Home Theatre versterker als 2.0 versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin2012
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-06 15:05
Beste mede-tweakers,

Ik ben nu in het bezit van mijn 38 jaar oude Technics SU-V8 versterker, de kenners weten welke het is. Deze is helaas stuk gegaan en nu ben ik op zoek naar een andere versterker. Aangezien er veel van die home theatre versterkers te koop zijn tegenwoordig, vroeg ik me af of zo'n versterker kan gebruiken als stereo versterker, dus 2.0 of 4.0 zonder sub. Ik wacht jullie reactie af.

Met vriendelijke groet,

Robbin

Beste antwoord (via robbin2012 op 07-08-2017 00:55)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 14:20
Bij de wat meer uitgebreide uitvoeringen kun je per gekozen bron kiezen voor een weergave mode, wanneer ik hier bv tv of een dvd kijk dan staat de versterker op 5.1 of 7.2 surround, wanneer ik als bron de platenspeler kies dan gaat hij vanzelf over op 2.0 stereo weergave.

Zonder subwoofer spelen is geen probleem, muziek speel ik hier ook zonder en wanneer er in surround word gespeeld doet de sub wel mee maar zou ook zonder kunnen.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De kenners weten dat dat gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin2012
Nou, ik heb nog nooit zo'n versterker gehad. Dus ben daar in ieder geval geen kenner van. Ik vind deze reactie dus ook niet heel erg aardig overkomen. Jammer weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
robbin2012 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:29:
Aangezien er veel van die home theatre versterkers te koop zijn tegenwoordig, vroeg ik me af of zo'n versterker kan gebruiken als stereo versterker, dus 2.0 of 4.0 zonder sub.
Ja, dat kan gewoon.
Met vriendelijke groet,

Robbin
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit topic aankoopadvies betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 06-08-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:22
Zo'n receiver mixt meestal het aantal kanalen naar het aantal speakers. Zo zul je bij zowel surround geluid als stereo geluid geen informatie gaan missen. Als je 4 speakers aansluit, moet je wel voor all-channel-stereo kiezen, anders zullen alleen de voorste twee geluid geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 14:20
Bij de wat meer uitgebreide uitvoeringen kun je per gekozen bron kiezen voor een weergave mode, wanneer ik hier bv tv of een dvd kijk dan staat de versterker op 5.1 of 7.2 surround, wanneer ik als bron de platenspeler kies dan gaat hij vanzelf over op 2.0 stereo weergave.

Zonder subwoofer spelen is geen probleem, muziek speel ik hier ook zonder en wanneer er in surround word gespeeld doet de sub wel mee maar zou ook zonder kunnen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Kun je niet af met een stereo versterker of receiver? Of nog dichter bij huis: is de oude amp niet voor een appel en een ei te fixen? Mijn oude versterker was voor een paar 10tjes weer tip top.

Wanneer je stereo wil, maar met features die meestal in de surround spullen zit, kun je kijken naar o.a.een ONKYO TX-8150. Er zijn meer modellen en merken. Stereo met wifi, internet radio, blauwe tand, spotify, DLNA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57

pmeter

Poes!

Het kan, maar je krijgt dan wel minder waar voor je geld. Een 2.0 versterker is doorgaans kwalitatief beter dan een 5.1 versterker van dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin2012
Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1