• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik zoek een?
Android Smartphone voor een meisje dat 12 wordt

Wat is je budget?
Ong €140

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn nichtje gaat de telefoon gebruiken voor whatsapp, facebook, snapchat en 100.000 spelletjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
In de pricewatch gefilterd en deze lijst gekregen. Een aantal modellen dat me hierin aansprak:

pricewatch: Wileyfox Swift Zwart
pricewatch: Wileyfox Swift 2 Blauw
pricewatch: Sony Xperia E5 Zwart
pricewatch: Xiaomi Redmi 4A 32GB Goud

Opslag van minimaal 16GB lijkt me handig, camerakwaliteit, schermgrootte, accucapaciteit maken niet zoveel uit.

Welke vragen heb je hier nog over?
De beide wileyfoxen spreken me wel aan, want mooi kaal Android. De swift 2 lijkt iets sneller, maar hoe belangrijk is dat voor de spelletjes die ze speelt. Voor wat het waard is: nichtje in kwestie is geestelijk iets jonger dan 12, dus speelt voornamelijk spelletjes voor basisschoolkinderen. Daarnaast zou het handig zijn als er ook nog hoesjes voor vindbaar zijn. Daarom had ik het liefst een Samsung gehad, maar die viel buiten de prijsklasse en haar vader kwam er vanmorgen mee aanzetten en mijn nichtje is zaterdag jarig (lekker op tijd inderdaad)

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 07-08-2017 14:28 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik weet niet wat voor spelletjes ze speelt, maar voor sommige is een zwaartekracht- en mogelijk acceleratiemeter ook wel handig.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat een min of meer standaard Android telefoon genoeg sensoren heeft voor haar spelletjes. Ze heeft nu een antieke telefoon waar ze haar spelletjes mee speelt. Die heeft als voornaamste probleem dat er te weinig geheugen (8GB) in zit waardoor ze steeds spelletjes moet verwijderen voor ze iets nieuws erop zet.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
De Sony kun je aflaten vallen, 2GB werkgeheugen is echt het minimum helemaal met de beschreven apps en incombinatie met een zwakke MediaTek SoC zal dit niet voldoen.

De Wiley Swift 2 is de sterkste variant uit de 4 gekozen smartphones. 2GB werkgeheugen met Stock Android moet redelijk goedkomen, 2700mAh accu is aan de krappe kant maar wat verwacht je voor dit budget.

De Wiley Swift is een tikkeltje langzamer dan de Swift 2, kleinere accu en een iets mindere selfie camera.

Xiaomi Redmi 4A. Redelijke SoC, 2GB ram met een wat zwaardere skin, echter wel de grootste accu van allemaal.

Tip: neem eens een kijkje op YouTube, daar staan heel veel leuke reviews die je mogelijk een beter idee/inzicht geven. http://www.techradar.com/...g-mobiles-compared-961975

Evt alternatieven:
pricewatch: Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs (Iets buiten budget, echter wel de moeite waard)
pricewatch: Wileyfox Swift 2 Plus Blauw (Net iets meer ram)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:18:
De Sony kun je aflaten vallen, 2GB werkgeheugen is echt het minimum helemaal met de beschreven apps en incombinatie met een zwakke MediaTek SoC zal dit niet voldoen.

De Wiley Swift 2 is de sterkste variant uit de 4 gekozen smartphones. 2GB werkgeheugen met Stock Android moet redelijk goedkomen, 2700mAh accu is aan de krappe kant maar wat verwacht je voor dit budget.

De Wiley Swift is een tikkeltje langzamer dan de Swift 2, kleinere accu en een iets mindere selfie camera.

Xiaomi Redmi 4A. Redelijke SoC, 2GB ram met een wat zwaardere skin, echter wel de grootste accu van allemaal.

Tip: neem eens een kijkje op YouTube, daar staan heel veel leuke reviews die je mogelijk een beter idee/inzicht geven. http://www.techradar.com/...g-mobiles-compared-961975

Evt alternatieven:
pricewatch: Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs (Iets buiten budget, echter wel de moeite waard)
pricewatch: Wileyfox Swift 2 Plus Blauw (Net iets meer ram)
Dank. De Moto G5 had ik ook gezien, maar zit echt te ver buiten budget. Verder was mijn oog ook nog op de product: Nokia 3 gevallen, maar echt bijzonder lijkt hij eigenlijk ook weer niet. De Xiaomi is slecht leverbaar en de Swift en de Swift 2 schelen zo weinig dat de Swift 2 van die twee de betere lijkt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou de Wileyfox Swift 2 nemen, die is nieuwer dus grotere kans op langere ondersteuning en plezier er van.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:26:
Ik zoek een?
Android Smartphone voor een meisje dat 12 wordt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn nichtje gaat de telefoon gebruiken voor whatsapp, facebook, snapchat en 100.000 spelletjes.
Misschien word ik oud, maar moet je dit allemaal wel willen voor een kind van deze leeftijd?

Ik zie steeds meer jongeren die verslaafd zijn aan hun mobiel en depressief worden door social media e.d.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Unidentified schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:18:
[...]
Misschien word ik oud, maar moet je dit allemaal wel willen voor een kind van deze leeftijd?
Ik zie steeds meer jongeren die verslaafd zijn aan hun mobiel en depressief worden door social media e.d.
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat ze NIET 24/7 met dat ding in de weer is he? ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Unidentified schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Moet je het willen dat jouw kind de enige zonder smartphone is en dus niet mee kan komen met de dagelijkse gang van zaken?

The devil is in the details.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 13:36

EnnaN

Toys in the attic

Mogelijk een niet-zo-populaire insteek, maar wat wil ze zelf? Niet heel tweakers, maar 'wileyfox' en 'xiaomi' klinken lang niet zo goed als sony of samsung. Vooral samsung doet het goed door een 'samsung galaxy' serie te hebben die van super cheap tot hun top-line modellen loopt.

Een model wat misschien wel net zo goed is, maar waar de gebruiker zich voor schaamt lijkt me geen goede keuze. (ja, ik weet dat niet iedereen hier last van heeft en misschien is het aan de TS om daar sturend in te zijn... maar misschien ook niet en is dat gewoon een angle om rekening mee te houden)

sig

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Hahn interessant vraagstuk, vandaar ook de vraag of we dat met zijn allen voor onze kinderen van 12 jaar al willen.

Uiteraard dienen ouders ook hierin hun verantwoordelijk te nemen qua opvoeding, maar tegenwoordig zie ik meer en meer kinderen met een smartphone uit gemakzucht. (Dan zijn ouders er van af en hoeven ze zelf geen aandacht te geven). Wat resulteert in aandacht elders zoeken op social media e.d. met alle gevolgen van dien.

Begrijp me niet verkeerd, prachtig stukje technologie, mits we er met zijn allen verstandig mee om gaan.

• Hahn
Unidentified schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:34:
@Hahn interessant vraagstuk, vandaar ook de vraag of we dat met zijn allen voor onze kinderen van 12 jaar al willen.

Uiteraard dienen ouders ook hierin hun verantwoordelijk te nemen qua opvoeding, maar tegenwoordig zie ik meer en meer kinderen met een smartphone uit gemakzucht. (Dan zijn ouders er van af en hoeven ze zelf geen aandacht te geven). Wat resulteert in aandacht elders zoeken op social media e.d. met alle gevolgen van dien.

Begrijp me niet verkeerd, prachtig stukje technologie, mits we er met zijn allen verstandig mee om gaan.
In plaats van ze van iets te ontzien, kan je ze beter leren om er verstandig mee om te gaan, als je het mij vraagt.

Maar dit lijkt me verder geen onderwerp dat in dit topic besproken hoeft te worden :) Mijn zegen heb je om een nieuw topic te starten ;)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
EnnaN schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:25:
Mogelijk een niet-zo-populaire insteek, maar wat wil ze zelf? Niet heel tweakers, maar 'wileyfox' en 'xiaomi' klinken lang niet zo goed als sony of samsung. Vooral samsung doet het goed door een 'samsung galaxy' serie te hebben die van super cheap tot hun top-line modellen loopt.

Een model wat misschien wel net zo goed is, maar waar de gebruiker zich voor schaamt lijkt me geen goede keuze. (ja, ik weet dat niet iedereen hier last van heeft en misschien is het aan de TS om daar sturend in te zijn... maar misschien ook niet en is dat gewoon een angle om rekening mee te houden)
Goed punt en het 'probleem' van minder keuze aan hoesjes is voor deze leeftijd ook een serieus punt. Ik heb dit net even bij vader neergelegd en die zag het probleem ook. Hij heeft het budget iets opgerekt en het is nu een refurbished Samsung Galaxy j5 geworden voor €170. Het zou niet mijn keuze zijn, maar het is ook niet mijn geld.....

• Hahn
P_Tingen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:46:
[...]

Goed punt en het 'probleem' van minder keuze aan hoesjes is voor deze leeftijd ook een serieus punt. Ik heb dit net even bij vader neergelegd en die zag het probleem ook. Hij heeft het budget iets opgerekt en het is nu een refurbished Samsung Galaxy j5 geworden voor €170. Het zou niet mijn keuze zijn, maar het is ook niet mijn geld.....
M'n moeder heeft ook de Galaxy J5 en mij viel 'ie alles mee :) Misschien dat er betere telefoons zijn rond die prijs, maar het is geen slechte telefoon.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn eigen dochter (16) heeft ook de j5 en dat is inderdaad een prima telefoon. Qua specs gaat ze daar wel veel plezier van beleven. Het meisje is ook wel zuinig met haar spullen, maar ik vind zelf een telefoon van 170 euro gewoon te veel van het goede voor die leeftijd.

Maar goed, ik wil ook geen 'gezeur' hebben dat die o-zo slimme technische ome zo'n domme telefoon heeft uitgezocht dat er niet eens hoesjes voor te vinden zijn en waarmee je het sukkeltje van de klas bent. Want dan kun je technisch nog zo'n goed kado hebben, maar uiteindelijk is de 'klant' dan niet tevreden.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 13:36

EnnaN

Toys in the attic

P_Tingen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:46:
[...]

Lijkt me mooie keuze. snap de feeling wel vanuit een tech en prijs oogpunt, maar als de 'klant' aka je nichtje er blij mee is lijkt me dit een goeie zet :D

sig

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lenovo K6 zit qua prijs ook nog in de richting. Zou persoonlijk die 25 extra voor een Moto G5 wel waard vinden.

Maar inderdaad, wat telt daar op school? Apple, geen optie, en Samsung zullen er dan wel uitrollen om 'er bij te horen'.
Pagina: 1