Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb mijn zinnen gezet op de aanschaf van een soundbar, om zo rust in mijn woonkamer te creëren en mijn Jamo zuiltjes te kunnen verwijderen.

Ik heb een Yamaha RX V671 receiver, welke achter de muur, in mijn kelderruimte is weggewerkt, evenals een 4tal andere aparaten, welke momenteel via de receiver zijn aangesloten op de TV.
Omdat de soundbar onder de tv komt te hangen en deze zo vlak mogelijk tegen de muur dient te hangen, ben ik op zoek naar een geschikte oplossing om alles toch nog goed via de receiver te laten versturen.

Ik kan hier echter niet veel over terug vinden op het grote boze web en hoop dan ook met dit topic wat wijzer te worden.

O ja.. mijn budget reikt niet tot aan de hemel. Max een paar honderd euro is mijn budget.

Hoor graag of iemand mij verder kan helpen.

MVG,

Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Passieve soundbars lijkt niet echt een markt voor te zijn. Er bestaan ook ondiepe normale speakers die je aan de muur kunt hangen. Maar ook daar is niet echt een markt voor zo lijkt het.

Ik weet dat dali zo een speakerserie heeft en in de pricewatch zie ik een kef t301. Die laatste is slechts 3,5cm diep.

Weet wel dat je waarschijnlijk flink inlevert op geluidskwaliteit. Speakers hebben nou eenmaal een klankkast nodig.

Wat je hier op tweakers vaker terugziet is dat men een voorzetwand maakt waar de tv aan hangt. Daar zouden de speakers in gebouwd kunnen worden. Als je handig bent hoeft dat ook niet zoveel te kosten. Zitten ook wel nadelen aan als je de speakers gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Bedankt voor je antwoord.
Dat hier niet echt een markt voor was, was ik al achter en ook de Kef T301 of T101 serie is mij niet onbekend, echter is een setje van deze serie gewoon te duur op het moment.
Ik ben mijn huis aan het verbouwen en ga in het voorjaar de vloer van de woonkamer opnieuw storten. Zodoende wil ik voor die tijd af zijn van mijn zuilen, aangezien ik anders leidingen dien te leggen op een plaats waar ik dat niet wil (Ik ben allergisch voor kabels).

De TV hangt daarnaast op een muur waar verder niets aan hangt of voor staat. Geen TV meubel of zo. De ruimte die voor de TV vrij is, is vrij beperkt, vandaar de noodzaak voor een setje, zoals reeds aangegeven.

Wellicht dat er toch een exotische oplossing is voor mijn "probleem", vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 17:21

DjVe

Hatsaflats!

Er zijn wel passieve soundbars te krijgen hoor. Andere benaming is: LCR speaker.

Paradigm, Wharfedale en Kef hebben dit soort speakers in het assortiment (gehad).

Echter moet je rekening houden dat het mogelijk niet zo goed klinkt als zuiltjes. Je hebt een kleinere kast, dus minder laagweergave en de plaatsing is uiteraard ook minder goed (tweeters niet op oorniveau, speakers staan dichter op elkaar).

Een beetje goede normale soundbar heeft daar een aangepaste DSP voor en kan erg prettig klinken. Of jou eigen receiver dat ook kan, durf ik niet te zeggen. Je zou toch kunnen overwegen om ook de receiver de deur uit te doen en een Yamaha 5600 of Arcam Solo Bar aan te schaffen (en de bijpassende sub).