Hallo allemaal
Sinds kort merk ik dat de toetsenbord herhaalsnelheid (repeat) van mijn HP 13-d021nd steeds terugvalt naar een langzame stand.
Ik ga dan naar configuratiescherm-toetsenbord.
Ik zie dan het schuifje voor de herhaalsnelheid helemaal maximaal staan (wat ik graag wil).
Als ik dit schuifje even heen en weer beweeg herstelt de herhaalsnelheid zich inderdaad weer naar mijn voorkeur.
De keyboard-repeat blijft dan snel totdat ik mijn laptop opnieuw opstart.
Na Windows opnieuw opstarten valt de herhaalsnelheid weer helemaal terug.
Ga ik weer naar het configuratiescherm dat staat echter dat schuifje nog steeds op MAX.
Sterker nog: Ook in het register staat de waarde op maximaal
(value= 31 in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\KeyboardDelay ).
Er draaien geen rare (CPU vretende) zaken op de achtergrond; het lijkt er dus op dat Windows 10 de registerwaarde niet leest bij het opstarten.
Het toetsenbord van mijn laptop wordt gezien als een standaard PS2 toetsenbord. Update van de driver heeft geen effect.
Iemand enig idee ?
Peter
Sinds kort merk ik dat de toetsenbord herhaalsnelheid (repeat) van mijn HP 13-d021nd steeds terugvalt naar een langzame stand.
Ik ga dan naar configuratiescherm-toetsenbord.
Ik zie dan het schuifje voor de herhaalsnelheid helemaal maximaal staan (wat ik graag wil).
Als ik dit schuifje even heen en weer beweeg herstelt de herhaalsnelheid zich inderdaad weer naar mijn voorkeur.
De keyboard-repeat blijft dan snel totdat ik mijn laptop opnieuw opstart.
Na Windows opnieuw opstarten valt de herhaalsnelheid weer helemaal terug.
Ga ik weer naar het configuratiescherm dat staat echter dat schuifje nog steeds op MAX.
Sterker nog: Ook in het register staat de waarde op maximaal
(value= 31 in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\KeyboardDelay ).
Er draaien geen rare (CPU vretende) zaken op de achtergrond; het lijkt er dus op dat Windows 10 de registerwaarde niet leest bij het opstarten.
Het toetsenbord van mijn laptop wordt gezien als een standaard PS2 toetsenbord. Update van de driver heeft geen effect.
Iemand enig idee ?
Peter
[ Voor 7% gewijzigd door pvkan op 07-08-2017 14:08 ]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.