Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Mijn vraag
Ik ben gisterennacht mijn telefoon verloren en probeer in mijn Google account te komen zodat ik de laatst bekende locatie kan opvragen, telefoon heeft nog heel de middag aangestaan (hopelijk een goed teken)...

Nu wil Google mijn account verifiëren via mijn telefoon. Iets wat begrijpelijk is. Alleen snap ik niet dat deze verificatie ook nodig is om lost my phone te bereiken, dit is totaal niet logisch..

Iemand een idee of ervaring met zon situatie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
VPN gebruiken op een laptop zodat Google denkt dat ik ik Nederland wil inloggen, geen succes.

Het gaat om de Xiaomi Redmi Note 4

Edit:
Net in MIUI manager gekomen maar jammer genoeg staat mijn locatie history uit.. Gemiste kans..

[ Voor 10% gewijzigd door psvunited op 06-08-2017 23:56 ]

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:45
Je zult wel geen backup codes hebben opgeslagen? Of een alternatief backup telefoonnummer hebben ingesteld?

Dan wordt het denk ik lastig of onmogelijk om nog in het account te komen. De meeste beveiligingen zijn niet zomaar te omzeilen, dat is met goede reden. ;)

Om weer toegang tot je google account te krijgen zul je bij je provider een nieuwe sim-kaart moeten aanvragen (of ophalen in een winkel). Je kunt dan de two-step authentication weer via SMS gebruiken. Dit zul je vanuit het buitenland niet zo makkelijk geregeld krijgen. Hou er ook rekening mee dat de oude SIM hiermee inactief zal worden, dat verloren toestel heeft dan dus ook geen internetverbinding meer, tenzij het toevallig in de buurt van een bekend wifi netwerk komt. De telefoon terugvinden zal dan niet meer meevallen want het toestel kan zijn locatie niet meer doorsturen.

Heb je de ouderwetse methode van gevonden voorwerpen bij de politie / gemeente al geprobeerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Xander schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:58:

Heb je de ouderwetse methode van gevonden voorwerpen bij de politie / gemeente al geprobeerd?
Of gewoon de telefoon bellen, in de hoop dat een eerlijke vinder opneemt ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Xander schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:58:
Je zult wel geen backup codes hebben opgeslagen? Of een alternatief backup telefoonnummer hebben ingesteld?

Dan wordt het denk ik lastig of onmogelijk om nog in het account te komen. De meeste beveiligingen zijn niet zomaar te omzeilen, dat is met goede reden. ;)

Om weer toegang tot je google account te krijgen zul je bij je provider een nieuwe sim-kaart moeten aanvragen (of ophalen in een winkel). Je kunt dan de two-step authentication weer via SMS gebruiken. Dit zul je vanuit het buitenland niet zo makkelijk geregeld krijgen. Hou er ook rekening mee dat de oude SIM hiermee inactief zal worden, dat verloren toestel heeft dan dus ook geen internetverbinding meer, tenzij het toevallig in de buurt van een bekend wifi netwerk komt. De telefoon terugvinden zal dan niet meer meevallen want het toestel kan zijn locatie niet meer doorsturen.

Bedankt voor je antwoord. Ik ga dadelijk weer naar de club waar ik hem verloren heb en hopen dat die gevonden is door een vinder die zo aardig geweest om hem af te geven. De gemiddelde gebruiker kan toch niks met een gevonden telefoon aangezien die waarschijnlijk opnieuw geflashed moet worden bij een reset.

Politie ben ik al langs geweest maar die vertelde me dat het beter is om paar dagen te wachten.

Simkaart is inderdaad het grootste probleem, anders had ik al een telefoon hier gekocht en alles teruggezet via een backup.
Oekiejoekie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:03:
[...]

Of gewoon de telefoon bellen, in de hoop dat een eerlijke vinder opneemt ??
Al geprobeerd natuurlijk. Werd niet opgenomen, maar aangezien de telefoon gewoon aanstond hoop ik dat die in een bak met gevonden voorwerpen oid ligt.

Morgen even contact opnemen met mijn werk om te kijken of ik daar op een vertrouwde computer kan inloggen.

[ Voor 12% gewijzigd door psvunited op 07-08-2017 01:18 ]