Amd rx vega 56 wachten of kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSamboSlice
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
ik zou eigenlijk al een pc bouwen voor de zomervakantie, maar besloot het toch niet te doen. Amd Vega stond om de hoek en ik ging toch op vakanie, dus ik zou er niet echt veel aan hebben. Nu Amd Vega hoogwaarschijnlijk op 14 augustus uitkomt vroeg ik me af of ik de reference card wel zou moeten kopen of niet. Mijn vraag is eigenlijk zou ik een Amd RX Vega 56 reference halen, een Asus STRIX GTX 1070 8GB (geen ander merk mogelijk wegens fanboyism) of wachten tot Asus een non reference card uitbrengt van de Vega 56? Die laatste keuze mijd ik liever, omdat ik sta te popelen om allemaal lijpe games weer te gaan spelen op hoge settings. Maar als het verschil tussen een non reference en reference card echt heel hoog is kan ik het overwegen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

wacht allerminst op de review van 14 augustus, weet je wat de daadwerkelijke prestaties zijn, 7 dagen wachten is geen probleem toch?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSamboSlice
Zal ik zeker doen. Maar ik denk wel dat het een kanjer van een card is. Ben de 15e weer terug in ons kikkerlandje dus moet geen probleem zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door SuperSamboSlice op 07-08-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10 12:49
SuperSamboSlice schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:02:
Zal ik zeker doen. Maar ik denk wel dat het een kanjer van een card is. Ben de 15e weer terug in ons kikkerlandje dus moet geen probleem zijn.
Dat hoop ik ook. Dan koop ik ook meteen een freesync monitor erbij en ben ik wel effe zoet voor een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

SuperSamboSlice schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:02:
We zullen het zien!

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-10 12:12
Het is maar de vraag hoe de beschikbaarheid van deze kaarten zullen zijn..

Het schijnt dat deze kaarten het best goed doen in de mining gebeuren..

Misschien worden ze net zo slecht leverbaar als alle andere amd videokaarten..

De eerste lichting dat de markt op komt zal niet echt heel veel zijn..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSamboSlice
Dat ook alleen heb ik wel gehoord dat ze het hebben uitgesteld om meer cards te produceren tegen die tijd aan. Anders moet ik na de eerste 3rd party benchmarks (indien goed) razendsnel op die bestelknop rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 11:22
SuperSamboSlice schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:56:
Dat ook alleen heb ik wel gehoord dat ze het hebben uitgesteld om meer cards te produceren tegen die tijd aan. Anders moet ik na de eerste 3rd party benchmarks (indien goed) razendsnel op die bestelknop rammen.
Of direct kopen, en retourneren/doorverkopen wanneer het je niet bevalt qua benchmark/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 14:15
Van wat ik heb gehoord van mensen die wat dichter bij de industrie staan is de stock cooler echt een ramp. Throttling schijnt een serieus probleem te zijn (al valt het wellicht mee met de 56-versie..?) en AMD's stock coolers staan bekend om de gigantische geluidsproductie.
Dus: wat je eigenlijk wil is de waterkoeler-variant. Die is tegelijkertijd ook vrij prijzig.

Wil je de beste kaart voor een goede prijs/prestatieverhouding, dan is het wachten tot september (wellicht oktober) tot de custom kaarten.

Maar onthoud vooral dat de verkrijgbaarheid van welke Vega-kaart dan ook echt een totale ramp gaat worden waarschijnlijk. De vraag lijkt gigantisch te zijn, niet alleen vanuit gamers maar ook vanuit miners. De prijzen zullen zich daar ook naar vormen waarschijnlijk.

Mijn persoonlijke verwachting: probeer er snel bij te zijn als de kaarten nog voor adviesprijzen weggaan... als dat überhaupt gaat gebeuren :P tegen de tijd dat de custom kaarten komen zullen de prijzen dermate uit de pan gestegen zijn dat je de hoofdprijs betaald voor een custom Vega-kaart.

Maargoed; dat doe je nu ook voor een GTX 1070 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperSamboSlice
Fuck wat moet ik nu nou doen als het waar is wat u zegt? Die miners hebben als echt verkloot voor een jonge knaap als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
Als nog wachten. Als hij op de markt is en als het een degelijke kaart is dropt Nvidia misschien ook nog hun prijzen.
Pagina: 1