Telefoonkabel KPN aansluiten op modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UndahCovah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn vraag
Onlangs een huis aangeschaft en ben bezig het netwerk aan te leggen. Na zoektochten in de kruipruimte kwam ik er achter dat er slechts 1 telefoonkabel uit de grond komt en dat die in de woonkamer uit de muur komt. Zie foto

https://www.mupload.nl/img/qa6qru4kxuvcp.jpg

Wat ik graag wil is de telefoonkabel aansluiten op een modem (Telfort, Experia Box V8). Ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan doen met zo min mogelijk verlies van snelheid. De modem komt naast het telefoonaansluitpunt te staan.

Ik vroeg mij af of ik gewoon een RJ11(?) kop op de kabel kan zetten en die in de modem stoppen.

Ik gebruik geen vaste telefonie, alleen internet en tc wat beiden via LAN kabels wordt verspreid door de rest vh huis.

Bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't goed is zit er bij je installatiepakket een connector met vier pinnen (varkensneus ook wel genoemd) die je zo in die outlet kunt prikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 23:42
CyBeR schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:48:
Als 't goed is zit er bij je installatiepakket een connector met vier pinnen (varkensneus ook wel genoemd) die je zo in die outlet kunt prikken.
Die is inmiddels best wel achterhaald.

Pas had ik een KPN-monteur die aangaf dat die stekker soms nog wel eens voor storingen zorgt. Beter zou zijn om een fatsoenlijke RJ11 wandcontactdoos te installeren:

https://www.bol.com/nl/p/...j11-wit/9200000043182344/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:01
Wil je direct signaal: Sluit rood, blauw, oranje en wit aan op het varkenssnuitje wat er boven zit ( haal wel de huidige kabels eraf).

Wil je goed signaal: zorg dan bij telfort dat er een KPN monteur komt die even een nieuw isra doosje plaatst. Die krijgt dan gewoon een test&label opdracht mee, waarbij de lijn gemeten wordt, en je meestal gegarandeerd bent van een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KAMIKAZE_FREAK
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Dikader 1 is rood en blauw.. dikader 2 is oranje en wit

dus die combinaties zijn belangrijk

als je een varkensnuitje stekker hebt dan zijn die 2 pinnen die het meest aan de buitenkant steken het belangrijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Rood en blauw zijn de signaal dragers (heel soms heeft KPN er een potje op de centrale gemaakt, en sluiten ze de witte en oranje aan).

Maar begin maar eerst met rood en blauw op de meest uit elkaar staande pennen van de varkenssnuit. Maakt niet uit of rood rechts of links zit.

Binnen 1 á 3 minuten moet de DSL (or power) lampje niet meer knipperen (continu branden). Dan is de modem ingetraind.
Je ziet het duidelijk. Eerst knippert het langzaam, dan steeds sneller, om dan permanent te branden. Dat is het teken dat er een fysieke verbinding is.

En witte / oranje hoe je niet eens aan te sluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 12-10-2017 17:56 ]

Pagina: 1