Vervanging 280X

Pagina: 1
Acties:

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zoek een vervanging van mijn 280X
Ik heb recent een nieuwe setup gemaakt met een Ryzen 1600. Ik wou mijn oude 280x overzetten. Maar nu blijkt dat deze geen 3d loads meer aankan. Dus ik ben aan het kijken naar een nieuwe videokaart. Die hetzelfde of beter presteert.

Wat is je budget?
Aangezien dit niet gepland is in mijn build. Zit ik aan de 100/160 euro te denken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst blijf ik bij AMD maar goed uiteindelijk is de performance/prijs toch doorslaggevend.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gigabyte ATX Moederbord GA-AB350-Gaming 3
Corsair 2x8GB, DDR4, 3000MHz, CL15, Vengeance LPX
Corsair Voeding RM550x 550W, Modulair
AMD Ryzen 5 1600 3.20GHz 16MB AM4 Box
Samsung SSD 960 EVO M.2, 250GB, NVMe

Ik heb nu twee opties een
pricewatch: Asus Radeon RX 560
voor een redelijk goedkope oplossing

of een
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G

voor een duurdere maar ook meer performance.

[ Voor 11% gewijzigd door Defector op 07-08-2017 10:33 ]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kan je URL toevoegen naar de opties die je in gedachte hebt?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Defector
  • Niet online
Slavy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:31:
Kan je URL toevoegen naar de opties die je in gedachte hebt?
Done.

Maar goed ik beperk mij niet tot deze keuze. Wanneer er andere goede alternatieven zijn. dan sta ik daar ook voor open.

Verwijderd

Wat bedoel je met 'geen 3D loads meer aan kan'? Waaruit blijkt dat, in welke taken?

Een RX 560/GTX 1050 (Ti) presteren minder dan een 280X.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Al contact op genomen met de winkel? Grote kans namelijk dat je een korting kan krijgen op een volgend product bij hun(tegen inruilen van je kapotte).

Helaas is de tijd om een nieuwe GPU te kopen erg slecht. De rx 570 gaan zelf boven de prijs uit die een rx 580 zou moeten kosten. Wanneer de mining Bublé klapt is je rx 560 zomaar 30 euro minder waard. Maar wachten is vaak ook geen optie. Ik zou daarom de rx 560 halen. Of tijdelijk een hd7950 en verkoop die als de mining gekte voorbij is.

• Defector
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:30:
Wat bedoel je met 'geen 3D loads meer aan kan'? Waaruit blijkt dat, in welke taken?

Een RX 560/GTX 1050 (Ti) presteren minder dan een 280X.
In windows functioneert de kaart, maar wanneer ik 3dmark of een game bijv: diablo 3 opstart crasht het programma of reboot de machine. Dit was ook al het geval in mijn oude machine. Daar schreef ik het toe aan driver gedoe ivm oude mining drivers.
loki504 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:35:
Al contact op genomen met de winkel? Grote kans namelijk dat je een korting kan krijgen op een volgend product bij hun(tegen inruilen van je kapotte).

Helaas is de tijd om een nieuwe GPU te kopen erg slecht. De rx 570 gaan zelf boven de prijs uit die een rx 580 zou moeten kosten. Wanneer de mining Bublé klapt is je rx 560 zomaar 30 euro minder waard. Maar wachten is vaak ook geen optie. Ik zou daarom de rx 560 halen. Of tijdelijk een hd7950 en verkoop die als de mining gekte voorbij is.
Heb al een RMA aanvraag lopen, ik had ergens gelezen dat club 3d op sommige produchten 3 jaar garantie heeft. Maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Daarom ben ik nu ook aan het zoeken voor vervanging.

Edit: Zojuist e-mail ontvangen dat de RMA afgewezen is. De garantie termijn is inderdaad maar 2 jaar.

Ja inderdaad de mining bubble helpt niet mee. Daarom blijf ik ook hangen in dit segment. Een stap hoger is gewoon veel te duur en/of niet verkrijgbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Defector op 07-08-2017 11:55 ]

• loki504
Hoho. Waar heb je RMA aangevraagd? Is het in de winkel dan moet hij je gewoon helpen. Je heb immers recht op een deugdelijk product. En dat is minimaal de garantie die de fabrikant geeft + meer. Azerty heeft bv 50% van de aankoop waarde van mijn SSD terug gegeven toen hij na 4 jaar de geest gaf.

Maar bij bv Alternate zou ik geen hoge verwachtingen hebben. En kan je ook beter je energie in iets anders steken.

• Defector
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:13:
Hoho. Waar heb je RMA aangevraagd? Is het in de winkel dan moet hij je gewoon helpen. Je heb immers recht op een deugdelijk product. En dat is minimaal de garantie die de fabrikant geeft + meer. Azerty heeft bv 50% van de aankoop waarde van mijn SSD terug gegeven toen hij na 4 jaar de geest gaf.

Maar bij bv Alternate zou ik geen hoge verwachtingen hebben. En kan je ook beter je energie in iets anders steken.
Hoe bedoel je dat? Ik heb RMA aangevraagd bij de webshop waar ik het origineel aangekocht heb. De shop geeft aan dat de kaart een reguliere garantie termijn heeft van 2 jaar. En aangezien ik de kaart in oktober 2014 gekocht heb lijkt mij de garantie afwijzing normaal.

• loki504
Defector schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik heb RMA aangevraagd bij de webshop waar ik het origineel aangekocht heb. De shop geeft aan dat de kaart een reguliere garantie termijn heeft van 2 jaar. En aangezien ik de kaart in oktober 2014 gekocht heb lijkt mij de garantie afwijzing normaal.
In Nederland hanteren we deugdelijk product. Dit wil zeggen aan de hand van het product en de prijs van het product. mag je verwachten dat je product een bepaalde tijd mee gaat. de EU hanteert minimaal 2 jaar. Ik zelf vind dat een GPU van(ik gok even 150-200 euro). Wel langer mee gaat als 3 jaar. Zo heb ik van mijn 100 euro SSD van 4 jaar oud 50% terug gekregen als shop tegoed.(of 40% in echt geld). terwijl Samsung maar 2 jaar gaat. En bij de winkel ook 2 jaar stond. Maar na wat heen en weer mailen kreeg ik toch gelijk.

https://www.acm.nl/nl/ond...ruilen-en-garantie-geven/

Blijf aanspreekbaar na de garantietermijn
Ook na de garantietermijn houdt de consument recht op een deugdelijk product. Krijgt het product gebreken die bij normaal gebruik niet te verwachten zijn? Dan kan de consument u daarop aanspreken.

De vraag is alleen of je die tijd en moeite er in wil stoppen. Dit hangt af van de webshop. Azerty deed niet heel moeilijk. Maar met BV Alternate bleef stug weigeren. En ook daar heb ik opgegeven.

• Defector
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

In Nederland hanteren we deugdelijk product. Dit wil zeggen aan de hand van het product en de prijs van het product. mag je verwachten dat je product een bepaalde tijd mee gaat. de EU hanteert minimaal 2 jaar. Ik zelf vind dat een GPU van(ik gok even 150-200 euro). Wel langer mee gaat als 3 jaar. Zo heb ik van mijn 100 euro SSD van 4 jaar oud 50% terug gekregen als shop tegoed.(of 40% in echt geld). terwijl Samsung maar 2 jaar gaat. En bij de winkel ook 2 jaar stond. Maar na wat heen en weer mailen kreeg ik toch gelijk.

https://www.acm.nl/nl/ond...ruilen-en-garantie-geven/

Blijf aanspreekbaar na de garantietermijn
Ook na de garantietermijn houdt de consument recht op een deugdelijk product. Krijgt het product gebreken die bij normaal gebruik niet te verwachten zijn? Dan kan de consument u daarop aanspreken.

De vraag is alleen of je die tijd en moeite er in wil stoppen. Dit hangt af van de webshop. Azerty deed niet heel moeilijk. Maar met BV Alternate bleef stug weigeren. En ook daar heb ik opgegeven.
Ah kijk dit is inderdaad wel even interessant om te weten. Dat zal ik zeker nog even communiceren richting de webshop. Ik heb goede ervaringen met 4launch dus ik ga er vanuit dat ze dit ook goed afhandelen.

Maar even back on topic. Wat is voor het budget 100/160 euro een goede videokaart om op 1080p een beetje leuk te gamen?

• loki504
2de hands een optie? categorie: Videokaarten

Waarbij de 7950 een r9 280 is en de 7970 de r9 280x. de r9 290 zit daar boven(neem die de reffrence modellen). En dan hebben we nieuw inderdaad de rx 560/1050ti.

https://nl.hardware.info/...-ti-review-low-end-pascal

• Defector
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:31:
2de hands een optie? categorie: Videokaarten

Waarbij de 7950 een r9 280 is en de 7970 de r9 280x. de r9 290 zit daar boven(neem die de reffrence modellen). En dan hebben we nieuw inderdaad de rx 560/1050ti.

https://nl.hardware.info/...-ti-review-low-end-pascal
Even doorheen gebladderd maar die tweedehands kaarten gaan voor bijna nieuw prijs weg. Dat komt natuurlijk door wat al eerder gezegd werd, de mining gekte.

Wacht even de reactie van 4launch af en naar gelang hun reactie ga ik voor de goedkope 560 of een wat duurdere 1050 TI

4launch kan verder niks doen voor mij. Dus ik heb via V&A een 7970 opgepikt.
V&A aangeboden: Sapphire HD 7970 3GB GDDR5

Eens kijken hoe dat werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Defector op 08-08-2017 13:44 ]

Pagina: 1