Tegel icoontjes missen in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb even jullie hulp nodig. Om de een of andere vage reden verdwijnen de icoontjes van mijn Windows10 tegels de hele tijd. Ik heb het dus over die shortcuts bij het openen van de Windows button. Sommige blijf ik wel kunnen zien, maar de meeste niet. Het gaat enkel om het icoontje, want de naam van de applicatie blijft wel staan.

Bij het opstarten zijn ze altijd even kort terug, maar na een halve minuutjes herhaalt het probleem zich weer.

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen? Op internet en het forum hier heb ik niet zo snel een vergelijkbaar probleem met oplossing kunnen vinden.

Bij voorbaat dank,

Jurrien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Twee opties die overal terugkomen.

1. sfc /scannow een keer proberen en daarna dism /online /cleanup-image /restorehealth

2. Alternatief is alle packages herinstalleren middels onderstaande administrator powershell
code:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
En check even je videokaart drivers, die kunnen ook lastig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
xFeverr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:19:
En check even je videokaart drivers, die kunnen ook lastig doen.
Dit is helaas niet de oplossing, al geprobeerd via Intel Driver Update Utility, maar de geïnstalleerde versie is nieuwer dan de latest version geeft ie aan??
MAX3400 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:04:
Twee opties die overal terugkomen.

1. sfc /scannow een keer proberen en daarna dism /online /cleanup-image /restorehealth

2. Alternatief is alle packages herinstalleren middels onderstaande administrator powershell
code:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
Ik ga nu hiermee aan de slag. Hoop dat het lukt, want het zegt me op het eerste oog vrijwel niks. Bij voorbaat sorry dat ik hier zo weinig kennis mee heb.

[EDIT] de sfc en dism opties hebben beide niet gewerkt helaas. @MAX3400 Kun je wellicht uitleggen hoe ik je tweede mogelijkheid kan proberen, want het is niet rechtstreeks die link in Powershell plakken of wel?

Nog wat aanvullende informatie overigens (geen idee of jullie daar wat mee kunnen) als ik de pictogrammen van formaat wijzig en daarna weer terug verander, komen de icoontjes ook weer tevoorschijn. Tot ik de pc weer een keer opnieuw opstart of uit slaapstand ontwaak. Daarnaast gaat het niet alleen om voorgeinstalleerde Windows apps, maar ook om programma's uit de store of zelf gedownloade programma's.

[ Voor 27% gewijzigd door jvdw89 op 07-08-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Het is ook alleen in desktop modus merk ik. In tablet modus komt het probleem niet voor en als ze in desktop modus verdwijnen en ik switch kort naar tablet modus zie ik ze weer.

Ik heb overigens de stappen van onderstaande link geprobeerd en bij link 1 in Powershell krijg ik inderdaad een rode melding. Hoe ernstig kan dit zijn?

Iemand nog suggesties?