Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Vraag
Alle reacties
Heb je de bios al eens een cmos reset gegeven na de cpu wissel en/of update?
Had zelf idd ook al even gekeken op die site van Asus. Toevallig heb ik vanmiddag een BIOS reset moeten geven omdat na een instelling in het BIOS het bord niet meer startte. Daarna alle BIOS settings manueel weer ingesteld. Zou het met een bepaalde BIOS instelling te maken kunnen hebben?Nielson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:45:
Op zich staat je cpu wel op de support list: https://www.asus.com/nl/Motherboards/P9X79/HelpDesk_CPU/
Heb je de bios al eens een cmos reset gegeven na de cpu wissel en/of update?
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Geen enkele instelling heeft daarmee van doen. Ligt aan de ondersteuning van de microcode van het bios of zo. Ik heb het vroeger ook wel eens gehad (AMD Athlon dacht ik).LCP schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:
[...]
Had zelf idd ook al even gekeken op die site van Asus. Toevallig heb ik vanmiddag een BIOS reset moeten geven omdat na een instelling in het BIOS het bord niet meer startte. Daarna alle BIOS settings manueel weer ingesteld. Zou het met een bepaalde BIOS instelling te maken kunnen hebben?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Oh, dat had ik moeten weten voordat ik het koelblok erop monteerde vanmiddag...PD2JK schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:53:
Misschien heb je een Engineering Sample? Er staat dan ES op de heatspreader van je cpu.

Ehm....Nielson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:48:
Eventueel zou je ook nog even kunnen kijken met CPU-Z.
Nog een keer kijken zal het vast niet veranderen.LCP schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:37:
Ook in CPU-z wordt dit weergegeven ipv Core i7 4960X.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Nogmaals ehm.....Tonne schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:10:
Is er een bios update beschikbaar? Daarmee kan het waarschijnlijk opgelost worden.
LCP schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:37:
- Asus P9X79 (laatste bios)
Ah, dat heb ik nog niet gecheckt. Zal ik vanavond even doen. Ik zal dan ook even in mijn BIOS kijken wat deze aangeeft. Ik vernam trouwens net van diegene waarvan ik de CPU gekocht heb (via V&A) dat bij hem wél het typenummer goed werd weergegeven...Nielson schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:06:
@Hero of Time Maar vroeg het eigenlijk omdat cpu-z vaak ook aangeeft of het een ES betreft, hoeft 'ie de koeler er niet helemaal af te halen.
[ Voor 0% gewijzigd door LCP op 07-08-2017 10:02 . Reden: typo ]
- Scan for hardware changes in device manager
- Als dat niet werkt, volg methode 2 van deze website (werkt hetzelfde voor Windows 10, ook al staat er Windows Server 2008)
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dat artikel had ik al gezien idd en ook al geprobeerd wat erin staat. Helaas zonder succesSlavy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:30:
Je kan een paar dingen doen:
- Scan for hardware changes in device manager
- Als dat niet werkt, volg methode 2 van deze website (werkt hetzelfde voor Windows 10, ook al staat er Windows Server 2008)
Ik maak me er ook geen zorgen over, maar je bent een Tweaker of je bent het niet heinternaut schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:23:
Ik zou me er geen zorgen over maken aangezien je cpu naar behoren werkt.
Ik wil gewoon dat alles optimaal werkt en ingesteld is. Dit is zo'n dingetje die me bezig houdt en ik 100% zeker wil zijn dan alles klopt en dat ik alles geprobeerd heb. #perfectionist