Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-08-2021
Zelf heb ik al heel wat optie's geprobeert om mijn nieuwe systeem te verbinden naar het internet.
Mijn vraag is hebben jullie misschien nog wat suggesties?
...
De volgende Hardware heb ik zelf samengesteld

cpu - ryzen 5 1400
mobo - MSI B350m gaming pro
RAM - Ballistix Sport LT - DDR4 (2 sticks van 4 gb)
GPU - EVGA geforce 1050ti
SSD - Kingston A400 SSD
PSU - Corsair Builder Series CX500 V2 - Voeding ( intern )

De software die ik voor een ethernet connectie heb geinstalleerd zijn de volgende.

https://www.msi.com/Mothe...MING-PRO.html#down-driver
Dit is de site van me MOBO - > "de realtek PCI-E Ethernet Drivers Version 10.018.0526.201" heb ik geinstalleerd zonder succes.

Toen ben ik naar realtek's webpagina gegaan om de nieuwste driver van de PCI-E ethernet te downlaoden...

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Daar heb ik de versie 10.019.07252017 gedownload ook zonder succes.

Ik ben onder de veronderstelling dat ik de goede drivers heb, toch werkt mijn ethernet connectie niet helemaal. Soms heb ik een verbinding van 2 seconden en krijg ik misschien een paar mb overdracht. Maar meer ook niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Drivers geinstalleerd die hierboven staan.
Drivers gedeinstalleerd en geinstalleerd in veilige modus

naar aparatenbeheer gegaan netwerkadapters verwijderd en nogmaals geinstalleerd
ook in aparatenbeheer heb ik handmatig een driver aangewezen... werkte ook niet :(.

De ethernetkabel heb ik gecheckt in de laptop waar ik dit nu op typ werkt hij gewoon naar behoren.

Toen ik echt geen andere opties meer wist viel me oog op het nieuwe bios versie van MSI.

https://www.msi.com/Mothe...GAMING-PRO.html#down-bios

er stond namelijk " Fixed PCIe Hot-plug function issue" onder versie 7A39v26. Ik heb de nieuwste versie van 7a39v27 gedownload en op een usb gezet. Succesvol heb ik mijn bios geflashed met als gevolg een nog steeds niet werkende ethernetconnectie :(.

Wat mij verder opvalt is dat als ik naar netwerkcentrum gaat en dan naar adapterwijzigingen is dat de status soms netwerk aangeeft maar af en toe zegt ie dat er geen kabel is aangesloten? WTF...

Wat ook nog opvalt is als je naar de details van het stuurprogramma (driver) gaat kijken, dan bedoel ik met de informatie van gebeurtenissen staat er het volgende.

"De installatie van stuurprogramma rt640x64.inf_amd64_01d39c41265230f3\rt640x64.inf voor apparaat-id PCI \VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_7A391462&REV_15\01000000684CE00000 is voltooid door stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0x0"
Ik kijk naar andere stuurprogramma's die ik heb geinstalleerd en daar staat bijvoorbeeld " Device etcetera et cetera ... 1 was started. Driver name: CPU.inf

Met andere woorden lijkt het erop alsof de stuurprogramma voor me ethernet verbinding een foutmelding geeft dit zonder mij duidelijk te maken... want ik weet niet wat status 0x0 betekend.

Heel lang verhaal kort, ik wil dit gewoon graag oplossen steam downloaden en me zorgen weggamen... maar dat lukt nog niet en ik ben echt ten einde raad. Help?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees nergens dat je alle drivers hebt geinstalleerd. Dus ook alles voor de chipset; die stuurt uiteindelijk de PCI-omgeving aan waar je RealTek aan vast zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@MAX3400 Ik heb dat inderdaad niet vermeld xD.

Maar ik heb eerst de msi cd alle stuurprogramma's laten installeren gewoon omdat het zo onstabiel was vervolgens heb ik de nieuwe chipset van 1 gig gedownload van de msi website en deze heb ik ook geinstalleerd... Bedankt voor je aanvulling in iedergeval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Wat voor router gebruik je? En welke apparaten zitten er verder allemaal tussen?
En is de kabel goed? En is het een fabriekskabel of zelf aangeknepen?

[ Voor 21% gewijzigd door .Maarten op 06-08-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@.Maarten ik heb even voor je gezocht ik gebruik "wireless router 300n x2 sitecom" als router natuurlijk... of het een fabriekskabel of zelf aangeknepen is heb ik geen idee van... maar de kabel die ik gebruik naar het systeem werkt wel met andere apparaten dus denk niet dat het aan de router ligt even simpel gezegd... dankjewel voor meedenken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
....het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de netwerkpoort defect is ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
chicklist:
Drivers geïnstalleerd: check
Andere kabel geprobeerd: ?
Andere pc/laptop geprobeerd: ?
Opnieuw windows Geinstaleerd: ? (longshot)
Zo ja alles geprobeerd. garantie cleamen
Niet verder aan zitten ergeren. heb je niks aan😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
@Breezers naja dat zou het kennen zijn, maar wel vreemd dat ie het dan soms ff 2 seconden doet...
@coolbvrobin misschien zou ik dat inderdaad moeten doen garantie claimen, heb namelijk tweemaal windows erop geinstalleerd. Dacht namelijk dat dat in eerste instantie het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ligt het wel aan de netwerkkaart? Dit soort zaken kan aan een klapperende poort op de router liggen. Autonegotiation van de snelheid werkt misschien niet goed. Je zou eens kunnen proberen om de snelheid van de netwerkpoort op PC en router hard op dezelfde snelheid in te stellen.

Dit soort problemen doen zich wel vaker voor op spullen die met een ander apparaat wel goed werken. Zo had ik een paar jaar geleden een router die een goede connectie had als ik de PC rechtstreeks op de router aansloot maar als er een switch tussen zat dan was het onmogelijk om een goeie connectie tussen switch en router te krijgen. En dus had ik geen internet of hooguit af en toe even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Hang alvast eens een andere computer aan dezelfde kabel.

Ben je zeker dat er in je netwerk geen 2 routers zitten, en dat ze allebei aan die nieuwe pc een ip adres willen geven? Zodra ze dat doen vliegt je computer van het netwerk af.

Ziet je router je computer?
Al eens een ipscan gedaan?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NearzYourzEnd
Beste mensen van deze forum het probleem was heel heel simpel eerlijk gezegd... het is wel heel vreemd. Want het probleem zat namelijk in het ISO bestand zelf die ik van Windows heb afgehaald, want ik heb totaal niet in de servicse edit gezeten...

Dus ik had de ISO gedownload van de microsoft site zelf en deze geïnstalleerd toen ik naar uitvoeren ging "services.msu" ging stonden alle netwerk services op handmatig en uitgeschakeld... deze heb ik zover ze me dat toelieten allemaal op automatisch en gestart... naja lang verhaal kort het probleem is opgelost... Iedereen super bedankt met meedenken ;) dit is een top forum met active leden.
Pagina: 1