Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget pc voor MOBA en MMO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc zou hoofdzakelijk gebruikt worden voor MOBA's zoals LOL en MMO's zoals Final Fantasy XIV , Wildstar en Star Wars the Old Republic en lichte Photosoeping dus in principe moet dit niet zo overdreven krachtig zijn. Gewoon een stabiel systeem.
Ik ben zelf al eens gaan rondkijken voor dit de verwezelijken maar helaas door alle termen en nummers dat ze naar je oren smijten heb ik zo iets van " laat dit maar aan wat slimmere kerels over dan ik ".

De hardware die ik het liefst zou willen behouden zijn de :

1. P35 Platinum 7345 moederbord
2.Intel Core 2 Quad Q6600 2.40Ghz
3.Aero Coolpredator 750W
4.1TB WD HDD

De hardware waar ik het liefste rond zou willen werken :

1.Gigabyte GeForce GTX 1050 D5 NVIDIA GeForce GTX 1050 2GB ( tenzij jullie iets beter zeten voor de zelfde prijs )
2.Een 120Gb SSD
3.8Gb Ram

Optioneel maar niet perse nodig :

1.Smallform factor pc case ( niet nodig aangezien ik al een case heb en de small form factor cases die ik gevonden heb zijn nog niet iets te duur naar mijn zin )
2.Een ander moederbord ( zal nodig zijn voor de andere case en mss sowieso omdat het huidig een verouderd model is ? )

Ik hoop dat jullie hier genoeg informatie hebben om me iets voor te stellen want ik ben onderhande mijn weg kwijt geraakt tussen alles.
Hartelijk dank al op voorhand ook voor diegene die hier hun tijd in willen steken. _/-\o_

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een nieuw moederbord ga je niet vinden voor die Q6600. Die socket is al heel veel generaties oud, geen enkele fabrikant maakt daar nog dingen voor. Je beste hoop is dan gebruikt iets te vinden. Indien de voeding even oud is als de rest dan is die ook rijp voor de milieu straat.

Gezien de leeftijd van je hardware zou mijn advies zijn om geheel nieuwe hardware te nemen. Je hebt zo te zien geen krachtpatser nodig. Je speelt voornamelijk oudere games dus vrijwel alle moderne hardware voldoet. De kosten zouden mee moeten vallen.

Dit is mijn voorstel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 88,50€ 88,50
1MSI B250M PRO-VD€ 63,95€ 63,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 157,-€ 157,-
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 84,90€ 84,90
1Crucial CT8G4DFD8213€ 62,95€ 62,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,30

Je kan je 1TB harde schijf meenemen naar deze build als die nog goed is. Zoniet een nieuwe kost je ongeveer vier tientjes extra. De overige oude hardware zou ik met pensioen sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is nog geen jaar oud en dit zit er inderdaad super uit en de case ziet er ook lekker uit :o maar ik heb bij je build nog hier en daar een vraagje of 2 , namelijk :

1. Is het dan goedkoper of gewoonweg beter om 1 RAM lat te pakken van 8Gb dan bv 2 van 4Gb want als je maar 1 hebt en die gaat kapoet dan heb je helemaal niks meer over , dit tenopzichte van 2 ram latten.

2. Is er dan een prestatie verschil tussen de 120Gb en de 250 Gb of is het omdat het iets te maken heeft met de prijs ofzo ?

Sorry als ik moeilijk doe maar ik probeer mijn nieuwsgierigheid een beetje te blussen

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:48:
Mijn voeding is nog geen jaar oud :
750 Watt is zware overkill voor deze build. Ik kan verder weinig informatie vinden over de kwaliteit van de bewuste voeding, dus daar kan ik weinig over zeggen. Je zou de voeding mee kunnen nemen als je dat wil.
1. Is het dan goedkoper of gewoonweg beter om 1 RAM lat te pakken van 8Gb dan bv 2 van 4Gb want als je maar 1 hebt en die gaat kapoet dan heb je helemaal niks meer over , dit tenopzichte van 2 ram latten.
Hoe vaak heb je defect geheugen gehad?

Als een van twee bankjes problemen heeft zal je hele PC instabiel zijn. Tot je natuurlijk het defecte bankje kan identificeren.

Ik heb gekozen voor 1x 8GB om het moederbord maar twee sloten heeft. Mocht je ooit naar 16GB willen gaan dan hoef je enkel nog een identiek reepje bij te bestellen. Veel makkelijker. De winst die je uit dual channel haalt is te verwaarlozen hier.
2. Is er dan een prestatie verschil tussen de 120Gb en de 250 Gb of is het omdat het iets te maken heeft met de prijs ofzo ?
250GB is fijner omdat je meer ruimte hebt voor Windows en de toekomstige patches. Ook kan je dan wat meer op je SSD installeren mocht je dat willen. Als je veel in je Mijn Documenten en aanverwante mappen hebt staan is het fijn om voldoende ruimte te hebben. De meerkosten ten opzichte van 120GB modellen valt mee, hooguit is dit 20-30 euro meer.

Nog een reden is dat de meeste 120GB SSD's ronduit matig zijn qua controller en flash geheugen. De Samsung EVO 850 is de snelste consumenten SATA SSD op de markt en ook een van de betrouwbaarste. Een uitstekende SSD die jaren trouwe dienst zal kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een late reactie maar dankjewel :D
Zal het geld een beetje samen sparen en er dan aan beginne :D