Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 955073

Topicstarter
Hallo iedereen!

Van een vriend had ik onlangs begrepen dat hij een apparaatje had aangeschaft waarmee hij een gsm volledig kan kopiëren. Hij dacht dat zijn vriendin vreemd ging, dat apparaatje aangeschaft, enkele seconden aangesloten aan haar gsm en hij kon alles zien wat er op haar gsm staat zonder dat hij in haar gsm hoefde te kijken of te ontgrendelen. Bleek dus inderdaad zo te zijn dat ze vreemd gaat... Maar mijn vraag is nu, kan je dit ook op de een of andere manier tegen gaan? Ik ben single dus heb niets te verbergen voor een partner, maar ik heb wel belangrijke en persoonlijke dingen op mijn gsm staan. Denk aan foto's, bestanden, inlog gegevens, bank data, etc. Nu wil ik natuurlijk niet dat iemand met zo'n apparaatje al mijn gegevens even 1,2,3 kan kopiëren. Dus is er een mogelijkheid om zo'n kopieer machientje tegen te gaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes, Rosalien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, het is hetzelfde machientje wat ze bij de douane in de USA kunnen gebruiken. Kopie trekken voor later referentie/aanklagen.

Simpel: je telefoon in je normale leven dus niet uit het oog verliezen of standaard je USB-poort helemaal uitzetten.

De kans dat iemand een kopie trekt van jouw telefoon over BlueTooth of WiFi is veeeeeel minder klein.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Max3400,
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Jammer dat je jezelf daartegen niet kan beschermen.
Wel zeg je dat je de USB poort kan uitschakelen.
Hoe werkt dat? Kan mijn gsm dan inderdaad niet meer gekopieerd worden met zo;n machientje?
Mocht iemand toch zo'n machientje aansluiten op mijn gsm en een kopie maken, wat krijgt die dan allemaal te zien?
Berichten, whatsapp berichten, facebook inlog gegevens, bank gegevens, internet geschiedenis, etc??
bluetooth ben ik sowieso altijd uit staan, dus dat zal al niet mogelijk zijn.
Wifi staat eigenlijk alleen aan als ik thuis ben.
In afwachting nog van je antwoord, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Encryptie gebruiken, lost het probleem op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:13:
Wat bedoel je daar precies mee? Kan je mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Anoniem: 955073 Ja, je telefoon encrypten oftewel de data op je telefoon versleutelen.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 07-08-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
Tsurany schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:13:
En je wietboekhouding terug op papier maken.
Sorry, maar deze kon ik niet laten liggen. De paniek druipt van je post Rosalien.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor de informatie over encryptie.
Ik ga dat zeker eens even goed door lezen allemaal.

Het is geen paniek hoor.
Ik heb niets illegaals op mijn gsm staan ofzo, zoals je opgenoemde wietboekhouding.
Maar wel al mijn belangrijke persoonlijke data, waar iemand anders van alles mee kan doen wat ik niet wil.
Mag toch hopen dat je dat begrijpt.
Er zijn ook nog mensen op deze wereld die zich zorgen maken over hun privacy, niet alleen mensen die zich zorgen maken omdat ze iets te verbergen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie dat encryptie van het apparaat nog vrij veel problemen veroorzaakt. En ook dat je gsm er langzamer van word.
Dus daar moet ik nog even goed over na denken.
Wel heb ik gelezen dat bijvoorbeeld Whatsapp een eigen encryptie gebruikt.
Wil dit dan zeggen dat zo'n machientje geen Whatsapp berichten kan kopiëren?
Want ook daarop heb ik veel berichten met belangrijke data staan en persoonlijke gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 955073 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:32:
Ik zie dat encryptie van het apparaat nog vrij veel problemen veroorzaakt. En ook dat je gsm er langzamer van word.
Dus daar moet ik nog even goed over na denken.
Wel heb ik gelezen dat bijvoorbeeld Whatsapp een eigen encryptie gebruikt.
Wil dit dan zeggen dat zo'n machientje geen Whatsapp berichten kan kopiëren?
Want ook daarop heb ik veel berichten met belangrijke data staan en persoonlijke gegevens.
whatsapp gebruikt end-to-end encryptie. Oftewel - tussen verzender en ontvanger.
Op je toestel is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 13:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

@Anoniem: 955073 Heb je enig idee wat voor een apparaatje het wat? En / of waar hij deze vandaan had?

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-06 18:34

BeToBe

Privacy jurist

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:38:
@Anoniem: 955073 Heb je enig idee wat voor een apparaatje het wat? En / of waar hij deze vandaan had?
Dat dus. Daarnaast. Om wat voor GSM ging het? Gewoon Android of zo'n dumbphone?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:36
Klinkt meer als een:" Ik vraag dit voor een vriend van me, hij heeft problemen. Wat zou u hem als advocaat/dokter adviseren?" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat voor smartphone heb je?
Ik heb zelf de Samsung Galaxy S6 en heb encryptie aanstaan. Het klopt dat je telefoon langzamer wordt, maar ik kan niet zeggen dat ik dit merk in het dagelijks gebruik. Alleen wordt er bij het opstarten van de smartphone om een code gevraagd en duur het opstart idd. langer, maar als hij aan staat merk ik niets van de encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een Samsung telefoon.
Android versie 4.4.4

Ik denk dat ik dan toch maar een encryptie beveiliging er op zet.
Alleen nog enkele vraagjes.
1. Word daarmee ook je internet beveiligd? Gezien ik daarop vaak inlog op mijn bank/paypal/verzekeringen enzo.
2. Er word om een wachtwoord gevraagd, is dat alleen als de gsm helemaal uit is geweest of ook bij het ontgrendelen van het scherm?
3. Als je de encryptie beveiliging wilt stop zetten, dan moet je terug naar de fabriek instellingen en ben je alles kwijt, maar er is toch niet echt een reden waarom je dat zou willen stop zetten?

@0stone0 Ik weet niet wat voor een apparaatje het was, ook niet waar hij het gekocht had. Ik zal het hem eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

1. Nee
2. Dat kan je zelf instellen
3. Waarschijnlijk niet maar daar heb je toch een online backup voor naar Google Drive?

Even ter info: wanneer is de laatste keer dat jij een firmware update voor de telefoon hebt gehad? Want 4.4.4 is al 3 jaar oud en als Samsung niet zelfstandig updates heeft doorgedrukt op jouw telefoon en/of je hebt het niet zelf gedaan middels root-toegang, is er zomaar een kans dat er bepaalde "security features" niet aktief zijn en jouw telefoon sowieso al minder veilig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
1. Word daarmee ook je internet beveiligd? Gezien ik daarop vaak inlog op mijn bank/paypal/verzekeringen enzo.
Nee. Internet wordt er niet door beveiligd. Encryptie zorgt er alleen voor dat de data op de telefoon versleuteld is.
2. Er word om een wachtwoord gevraagd, is dat alleen als de gsm helemaal uit is geweest of ook bij het ontgrendelen van het scherm?
Er wordt alleen om een wachtwoord gevraagd bij het opstarten van de telefoon om de versleutelde data op de telefoon toegankelijk te maken. je kunt onder instellingen en vergrendelscherm wel instellen dat de telefoon iedere keer bij het ontgrendelen om een wachtwoord vraagt.
3. Als je de encryptie beveiliging wilt stop zetten, dan moet je terug naar de fabriek instellingen en ben je alles kwijt, maar er is toch niet echt een reden waarom je dat zou willen stop zetten?
Dit is idd. een nadeel van encryptie. Als je deze wilt stopzetten dien je inderdaad de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

De encryptie zorgt er eigenlijk alleen voor dat wanneer de telefoon uit staat dat de data op de telefoon versleuteld is. Als deze dan aangezet wordt en aan een pc gekoppeld wordt (zonder dat het wachtwoord is ingevoerd) is de data op de telefoon niet te lezen.

Als de telefoon aan staat (en het wachtwoord is met opstarten ingevoerd) en dan ontgrendeld aan een pc wordt gehangen is de data wel toegankelijk en leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MAX3400 Dank je wel voor je antwoord. De telefoon update automatisch.
Maar er zal inderdaad geen nieuwe versie op gezet zijn en ik heb geen root toegang op mijn gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Gismo1979 Ook bedankt voor het snelle antwoord!
Wat ik mij dan af vraag, wat word er dan wel beveiligd door encryptie?
Zoals eerder gevraagd, whatsapp berichten?
En hoe kan ik mijn dan het beste beschermen op het internet?
Of worden onderdelen van het internet niet door zo'n machientje gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 13:59

AzzKickah

06-CENSORED

@Anoniem: 955073 Ik ben wel heel erg benieuwd wat voor 'machientje' jij bedoelt. Kun je achterhalen wat dat precies was en hier delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 955073 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:22:
Wat ik mij dan af vraag, wat word er dan wel beveiligd door encryptie?
Als je GSM leegkopieert, zijn het geen leesbare bestanden.
En hoe kan ik mijn dan het beste beschermen op het internet?
Niet internetten? Jouw manier van vragen is een beetje paranoia. Je kan zoveel mogelijk MFA aan gaan zetten, je kan incognito-browsers gaan gebruiken, encrypted VPN-diensten inkopen en gebruiken, whatever.
Of worden onderdelen van het internet niet door zo'n machientje gekopieerd?
Nee, het internet is groter dan alleen jouw smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@AzzKickah Ik heb die vriend al een bericht gestuurd met de vraag wat voor een machientje het precies was en waar hij het gekocht heeft. Even afwachten op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Anoniem: 955073 zoals MAX3400 al aangeeft zorgt encryptie er alleen voor dat de bestanden op de telefoon vergrendeld zijn op het moment dat de telefoon uit staat.

Ik zie het als een soort kluis. Als de telefoon uitstaan dan is de kluis gesloten en niet te openen zonder sleutel. Als telefoon aan staat (en je hebt bij het opstarten de code ingevoerd) dan staat de kluis open en kun je dus bij de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Wij hebben deze ook in beheer. Wij hebben 2 modellen op ons kantoor.
CelleBrite en MobileEdit.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauve
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
Aaah eindelijk info over dit topic.

Ik denk dat een vriendin van mij in hetzelfde schuitje zit. Haar exman weet alles van haar messenger, whatsapp, viber Facebook noem maar op.
Gisteren waren we aan het messenger bellen en hoorden iets in de achtergrond die niet van ons beide kwam.

Uiteraard onmiddellijk gestopt met bellen. Heel freaky allemaal. Hoe schakel je dit uit?
Ik had ook al vernomen dat er ook een app bestaat waardoor je dus eigenijk een ander zijn telefoon ziet.

Klopt dit allemaal en hoe zet je dit uit?
Ze veranderde al haar paswoorden, heeft een toegangscode, noem maar op....

Kan iemand van jullie ons wat info bezorgen, zodat zij haar privacy terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fauve schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:13:
Aaah eindelijk info over dit topic.

Ik denk dat een vriendin van mij in hetzelfde schuitje zit. Haar exman weet alles van haar messenger, whatsapp, viber Facebook noem maar op.
Gisteren waren we aan het messenger bellen en hoorden iets in de achtergrond die niet van ons beide kwam.

Uiteraard onmiddellijk gestopt met bellen. Heel freaky allemaal. Hoe schakel je dit uit?
Ik had ook al vernomen dat er ook een app bestaat waardoor je dus eigenijk een ander zijn telefoon ziet.

Klopt dit allemaal en hoe zet je dit uit?
Ze veranderde al haar paswoorden, heeft een toegangscode, noem maar op....

Kan iemand van jullie ons wat info bezorgen, zodat zij haar privacy terugkrijgt.
Als ex-man iets van spyware op die telefoon heeft weten te zetten, is waarschijnlijk de enige oplossing om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, tenzij je weet welke app er gebruikt is en hoe die zich vermomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauve
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
En welke spyware kan dat dan zijn?

Wij zijn echt leeks op dat gebied. Zijn het bepaalde apps waar we moeten opletten?
En kan dat dan data hij meeluistert via messenger belen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jouw vraag is anders dan de oorspronkelijke vraag. Maak daarvoor een nieuw topic aan. Het is niet de bedoeling dat een topic op een dergelijke manier gekaapt wordt. Dit topic gaat dicht

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 14-04-2022 08:50 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.