Toon posts:

Advies over aankopen Laptop of Desktop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Goedemiddag,

Ik wil graag advies over een toekomstige aankoop. Ik ben opzoek naar een Laptop of Desktop, ik heb persoonlijk liever een Laptop, maar ik weet niet zeker of dat goed genoeg is.

Ik ga mijn PC of Laptop gebruiken voor
  1. Downloaden. (Films, Muziek & etc)
  2. Standaard kantoor gebruik. (Office, Excel & etc)
  3. Vakantie foto's opslag.
  4. Photoshoppen. (Ik wil binnenkort beginnen met cursussen photoshoppen)
Ik denk dat alles vrij basic en standaard is, alleen photoshoppen zal een uitzondering wezen op dit moment.

Ik hoor graag jullie advies over dit onderwerp.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 17:57
Beiden zal sowieso gaan, desktop heeft minder beperking op energieafvoer en kunnen in principe dus zwaardere componenten in waardoor hij sneller zal zijn maar voor gebruik boven beschreven geen absolute noodzaak.

Enkel voor opslag vakantiefoto's zal je bij een laptop door de kleinere opslagcapaciteit van een ssd mss sneller een externe harde schijf moeten aanschaffen waar je die bij een computer kan inbouwen.

Ikzelf stond zelf ook voor de keuze en heb gekozen voor computer omdat ik meer vrijheid had in keuze beeldscherm (groter dan full hd vond ik bij een laptop erg duur voor iets wat je niet kan meenemen naar volgende computer).

Ik raad je aan wat benchmarks te vergelijken voor aanschaf laptop/computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klokslag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:46:
Beiden zal sowieso gaan, desktop heeft minder beperking op energieafvoer en kunnen in principe dus zwaardere componenten in waardoor hij sneller zal zijn maar voor gebruik boven beschreven geen absolute noodzaak.

Enkel voor opslag vakantiefoto's zal je bij een laptop door de kleinere opslagcapaciteit van een ssd mss sneller een externe harde schijf moeten aanschaffen waar je die bij een computer kan inbouwen.

Ikzelf stond zelf ook voor de keuze en heb gekozen voor computer omdat ik meer vrijheid had in keuze beeldscherm (groter dan full hd vond ik bij een laptop erg duur voor iets wat je niet kan meenemen naar volgende computer).

Ik raad je aan wat benchmarks te vergelijken voor aanschaf laptop/computer.
Ja inderdaad, ik had voor me zelf al in mijn hoofd om opslag meer op een externe schijf te doen.

Ja het is een lastige afweging helaas..... maar ik denk, dat ik wel voor een ASUS ULTRA HD 15" Laptop ga.

Iedergeval heel erg bedankt klokslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:13:
Ik ga mijn PC of Laptop gebruiken voor
  1. Downloaden. (Films, Muziek & etc)
  2. Standaard kantoor gebruik. (Office, Excel & etc)
  3. [b][li]Vakantie foto's opslag. [/li][/b]
  4. Photoshoppen. (Ik wil binnenkort beginnen met cursussen photoshoppen)
Doe dit alsjeblieft niet alleen op je PC of notebook, maar regel een NAS, of iets anders van externe (offsite) opslag.

Daarbij lijkt me de keuze tussen een notebook of desktop niet zo moeilijk. Wil je mobiel zijn, dan pak je een notebook. Wil je dat niet, dan ga je voor een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 17:57
TERW_DAN schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Daarbij lijkt me de keuze tussen een notebook of desktop niet zo moeilijk. Wil je mobiel zijn, dan pak je een notebook. Wil je dat niet, dan ga je voor een desktop.
en toen kocht ik een NUC ;). desktop en mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

klokslag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

en toen kocht ik een NUC ;). desktop en mobiel.
Mjah, mobiel is natuurlijk relatief :P Je gaat niet met dat ding op je schoot in de trein kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal dan eens gaan speuren tussen de laptops & 2 in 1 toestellen.

Ik denk persoonlijk dat dat voor mij het beste is.

Heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Waneer je niet mobiel hoeft te zijn: altijd desktop. Dan heb je de krachtigste hardware plus ook een veel groter scherm wat fijner werkt.

Een goede complete desktop hoeft ook niet duur te zijn, kijk eens bij Dell en HP. Er wordt flink gestunt met desktops.
Pagina: 1