Toon posts:

Externe harde schijf geeft aan ''Parameter onjuist''.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn Externe harde schijf in mijn Macbook (met Windows erop) deed liep m'n laptop vast. Ik kon geen programma's meer opstarten. Toen ik mijn Externe harde schijf uit mn laptop deed, liep alles weer normaal.

Ik dacht dat dit misschien kwam omdat mijn Externe harde schijf te vol zat. Daarom wilde ik bestanden verwijderen van mijn Externe harde schijf maar toen ik 'm wilde openen, kwam de melding ''Parameter onjuist''.

Ik heb op mijn macbook dus gewoon Mac maar ook Windows. Als ik de harde schijf vanaf Mac wil openen kan dat wel. Dit Externe harde schijf probleem heb ik alleen vanaf Windows.

Hoe kom ik van dit probleem af? Er staan belangrijke bestanden op de Externe harde schijf en wil die niet kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzelmonster
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-08-2021
Geen idee, maar kun je de bestanden dan niet gewoon bereiken via Mac inplaats van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens
code:
1
chkdsk X: /f /r
waarbij X je driveletter is.
Hou er wel rekening mee dat je data kwijt kan raken, maar gezien de data belangrijk is, ga ik er vanuit dat je een backup hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:17
Kijk "onder Mac" eens welk bestandssysteem op de externe harde schijf staat, grote kans dat dat een MAC-eigen bestandssysteem is waarmee Windows niets kan (bv. HFS+).
Als dat zo is, even niets onder Windows doen met de externe hardisk, maar eerst twee backups maken op verschillende media van de volledige inhoud van de externe harddisk. Daarna kan je de externe harddisk formatteren in een ander bestandssysteem (let op: dan raak je alle data daarop kwijt!) wat zowel Mac als Windows aankan (bv. FAT32, maar lees je daarop eerst in!) en de data terugzetten op de externe harddisk.

[ Voor 3% gewijzigd door Renault op 07-08-2017 16:08 ]