Wat gebeurt er wanneer je een nVidia GPU aansluit op een FreeSync monitor? Stel je hebt een Titan kaart en sluit deze aan op een 144hz 1080p FreeSync monitor (overkill, I know) voor de meeste frames op de hoogste settings. Zorgt het alsnog voor screentearing omdat het FreeSync is?
Als je een Nvidia kaart op een FreeSync beeldscherm aansluit gebeurt er niets mbt tot de FreeSync. Je zult gewoon 144Hz refresh krijgen, zonder variatie.
Screentearing kan dus inderdaad voorkomen als je geen Fast-Sync of Vertical-Sync aanzet.
Screentearing kan dus inderdaad voorkomen als je geen Fast-Sync of Vertical-Sync aanzet.
🇺🇦
Bedankt voor de reactie. Klopt het ook dat wanneer je V-Sync aanzet op een 144hz monitor dat hij de fps capt op 144fps?
Dat is het idee van V-sync idd, alleen als je geen 144 frames per seconde haalt dan loopt V-sync niet meer soepel. Dus ik zou geen V-sync gebruiken bij zware games waarbij je niet altijd meer dan 144 fps haalt. Dan kun je beter Fast-Sync gebruiken.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Yep.
Ik draai zelf ook met een 144Hz 1440p Freesync scherm op een GTX1080 Ti; zolang je met een dikke videokaart draai zul je nauwelijks last hebben van tearing etc. Vond het prijsverschil tozv een G-SYNC scherm het niet waard, en daar heb ik achteraf nog altijd geen spijt van.
Ik draai zelf ook met een 144Hz 1440p Freesync scherm op een GTX1080 Ti; zolang je met een dikke videokaart draai zul je nauwelijks last hebben van tearing etc. Vond het prijsverschil tozv een G-SYNC scherm het niet waard, en daar heb ik achteraf nog altijd geen spijt van.