Toon posts:

Emailen met Palmtop + infrarood + gsm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik ga morgen met de fiets de franse Alpen in en er gaan een Palmtop IIIxe (of zo en een nokia 8210 mee.

Emailen werkt perfect, hebben we getest, kan gewoon de Palmtop via infrarood en de 8210 laten inbellen op de isp en zo, ging keurig :) en 't duurde minder lang als ik gedacht had (Chello gewend...)

Alleen de vraag: De dekking van het gsmnetwerk in de alpen schijnt niet geweldig te zijn, veel zoeken en misschien hard zenden voor de foon dus... en als simpele kampeerdertjes hebben we niet elke dag gelegenheid om het machien op te laden...

Iemand enige indicatie of het gebruik van ir icm dataverkeer etc en een slecht gsmnetwerk veel extra van m'n batterij gaat vragen? En hoeveel extra? Normaal houdt hij het thuis (met flink wat bellen en een paar smsjes per dag) ca 48u a 2,5 dagen uit...

In de vakantie hoeft hij natuurlijk niet per se de hele dag aan... 't is vakantie ;)

Verder lijkt het me wel tof om af en toe 's avonds op de camping voor je tentje bij een fles wijn even een mailtje te kunnen sturen... >:)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik heb vernomen van kenissen dat de dekking niet overal perfect is daar. Ook fietsers trouwens. Maar dat was een paar jaar geleden. Ik weet niet of de situatie is verbeterd (lijkt me wel).

/OT

Batterij opladen tijdens fietsen => constructie met dynamo?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

dit lijkt me een typische Gadget-thread.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 09:03 schreef NiPeng het volgende:

/OT

Battarij opladen tijdens fietsen => constructie met dynamo?
Ehm, ik ben niet zo'n soldeerfreak, maar als jij even een nokialader omtweakt zodattie op een fietsdynamo past kom ik 'm vandaag nog bij je ophalen tegen vergoeding!

Dat gekut met je telefoon (als 't mag) 's nachts bij de receptie van een camping leggen of in de caravan het nederlandse modaal-gezin naast je met het risico dat je hem vergeet... brrrr...

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zondag 08 juli 2001 09:06 schreef stoff het volgende:

[..]

Ehm, ik ben niet zo'n soldeerfreak, maar als jij even een nokialader omtweakt zodattie op een fietsdynamo past kom ik 'm vandaag nog bij je ophalen tegen vergoeding!

Dat gekut met je telefoon (als 't mag) 's nachts bij de receptie van een camping leggen of in de caravan het nederlandse modaal-gezin naast je met het risico dat je hem vergeet... brrrr...
Je wilt mij niet laten solderen! :P
Trouwens ik zie dat ik eigenlijk helemaal geen antwoord geef op jouw vraag. |:(
Mijn excuses hiervoor, zal voortaan beter lezen.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.