GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Tenzij je natuurlijk de werkzaamheden kunstmatig duur laat faktureren en dus het verschil in servicekosten wegfraudeert.Sir_Hendro schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:14:
Ik snap sowieso niet waarom hij de servicekosten zo drastisch wil verhogen gezien dat aan het einde van het jaar toch weer terugbetaald moet worden.
Dit heeft er alle schijn van dat de nieuwe huisbaas gewoon de bewoners uit wil wringen. Ga rechtsbijstand zoeken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Maar je mag niet zo maar alles op de huurders schuiven in de categorie servicekosten. Die post is bedoeld voor gas, water, electra onderhoud en jouw aandeel van een aantal algemene zaken zoals riool, vuilnis en trappenhuis verlichting.
Het huis van buiten weer wat mooier maken en een oude boom verwijderen zouden naar mijn weten absoluut niet in de servicekosten mogen belanden. In andere woorden, hij zou maar eens moeten aantonen waarop hij die 160,- wil baseren.
[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 07-08-2017 15:55 ]
Geen idee wat jij onder servicekosten verstaat en wat de Duitse wet hierover zegt, maar in Nederland heb je bijvoorbeeld bij een flat VVE kosten... En een uitwerking van de gemaakte kosten heb je wel recht op, maar nogmaals: geen idee hoe jullie situatie is en hoe de Duitse wet is. Vandaar mijn eerdere advies: bundel jullie krachten en zoek juridische hulp. Misschien wil hij jullie eruit pesten, misschien is het allemaal maar onschuldig. Geen ideeSir_Hendro schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Maar je mag niet zo maar alles op de huurders schuiven in de categorie servicekosten. Die post is bedoeld voor gas, water, electra onderhoud en jouw aandeel van een aantal algemene zaken zoals riool, vuilnis en trappenhuis verlichting.
Het huis van buiten weer wat mooier maken en een oude boom verwijderen zouden naar mijn weten absoluut niet in de servicekosten mogen belanden. In andere woorden, hij zou maar eens moeten aantonen waarop hij die 160,- wil baseren.
Daar valt verven dus ook onder...Servicekosten
De eigenaar van een appartement betaalt periodiek -meestal per maand- aan de vereniging van eigenaren zogenaamde ‘servicekosten’. Iedere eigenaar betaalt hieraan zijn deel, meestal afhankelijk van de grootte van z’n appartement. Uit de servicekosten kunnen zaken betaald worden als: kleine reparaties, schoonmaakkosten, onderhoud lift, verlichting gemeenschappelijke ruimten, verzekeringen en de kosten van de bestuurder.
Daarnaast dient de VvE te reserveren voor toekomstig (groot)onderhoud en onvoorziene uitgaven. Om te weten wanneer welk onderhoud uitgevoerd moet worden is het raadzaam een meerjarenonderhoudsplan te laten opstellen. In dit plan staat welk onderhoud de komende jaren nodig is en hoeveel dat ongeveer gaat kosten.
De waarde van het appartement is afhankelijk van de waarde van het gehele gebouw en die wordt onder andere bepaald door de staat van onderhoud. Als het gebouw niet of nauwelijks wordt onderhouden betekend dit niet alleen verval en waardedaling, maar het drukt ook een stempel op de directe woonomgeving en de buurt.
[ Voor 7% gewijzigd door President op 07-08-2017 15:58 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Zorgen dat ik een keertje om tafel kan met die vent zodat ik m recht in zn ogen aan kan kijken terwijl ik mn vragen stel.
Wie weet is het een misverstand, en zo niet dan komt het toch wat duidelijker over wanneer je in het echt duidelijk maakt dat je dit soort praktijken niet tolereert.
Is wel een gesprek wat ik goed zou voorbereiden
zoek goede huurrecht-advocaat op; ook een maximale 20% huurverhoging mag enkel onder specifieke voorwaarden toegekend worden,
het moet schriftelijk gespecificeerd worden en bv binnen de per stad/gemeente vastgelegde 'ortsüblichen Vergleichsmiete' passen.
Wat betreft Nebenkosten-voorauszahlung mag een verhuurder deze enkel verhogen als dit vooraf in het huurcontract vermerkt staat en deze clausule moet ook duidelijke beperkingen opleggen en hierin moet aangegeven staan welke delen van die nebenkosten onder welke voorwaarden verhoogd kunnen worden en hierover zou een maximum moeten gelden ...
Ontbreekt dat, heeft hij geen enkel recht de nebenkosten-vorauszahlung te verhogen;
Wel kan het dan zijn dat deze achteraf extra geind worden als de verhuurder een verrekening van alle nebenkosten indient, een verhuurder moet dit schriftelijk den en geheel correct gespecificeerd...
Als de nebeknkosten bv op basis van gestegen betriebskosten verhoogd worden, moet een verhurder dit minimaal drie maanden vooraf schriftelijk kenbaar maken (en in dat geval heeft de huurder een extra versneld opzegrecht van de huur).
Ik zou zeker hel scherp hierop blijven en de verhuurder juist als deze de indruk wekt nogal 'losjes' hiermee om te gaan duidelijk maken dat jij heel goed erop let dat hij alles volgens de regels doet.
Dat voorkomt juist later enorme problemen, zzomaar 'instemmen' me een eventuele huurverhoging kan juist betekenen dat jij bepaalde rechten opgeeft en achteraf kun je die dan niet meer innen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het is niet relevant aangezien dit inderdaad om huur gaat (van een particulier gok ik), maar de strekking is dat servicekosten zijn wat er volgens het contract en de Duitse wet is omschreven.Orion84 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:29:
[...]
Bijdrage aan VVE (als eigenaar van een koopappartement) is heel wat anders dan servicekosten die je als huurder betaalt aan je verhuurder, dus lijkt me niet heel relevant om dat er bij te halen?
Nemen we bijvoorbeeld deze link http://www.huurders.info/...woonlasten/servicekosten/
Geen idee wat er in het huurcontract staat van TS... Staat het daar expliciet wel in dan neem ik aan dat dergelijke zaken ook in rekening kunnen worden gebrachtBent u het niet eens met bepaalde servicekosten, dan kunt u hierover het beste een brief schrijven aan de huisbaas. Ook als er ineens nieuwe serviceposten opduiken, die niet in het huurcontract staan, hoeft u dit niet zomaar te accepteren.