Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-01 19:39
Hallo mede forumgebruikers.
Ik heb onlangs tot de conclusie gekomen dat mijn LG tv geen ips paneel maar een va paneel bezit (verhuisd andere positie tv). Bij een ips paneel zit je met een vast kunststof paneel waarbij als je op deze tikt niks gebeurd, mijn tv heeft een duidelijk va paneel (lichtflitsjes).
Nu heb ik Lg gemaild met de vraag hoe ze dit zullen oplossen, gezien ik mij bedrogen voel -> hun reclame met brede kijkhoek kan ik niet ervaren nu ik schuin zit.
Wat kan ik verwachten van Lg en zouden jullie zich hier bij neerleggen of ook een andere tv willen (heb immers tv gekocht voor ips paneel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Zou je je niet eerst richten tot de verkopende partij, lijkt me stug dat lg je direct deze tv heeft verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"heb immers tv gekocht voor ips paneel"

Om welk model tv gaat het? en zou de tv ook een IPS paneel moeten hebben volgens de specs en google resultaten? Brede kijkhoeken is nogal een ruim begrip. Hoe groot is de kijkhoek van je eigen zitpositie en de tv? Je hebt dit niet getest en/of gevraagd in een winkel? En waar zit het stukje bedrog? :N

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 06-08-2017 22:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kennyvladslo schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:14:
Hallo mede forumgebruikers.
Ik heb onlangs tot de conclusie gekomen dat mijn LG tv geen ips paneel maar een va paneel bezit (verhuisd andere positie tv). Bij een ips paneel zit je met een vast kunststof paneel waarbij als je op deze tikt niks gebeurd, mijn tv heeft een duidelijk va paneel (lichtflitsjes).
Nu heb ik Lg gemaild met de vraag hoe ze dit zullen oplossen, gezien ik mij bedrogen voel -> hun reclame met brede kijkhoek kan ik niet ervaren nu ik schuin zit.
Wat kan ik verwachten van Lg en zouden jullie zich hier bij neerleggen of ook een andere tv willen (heb immers tv gekocht voor ips paneel)?
Er zijn maar heel erg weinig LG's met een VA paneel en de serie waarvan ik het iig wel weet worden niet verkocht in Nederland. Verder zal je het bijna alleen bij een 40" tegenkomen bij LG ...
En die zogenaamde tik test van je is zeker niet fullproof bewijs

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 06-08-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik ben erg benieuwd naar het typenummer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

kennyvladslo schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:14:
Bij een ips paneel zit je met een vast kunststof paneel waarbij als je op deze tikt niks gebeurd, mijn tv heeft een duidelijk va paneel (lichtflitsjes).
Herken je zo wel een ips paneel? Met google zie ik juist dit staan om ze te herkennen:
IPS panelen zijn te herkennen door van opzij te kijken, als de kleur niet veranderd is het een IPS.

Wordt alles wazig of gezichten met grijstinten dan is het een VA paneel.

Het heeft niets met de zwartwaarde te maken, VA panelen geven veel licht, een IPS is wat donkerder maar veel natuurlijker. Je kunt ze vaak aan de inch maat herkennen, 43 en 49 en ook 55 is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Anoniem: 738905 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Herken je zo wel een ips paneel? Met google zie ik juist dit staan om ze te herkennen:

[...]
Dit is een betere bron: http://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd.

Kijk je veel met meer mensen in alle hoeken, dan IPS. Anders zou ik altijd voor VA gaan, want: beter contrast, betere zwart waarden en een veel lagere latency (beter voor gamen). Speel geld geen rol dan altijd OLED natuurlijk.

Overigens doet LG nog wat anders in sommige series, geen native UHD 3840 x 2160 pixels panelen leveren: http://www.avsforum.com/f...ultra-hd-designation.html.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 06-08-2017 22:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1