Ik heb een systeem samengesteld voor een vriendin en ik zou het graag gecontroleerd hebben. Ik heb hier op tweakers vaker advies gegeven ben er een tijdje uit geweest en nu met Ryzen uit heb ik geen idee of dat een betere keuze is dan Intel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (1440p 60+fps) en dingen op internet. Daarnaast schoolwerk maar dat zou voornamelijk met word zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximaal bedrag gekregen maar tussen 1300-1500 lijkt me ruim voldoende.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, Begint helemaal vanaf 0.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Corsair zelf goede ervaringen mee. Graag advies of het beter is om met ryzen te gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet muisstil. Maar een wat stiller systeem is gewenst
Ga je overklokken?
Ja, Aangezien het budget er is en er ook simulatie games gespeeld gaan worden. (Cities:Skylines, Planet Coaster)
Wat verwacht je van ons?
Heb nu gekozen voor I5 7600k. Zoals hierboven graag advies voor misschien ryzen of met dit budget. Aangezien het budget vrij ruim is zou het het waard zijn om voor i7 te kiezen ? Daar naast gewoon een algemene check. Naast cpu/mobo ben ik wel vrij zeker dat het allemaal werkt maar misschien zijn er ergens betere keuzes.
Hier mijn huidige lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (1440p 60+fps) en dingen op internet. Daarnaast schoolwerk maar dat zou voornamelijk met word zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximaal bedrag gekregen maar tussen 1300-1500 lijkt me ruim voldoende.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, Begint helemaal vanaf 0.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Corsair zelf goede ervaringen mee. Graag advies of het beter is om met ryzen te gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet muisstil. Maar een wat stiller systeem is gewenst
Ga je overklokken?
Ja, Aangezien het budget er is en er ook simulatie games gespeeld gaan worden. (Cities:Skylines, Planet Coaster)
Wat verwacht je van ons?
Heb nu gekozen voor I5 7600k. Zoals hierboven graag advies voor misschien ryzen of met dit budget. Aangezien het budget vrij ruim is zou het het waard zijn om voor i7 te kiezen ? Daar naast gewoon een algemene check. Naast cpu/mobo ben ik wel vrij zeker dat het allemaal werkt maar misschien zijn er ergens betere keuzes.
Hier mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 225,94 | € 225,94 |
| 1 | Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | € 147,95 | € 147,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 483,- | € 483,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,25 | € 47,25 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,52 | € 135,52 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 149,- | € 149,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.427,61 | |