoals YT of Facebook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12
MAX3400 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:57:
[...]

Wat is er? De G4 is dual stand-by wat volgens de industrie-standaard inhoudt dat als je op SIM1 op 2G/3G data verbruikt, SIM2 zelfs volledig wordt uitgeschakeld (en dus ook niet gebeld kan worden op SIM2).

Dat komt nog bovenop mijn eerdere uitspraak dat je niet beide SIMs tegelijk kan gebruiken voor data zoals YT of Facebook.
Ik zeg ook, niet allebei actief kan gebruiken, maar ik kan heel prima internetten op 1 sim en gebeld worden op de ander. Dan valt het internet WEL weg, maar als je belt is dat over het algemeen geen probleem. Overigens kan je zelf instellen of data of voice prioriteit krijgt. Tegelijk data kan inderdaad niet, want de telefoon kan niet tegelijkertijd actieve GSM-verbindingen openhouden. Een actief en de ander standby kan dus wel.

Daarnaast kan je aangeven welke sim de "eerste" data sim is, maar als die geen bereik heeft of bijvoorbeeld aan het roamen is en geen data mag gebruiken, dan zal de andere actief worden.

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1