Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC > €1300 - fotobewerking, videobewerking en soms een game

Pagina: 1
Acties:

• RodeMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04-2020

RodeMan

Bierdrinkers

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de topic-titel al doet vermoeden wil ik een PC samenstellen met als primaire doel het bewerken van foto's en (minder vaak) video's in HD formaat. Het is weer een hele tijd geleden dat ik heb gegamed, maar ook dit zou ik graag met het systeem kunnen realiseren. Gamen op de hoogste resolutie en met het meeste detail hoeft absoluut niet; zolang ik de pixels niet hoeft te tellen ben ik al tevreden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik het totale systeem (inclusief monitor) onder de €1300 willen houden. Er is echter nog wel wat ruimte naar boven toe als het echt noodzakelijk is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gebruik nu alleen laptops, dus geen randapparatuur aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een goede monitor en voldoende processorkracht om Lightroom en Photoshop taken snel te realiseren. Ik heb liever wat overkill aan capaciteit, dan dat ik net tegen het maximum van het systeem aan zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet een directe voorkeur voor een bepaald merk of systeem. Op basis van het doorlezen van wat topics hier op tweakers leek me dat de Ryzen de beste keus zou zijn voor het beoogde doel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem bouwen die ik over een jaar of twee eventueel makkelijk kan upgraden indien nodig. De tower hoeft niet superklein te zijn, het liefst wel zo stil mogelijk. Als ik recent uitgekomen spellen zou kunnen spelen zou dit ook zeker gewenst zijn, maar dit heeft minder prio en is geen harde eis aan het systeem.

Ga je overklokken?
Ik wil wel graag overklokken indien mogelijk. Let wel: ik hoef hierbij niet tot het maximum te gaan, maar een x percentage prestatiewinst lijkt me zeker gewenst.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over onderstaande systeemopzet. Is de processor de juiste keuze voor mijn doelstellingen? Past het moederboard bij mijn (overklok) wensen? Is de videokaart goed genoeg? Kortom: heb ik op basis van mijn budget het meest ideale systeem samengesteld of zijn er wijzigingen die het systeem nog beter zouden kunnen maken!

Hierbij mijn opzet van het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 207,50€ 207,50
1MSI B350 PC Mate€ 90,-€ 90,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 175,95€ 175,95
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 133,-€ 133,-
1Fractal Design Define C€ 84,83€ 84,83
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Seasonic G-series 360 watt€ 60,95€ 60,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,11

[ Voor 3% gewijzigd door RodeMan op 06-08-2017 23:35 ]

Biertje?

Verwijderd

De behuizing zou ik beter en stiller adviseren met een pricewatch: Fractal Design Define C of zelfs een pricewatch: Fractal Design Define Mini C als je voor een mATX bord als de pricewatch: ASRock AB350M Pro4 of pricewatch: MSI B350M MORTAR wil gaan.

Een pricewatch: Arctic Freezer 33 koelt stiller en beter dan de Pure Rock voor een lagere prijs.

Voeding kan kwalitatief beter met een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Dit is de beste voeding in het lichte segment. 360w is ruim voldoende voor het systeem dat incl overklok hooguit 200w verbruikt.

SSD wellicht een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. 10% meer capaciteit voor nagenoeg dezelfde prijs. Prestatieverschil is er in dagelijks gebruik niet.

• RodeMan

RodeMan

Bierdrinkers

Topicstarter
Kijk daar kan ik wat mee, bedankt! Heb je suggesties overgenomen in de topicstart. Wat betreft moederbord hoeft het geen mATX board te zijn wat mij betreft. Extra kastruimte komt wellicht in de toekomst nog ooit van pas.

Biertje?

• RodeMan

RodeMan

Bierdrinkers

Topicstarter
Is de gekozen Ryzen processor ook de meest optimale voor mijn doelstellingen of zouden jullie toch een Intel processor adviseren? Is daarnaast de videokaart ook krachtig genoeg? Ik wil namelijk het liefst enige jaren met deze setup doen.

Edit: Ik zat nog even rond te kijken en vroeg me af of bijvoorbeeld de AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler een betere keuze is. Of voegt dit niets extra's toe?

[ Voor 26% gewijzigd door RodeMan op 07-08-2017 11:47 ]

Biertje?