Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Hallo,

Allereerste keer dat ik op Android zit (versie 7.1.1, BlackBerry KEYone) maar ik heb het idee dat WhatsApp geen "peek"-meldingen heeft boven in het scherm als je bijvoorbeeld in een andere app bezig bent. Zie alleen pop-up-meldingen en die zijn weer te veel van het goede.

Komt dit door de wijzigingen van Android 7.1.1 zelf en gaat WhatsApp dit nog oppakken? Of zie ik iets over het hoofd? :o Ik heb het idee dat op oudere Android-versies de "peek"-meldingen wel soort van verschijnen (de simpelere versie)...

Benieuwd naar andere ervaringen!

• itsyaboy
Niemand die WhatsApp gebruikt op Android 7.1.1? Vind ik toch wat ongeloofwaardig voor Nederland-WhatsApp-land.... :p

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Bij mij (Nexus 5X) komt een WhatsApp melding gewoon bovenaan het scherm in beeld als ik met een andere app bezig ben.
Ik draai momenteel Android O DP3, maar met 7.1.1 was dit ook zo.

Home Assistant configuratie

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Random internet pagina, kan je dit eens checken:

On Android, go to sound and notifications, and enter app notifications. Here select WhatsApp and enable peeking feature.

Afbeeldingslocatie: https://im.ziffdavisinternational.com/pcmag_in/photo/default/peek_d3bz.jpg

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• itsyaboy
TheFes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:18:
Bij mij (Nexus 5X) komt een WhatsApp melding gewoon bovenaan het scherm in beeld als ik met een andere app bezig ben.
Ik draai momenteel Android O DP3, maar met 7.1.1 was dit ook zo.
Dank voor je reactie! Maar hmm, vreemd. Ik merkte net wel dat de peek-melding wel werkte toen ik gebeld werd. Zit nu te zoeken naar een instelling bij het bellen, maar heb geen idee... jij misschien wel?
Slavy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:20:
Random internet pagina, kan je dit eens checken:

On Android, go to sound and notifications, and enter app notifications. Here select WhatsApp and enable peeking feature.

[afbeelding]
Dank voor je suggestie! Maar op Android 7.1.1 heb je geen gezamenlijke "Sounds and notifications" instellingen meer, ze zijn apart getrokken. En als ik bij "notifications" kijk, kan je voor apps alleen het volgende instellen:
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2016/08/Screenshot_20160826-101438.png

Vind het vreemd dat ze peek als een "non-silent" melding zien... als daar nou die aparte peek-optie (aan/uit) had gestaan..... :(

• itsyaboy
Vreemd genoeg lost het probleem zich op als ik via system ui tuner de power notification controls aanzet. Dan kies ik voor WhatsApp level 4... en dan krijg ik de peek-melding wel. Geen idee wat het originele probleem was... ligt dat mssn aan hoe de app is gecodeerd?
Pagina: 1