Toon posts:

Monitor doet erug wazig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weer ff een vraagje van mij: Ik heb allemaal nieuw spul in mn compjoeter gezet, ABIT-KT7A, Duron750mhz, Geforce2MX. Maar als ik nu wil opstarten doet hij het de eerste x maar als e dat ding dan uitzet dan moet je tijden prutsen om dat beeldscherm weer aan te krijgen !! Ik durf hem niet eens meer uit te drukken :( Het beeldscherm gaat dan gewoon helemaal niet aan en dan pruts ik wat in de kast en dan doet ie het. Het ligt niet aan de videokaart want ik heb ook al met een andere geprobeerd. Heb alles eruit gehaald voor zover mogelijk en toen alleen videokaart erin, geen effect. Het is al een redelijk oude monitor, er staat "Tatung Intelliscan modelnr TM6513" op en het is een 15inch. De kat is voor de rest helemaal goed gecoolt. Het draait trouwens wel als een gek zo snel dit (als hij opgestart is met monitor :) Ben van een amd k6-2@420mhz met voodoo II gegaan en ik moet zeggen dat dat nogal wat scheelt 8-)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hallo, weer een move-je van mij; naar V&B.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar toch iemand die me kan helpen ?

Verwijderd

dit is gewoon een compabiliteits probleem.
het verstandigste wat je dan doen is het volgende:

1 haal alles er uit, behalve moederbord, dimms, cpu en videokaart.
heeft hij nu nog een probbleem, weet je in elk geval dat dus aan het moederbord ligt. want het lijkt mij logisch dat je cpu op je mobo past en dat de dimms ook voor het meoderbord zijn uitgekozen. dus wel goed kijken als je opstart met al het geheugen dat je er in heb gestopt en kijken of hij alles optelt in de memory test. en ook kijken of de cpu goed gezien wordt door het bios. en de videokaart had je al verwisselt. dan moet je voor de zekerheid toch nog even met je moederbord, je cpu en je dimms, de oude videokaart uit proberen in dit kale systeem, weet je zeker dat de videokaart goed of fout is. het kan ook een conflict zijn van een bepaalde videokaart en een modem oid.
doet hij het wel :)
dan de componenten 1 voor `1 terugzetten totdat je de fout weer tegen komt. dat is dan de bottleneck. soms is dit met drivers op te lossen, soms ook niet.

hoopp dat het lukt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al helemaal kaal opgestart en toen bleef het probleem zich voordoen, ook met de andere videokaart was dit het geval. Ik denk dat er gewoon een conflict is tussen mobo en monitor. Ik heb beide geheugen chipjes er apart uitgehaald en toen opgestart, geen effect. Hij detecteert de proc. wel goed op 750mhz.

Verwijderd

doet het probleem zich tijdens de bios indentificatie, tijdens dos of tijdens windows?

of gewoon de hele tijd :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Deugt je monitor kabel wel, probeer es een andere monitor of kabel als dat mogelijk is.

Monitor en pc geaard of niet.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Moet wel een conflict zijn want ik heb nieuw spul erin gedaan en hiervoor was de monitor en de rest ook wel goed dus daar zit het hem niet. Maar kijk ik start de computer op, dan gaat het scherm aan en en dan krijg je nix in beeld alleen maar van die zwarte strepen (ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar je hebt dat gewoon altijd als scherm niet aangaat) en dan flits hij ineens uit en dan begint het lampje van de monitor te flikkeren en zo kan je wel door gaan. Als ik (tenminste dat denk ik) de voedingskabel er even uittrek en er na een minuut weer in doe, dan doet hij het volgens mij wel weer goed. Als ik gewoon restart (dus zonder de computer eerst uit te doen en dan opnieuw te starten) is het geloof ik ook wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 11:30 schreef Hellraiser het volgende:
doet het probleem zich tijdens de bios indentificatie, tijdens dos of tijdens windows?

of gewoon de hele tijd :(
Hmmm, dit volg ik even niet, het scherm gaat helemaal niet aan dus gewoon bij het opstarten :?

Verwijderd

in het bios dus.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die de oplossing weet :'(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Maar heb je de pc/monitor nu geaard of niet :?

And The Only One

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad:
monitor soms aan soms uit. lampje flikkert. zoemend geluid. schroei lucht. Einde monitor
leve de garantie.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb zoiets ook eens gehad met een oude display. Blijkbaar was het videosignaal niet voldoende ofzo om de display in te schakelen. Ondanks dat de PC aan stond en de display ook, gaf ie geen beeld. Hij detecteerde gewoon domweg geen signaal. Met een andere nieuwere display werkte het prima. Wellicht een suggestie?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dacht al een redelijk oude monitor, destijds bij onze pentium 200mx gekocht (1997 ofzo). Maar wat raadden jullie me aan een nieuwe monitor of de boel formateren omdat het waarschijnlijk aan de drivers ligt ?

Verwijderd

Doe aanvraag op de garantie (als je die nog hebt) en ga naar de winkel terug

Verwijderd

Topicstarter
L00000L !!! |:( Iemand nog een nuttige repl, want dit slaat werkelijk alles...nou ja toch bedankt voor je reply >:)

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Het kan ook zijn dat de voeding te zwak is om de monitor weer aan te krijgen. Probeer eens een zwaardere voeding (min. 250W).

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Probeer eens een monitor te lenen, en sluit die aan :Z

Verwijderd

Sorry, maar als ik het goed begrijp heb ik de monitor al langer en het moederbord ook, dus daar kan de fout niet liggen volgens mij.

Als ik er heel simpel naar kijk lijkt het mij dat je gewoon iets gesloopt hebt met het ombouwen: de monitorkabel, plug of het slot (waar de videokaart inzit)

Kun je niet met een pci videokaart proberen of je idd een rot slot hebt?

edit:

moederbord duz wel nieuw.
toch de kabel dus

de monitor had je toch al wel langer?

Verwijderd

ik heb dat ook is voorgehad,

dat lag toen aan het ram, dat bleek niet zo goed, heb nieuw ram gekregen en wasin orde,

lag eraan dat het ra opwxarmde n daardoor de ganse boel vastliep, misschien heeft het daar iets mee te maken

was bij mij ook niet altijd, maar enkel soms
Pagina: 1