In verband met een vervolgopleiding moet ik overgaan tot de aanschaf van een laptop. Dit zal voor mij de eerste laptop ooit worden, altijd prima zonder gekund. Heb zelf al wat rondgekeken maar ben totaal nieuw op deze markt. Graag zou ik jullie advies willen
Eisen/wensen
-tekstverwerking (Word en Powerpoint - vrij basaal)
-internet (voornamelijk voor studiemateriaal - vrij basaal)
-films en series en muziek sporadisch (moet geschikt zijn voor hoofdtelefoon 80 ohm)
-Prettig kijkscherm
-Goede accuduur (zal thuis weinig gebruikt worden)
-GEEN games (i.v.m. zeer degelijke desktop)
Wat is je budget?
700 euro. Zie dat er ook laptops zijn van rond de 400 euro. Budget toch wat omhooggeschroefd omdat het jammer zou zijn als de laptop na 1 tot 2 jaar een stuk minder vlot wordt. Bij voorkeur inclusief Windows 10 installatie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik zal de laptop redelijk veel meenemen. Thuisgebruik zal tot minimum worden beperkt i.v.m. zeer degelijke desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Windows 10 OS. Een betrouwbaar merk bij voorkeur, wil geen gedoe.
Samenvattend zoek ik een vrij basic laptop met een goed scherm en goede accuduur welke gebruikt zal worden voor vrij basic taken (tekstverwerking / internet / sporadisch film& serie). Laptop moet bij voorkeur jaar of 4 goed mee kunnen gaan.
Eigen suggesties
Aan de hand van de BBG ben ik tot de volgende twee mogelijkheden gekomen
Medion Akoya P6667 (30022366/7
Lenovo IdeaPad 510S-14IKB (80UV0072MH)
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en de eventuele adviezen.
NB: Indien jullie denken dat het voor minder ook kan dan heel graag. Laptop hoeft echt niet veel speciaals te zijn, taken zijn zeer zeker niet veeleisend. Zou alleen jammer zijn om nu b.v. 400-500 euro te investeren in een laptop welke vrij snel erg traag wordt..
Eisen/wensen
-tekstverwerking (Word en Powerpoint - vrij basaal)
-internet (voornamelijk voor studiemateriaal - vrij basaal)
-films en series en muziek sporadisch (moet geschikt zijn voor hoofdtelefoon 80 ohm)
-Prettig kijkscherm
-Goede accuduur (zal thuis weinig gebruikt worden)
-GEEN games (i.v.m. zeer degelijke desktop)
Wat is je budget?
700 euro. Zie dat er ook laptops zijn van rond de 400 euro. Budget toch wat omhooggeschroefd omdat het jammer zou zijn als de laptop na 1 tot 2 jaar een stuk minder vlot wordt. Bij voorkeur inclusief Windows 10 installatie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik zal de laptop redelijk veel meenemen. Thuisgebruik zal tot minimum worden beperkt i.v.m. zeer degelijke desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Windows 10 OS. Een betrouwbaar merk bij voorkeur, wil geen gedoe.
Samenvattend zoek ik een vrij basic laptop met een goed scherm en goede accuduur welke gebruikt zal worden voor vrij basic taken (tekstverwerking / internet / sporadisch film& serie). Laptop moet bij voorkeur jaar of 4 goed mee kunnen gaan.
Eigen suggesties
Aan de hand van de BBG ben ik tot de volgende twee mogelijkheden gekomen
Medion Akoya P6667 (30022366/7
Lenovo IdeaPad 510S-14IKB (80UV0072MH)
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en de eventuele adviezen.
NB: Indien jullie denken dat het voor minder ook kan dan heel graag. Laptop hoeft echt niet veel speciaals te zijn, taken zijn zeer zeker niet veeleisend. Zou alleen jammer zijn om nu b.v. 400-500 euro te investeren in een laptop welke vrij snel erg traag wordt..
[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 07-08-2017 00:06 ]