Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Uitschrijving mailing list

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:05
Mede tweakers!

Ik heb een vraag over het uitschrijven van een mailing lijst.

Ik kreeg sinds twee maanden geleden opeens mails van cashbackkorting.nl waar vrijwel niks interessants in staat. Ik kan mij totaal niet herinneren mij hier ooit voor ingeschreven te hebben. Dus geklikt op uitschrijven mailing lijst.

Wat blijkt om je uit te schrijven bij deze website moet je eerst een account aan maken?

Ik ga dus zeker bij deze website geen persoonlijke gegevens invoeren, en volgens mij mag dit wettelijk niet eens.

Maar dat is nu de vraag, ik heb er wat onderzoek naar gedaan en kan weinig relevante informatie vinden of een website dit mag doen.

Iemand enig idee of dit wettelijk mag, en als het niet zo is waar ik dit kan melden?

Alle reacties

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:58
Wat zei de klantenservice toen je hun belde / mailde?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mark as spam; niet meer naar omkijken.

Ben ook vaak zat ingeschreven op de een of andere manier voor een mailing-list; kan me er niet meer druk om maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mail sturen zonder opt-in of klantrelatie mag niet. En als je dan wél mail verstuurt moet je de optie bieden om je zonder meer weer uit te kunnen schrijven. Dit is dus sowieso niet wettig, maar de vraag is in welke mate het soort bedrijven dat dit soort spam verstuurd daar ook maar enige boodschap aan heeft.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

MAX3400 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:04:

Ben ook vaak zat ingeschreven op de een of andere manier voor een mailing-list; kan me er niet meer druk om maken.
Dit.

Op de "unsubscribe"-link klikken, is vaak júist niet helemaal koosjer, aangezien ze dan feedback krijgen dat het adres in gebruik is, en dus waardevoller is om door te verkopen. Heb ik me laten vertellen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Je hebt een mailing list......en die koop je voor een cent en een stuiver....

Je hebt een idiot list.....en die kost wat meer.

En de VIP list ....die kost weer wat meer.

Wat is een idiot of VIP list vraag je je dan af en waarom kost die meer???....

De idiot list is de list van idioten die op unsubscribe hebben geklikt. Waarvan dus is bevestigd dat het email adres werkt.

De VIP list bevat mensen die iets hebben gekocht/geregistreerd en waarbij wat meer gegevens beschikbaar zijn.
Die wordt meer gebruikt voor social engineering.

Zoals Ardana aangeeft....negeren. Klik niet op 'unsubscribe'

Wellicht het 'reply' adres ontleden en het email adres van een hele hele echte goede vriend daarin pasten....

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MAX3400 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:04:

Dit, mailbox regel opzetten en niet druk om maken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kwakzalver schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:21:

De idiot list is de list van idioten die op unsubscribe hebben geklikt. Waarvan dus is bevestigd dat het email adres werkt.

De VIP list bevat mensen die iets hebben gekocht/geregistreerd en waarbij wat meer gegevens beschikbaar zijn.

Wellicht het 'reply' adres ontleden en het email adres van een hele hele echte goede vriend daarin pasten....
Dit is heel erg kort door de bocht. Ja, echte spam mails doen aan trucjes met unsubscribe knoppen om te weten dat jouw e-mail daadwerkelijk bestaat. Maar bij legitieme websites is die unsubscribe knop toch echt nog de makkelijkste methode. En het kan prima dat een legitieme website jou spam verstuurt: Als bijvoorbeeld iemand anders een account aan heeft gemaakt met jouw e-mail adres, dan kunnen ze daar weinig aan doen.

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:05
kwakzalver schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:21:

Op zich een goed punt al heb ik tot dit bericht arriveerde eindelijk nooit problemen gehad met de unsubscribe button.

Goed idee om het gewoon als spam te bestempelen. Al vraag ik me nog steeds af of je praktijken zoals dit bij een instantie kan melden. Dat het maanden duurt voordat zij mogelijk actie ondernemen ga ik me geen zorgen om maken

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31
TopsNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:13:
Al vraag ik me nog steeds af of je praktijken zoals dit bij een instantie kan melden.
Je kunt bij de ACM klagen.
Pagina: 1