Toon posts:

Cities skylines loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo All,

ik heb een vraag, zoals het onderwerp van de topic al omschrijft betreft het het spel Cities Skylines.

Vorige week een nieuwe pc gekocht;
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 207,50€ 207,50
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 179,95€ 179,95
1Enermax Ostrog Lite Grey Hairline€ 39,-€ 39,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,46

Nu wil ik natuurlijk dolgraag weer kunnen gamen, maar de computer werkt niet mee. Na 5 minuten ingame menu crashed het spel, muziek blijft draaien maar kan niks selecteren. Wanneer een new game wordt opgestart crashed het spel en de pc zelfs ook sporadisch.

Kan dit aan een hardware technisch element liggen ? Is Ryzen wellicht niet compatibel, iemand enige idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat gebeurt er in andere spellen? Heb je je temperaturen van je CPU en GPU al eens gecontroleerd?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Heb je mods geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb wel Mods ingame toegevoegd, maar probleem was volgens mij al voordat de mods toegevoegd waren, heb nog geen game kunnen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

Ja ik heb wel Mods ingame toegevoegd, maar probleem was volgens mij al voordat de mods toegevoegd waren, heb nog geen game kunnen starten
Verwijder de game eens en installeer het zonder mods. Laat weten of je dan een game kunt starten.

Edit 8-8-2017:
Is het gelukt?

[ Voor 4% gewijzigd door iDonkey op 08-08-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iDonkey schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Verwijder de game eens en installeer het zonder mods. Laat weten of je dan een game kunt starten.

Edit 8-8-2017:
Is het gelukt?
ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en cities skylines maar het maakt geen verschil...
het is toch niet zo dat cities skylines niet draait op windows 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Draait zeker op windows 10 (werkt hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yhk123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:09:
Draait zeker op windows 10 (werkt hier)
Zonder enige gekke dingen te hebben gedaan aan de mappen.. ??
Ik heb mijn pc nu helemaal kaal alleen steam & cities skylines, maar blijft hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als de pc zelf al sporadisch crashed, dan zou ik het niet bij Cities Skylines zoeken. Aangezien Cities Skylines nogal wat RAM gebruikt, draai eens een paar uurtjes https://www.memtest86.com/

En je zou Prime95 ook even kunnen draaien om de CPU te stresstesten en http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ voor de GPU.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 08-08-2017 20:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:43
Staat er nog iets bijzonders in je log file? Logfile kun je hier vinden als je hem via steam hebt geinstalleerd: <SteamFolder>\SteamApps\common\Cities_Skylines\Cities_Data\output_log.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:23:
Als de pc zelf al sporadisch crashed, dan zou ik het niet bij Cities Skylines zoeken. Aangezien Cities Skylines nogal wat RAM gebruikt, draai eens een paar uurtjes https://www.memtest86.com/

En je zou Prime95 ook even kunnen draaien om de CPU te stresstesten en http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ voor de GPU.
top ik ga beide testen erop los laten
ik geloof dat het toch iets hardware matigs is wat er voor zorgt dat het niet werkt, krijg RL ook niet fatsoenlijk draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:23:

Ik heb vannacht memtest86 laten draaien, met vlag en wimpel geslaagd in 03:40 uur tijd.
De furmark test voor de GPU heb ik geprobeerd te laten draaien op GPU test, maar die blijft na 30 seconde hangen...
Daarbij ook de vergelijkfunctie bekeken van dat programma daar valt me op dat zonder dat er iets draait op de computer 45% van GPU actief is, en dat er bij fanspeed 0% 0 staat..
Kan ik de GPU ook nog op andere manieren testen, of is het meest raadzaam om de gpu even in een andere computer te hangen ? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb vannacht memtest86 laten draaien, met vlag en wimpel geslaagd in 03:40 uur tijd.
De furmark test voor de GPU heb ik geprobeerd te laten draaien op GPU test, maar die blijft na 30 seconde hangen...
Daarbij ook de vergelijkfunctie bekeken van dat programma daar valt me op dat zonder dat er iets draait op de computer 45% van GPU actief is, en dat er bij fanspeed 0% 0 staat..
Kan ik de GPU ook nog op andere manieren testen, of is het meest raadzaam om de gpu even in een andere computer te hangen ? :-(
FurMark crasht meteen. gekke is dat mijn computer zelf niet crasht (windows werkt gewoon).
Ligt het denken jullie aan de GPU?

Als ik city skylines start crasht hij meteen als ik een game start (en soms al in het begin menu).
De task manager geeft aan dat CPU en RAM nog meer dan voldoende capaciteit over hebben.

Wie kan mij helpen? GPU terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:31
Je kan even je GPU monitoren met OpenHardwareMonitor. Mogelijk oververhitting van de GPU (of gewoon een brakke GPU). O.a. het oververhitten van de GPU resulteert (of resulteerde bij mij in ieder geval recent) in het crashen van de driver. Voor windows 10 lijkt dit geen/weinig gevolgen te hebben, maar games lopen regelmatig vast of crashen in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 19:50
Je kunt proberen de game in compatability mode windows 7 te draaien. Dit moet direct toegepast worden op Cities.exe in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cities_Skylines of de plek waar je het geïnstalleerd hebt.
Pagina: 1