Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Raiez
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-01-2023
Mijn vraag
Mijn telefoon heeft laatst waterschade opgelopen en het scherm is als gevolg daardoor helemaal op zwart gegaan. Ik wil nu mijn gegevens van mijn telefoon halen maar dat kan helaas niet omdat ik er een pincode heb op ingesteld. Ik heb mijn scherm al laten vervangen maar het had geen succes om weer beeld te krijgen want volgens de reparateur is het gedeelte van het moederbord dat het scherm bediend beschadigd.

Weet iemand misschien een manier om mijn telefoon te unlocken zodat ik mijn bestanden van mijn telefoon kan halen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik had op een site gevonden dat ik via een mhl otg adapter beeld kan krijgen via een hdmi-kabel op de tv via de mhl ingang en dan via de otg ingang een muis kan aansluiten zodat ik mijn telefoon volledig kan bedienen. nadat ik de mhl otg adapter aangeschaft had bleek het mhl gedeelte niet te werken want ik had totaal geen beeld maar via een aparte mhl kabel kreeg ik wel beeld en zag dat mijn telefoon gelukkig nog helemaal in orde was. Ik zag op het internet nog andere softwarematische oplossingen maar dan moet usb debugging aanstaan en dat is bij mij niet het geval helaas.

het gaat om de Sony Xperia Z5

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Geen cloud Back-up aanstaan? Eventueel met USB kabel op je PC aansluiten en afhalen wat er verder mogelijk is via Windows Verkenner?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Ik had een hele tijd terug een Samsung Galaxy S2 met gebroken scherm. Ik heb toen met wat guides van internet het ding in recovery mode weten te booten, waarna ik m.b.v. de Odin tool mijn telefoongeheugen via de command line kon benaderen over USB.
Het was een erg technische klus, zeker als je nog nooit iets met rooting gedaan hebt, maar mijn Linux kennis kwam wel van pas.

Heb je niet toevallig je data op een micro SD kaartje staan, want die zou je direct met je computer moeten kunnen uitlezen.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 20:52
Misschien proberen blind te unlocken met een USB toetsenbord via OTG adapter?
Net zelf even getest en dat werkt. Vervolgens kan je je toestel aan de PC koppelen om data over te zetten.