Is het gebruikelijk om een hosting pakket door te verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
1) Kan je een niet gebruikt hosting pakket nog doorverkopen aan iemand of is dit niet mogelijk?
2) Wat zijn zoal goede sites om dat op te doen, buiten deze site als het hier zelfs mag?

Alvast bedankt.

Mvg
Crust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zit zoveel administratie aan; dat wil je niet doorverkopen.

Neem aan dat je dezelfde vraag aan de hoster gesteld hebt; wat waren de antwoorden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Blue host pakketje van 3 jaar heb nog 30 maanden staan. Nee heb nog niets gevraagd.

Zal ik best eens doen :)

Uiteraard zijn de vragen alsnog geldig.

[ Voor 16% gewijzigd door Crust op 07-08-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Even geluisterd bij de host... servicedesk (verkoopster) gaf me eigenlijk geen info. Zij of hij wou wel een pakketje van 20 euro per maand aansmeren om een pakketje van 3 euro per maand door te kunnen verhuren aan anderen... :)

Dus ik ga het gewoon te koop aanbieden. Kan dat hier op tweakers in de advertentie zone?

60 euries voor 30 maanden is dat veel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:45
Gewoon op de V&A zetten, maar ik verwacht dat niemand een hostingpakket op een ander zijn naam wilt hebben aangezien je dan niet de daadwerkelijke eigenaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denk ook even aan de eventuele problemen die het kan opleveren.
Als een hostingpakket op jouw naam staat, je verkoopt t door en de koper gaat leuk knutselen met scripts die andere servers aanvalt (bijvoorbeeld), dan komt dat wel op jouw naam te staan en ben jij de sjaak.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Crust
McKaamos schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:56:
Denk ook even aan de eventuele problemen die het kan opleveren.
Als een hostingpakket op jouw naam staat, je verkoopt t door en de koper gaat leuk knutselen met scripts die andere servers aanvalt (bijvoorbeeld), dan komt dat wel op jouw naam te staan en ben jij de sjaak.
Je kan de emails dan aanhalen van verkoop. Je kan ook de accountgegevens vervangen. Dus na overschrijving verander ik die naar de koper zijn gegevens en email.

Maar goed dat je er even op wijst dat ik zeker screenshots en emails van transactie bijhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Crust schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 06:59:
[...]

Je kan de emails dan aanhalen van verkoop. Je kan ook de accountgegevens vervangen. Dus na overschrijving verander ik die naar de koper zijn gegevens en email.
Wat is "hosting pakketje"? Zit er een domein bij? Zo ja, dat kan jij absoluuuut niet veranderen maar dat kan/mag alleen de registrar.

Verder blijf ik het tricky vinden; wat nou als de nieuwe eigenaar overmatig veel data verbruikt of allemaal onwettige foto's in een open-dir gooit? Dat zogenaamde "ja, ik heb mailtje bewaard dus ik ben veilig" geeft jouw absoluut 0 nachtrust omdat jij nog steeds de eigenaar/debiteur bent bij de hostingpartij en de politie zal dus mogelijk bij jou aan de deur komen voor de inhoud van de server.

6 tientjes; waar hebben we het over?

Hint: Bluehost verbied dat je dit doorverkoopt; had je maar een reseller-pakket moeten afnemen maar die kosten iets meer dan 3 Euro per maand.

Hint 2: het is een Amerikaans bedrijf; bij misbruik zal de FBI erop duiken ipv onze lokale dienders. Jij wil je naam echt niet in wazige registers van de Amerikaanse overheid terugvinden...

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2017 07:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1