Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Heeft iemand een Tomb Raider II versie die op de PS3 werkt? Zijn er ook andere PS1 spellen die bij de een wel en de ander niet op de PS3 werken? Ik vraag mij af hoe dat komt en of er iets aan te doen is.

Een aantal mensen hebben geklaagd dat als ze op ''load game'' of 'start new game'' drukken het beeld op zwart gaat. Terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat het gewoon werkt. Het is onduidelijk welk land, welke versie spel, welke PS3 versie, welke update versie het dan betreft. Het is natuurlijk zo dat er snotneuzen op gameforums opduiken die dan sprookjes verhalen gaan verkondigen omdat ze denken dat dit grappig is dus dat iemand het spel werkend zou hebben gekregen kan kletspraat zijn.

Er zijn mensen die denken dat het met het geluid te maken heeft, geen support spel voor PS3, het zou ook met copy protection te maken kunnen hebben.

Zelf heb ik een PS3, een PS3 Slim en een PS2 waarop Tomb Raider II niet werkt (vanaf ''load game'' ''start new game''). Het spel werkt wel op mijn PS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Classic PS1 Game Tomb Raider II on PS3 in HD 1080p

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Is dit de schijf of de gehuurde PSstore download versie?

edit:
Ik zie het al het is de download versie reclame. Het staat mij tegen om 6 euro te betalen om een spel voor een aantal jaar te huren, daarnaast gaat mijn post specifiek over de fysieke schijf.

[ Voor 30% gewijzigd door 8mile13 op 06-08-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
8mile13 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Is dit de schijf of de gehuurde PSstore download versie?

edit:
Ik zie het al het is de download versie reclame. Het staat mij tegen om 6 euro te betalen om een spel voor een aantal jaar te huren, daarnaast gaat mijn post specifiek over de fysieke schijf.
De digitale versies zijn af en toe in de aanbieding begin dit jaar was Tomb Raider II tijdelijk €1,99

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 06-08-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:03

s0kkie

Cowabunga

Sowieso huur je geen games via de PS3 store ;)
Heb je een eerste generatie PS3 met de 60GB fat versie? Daar werken de meeste PS1 en PS2 games wel op.
PS3 slim werken heel veel oude games dan weer niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
quote: s0kkie
Sowieso huur je geen games via de PS3 store ;)
Je mag een spel wat je ''koopt'' in de Playstation Store alleen op enkele harde schijven installeren. Als die schijven kapot zijn moet je het spel opnieuw kopen. Zoiets kun je met alle goede wil van de wereld geen koop noemen. Ik denk dat hier ''huur'' van toepassing is.
quote: s0kkie
Heb je een eerste generatie PS3 met de 60GB fat versie? Daar werken de meeste PS1 en PS2 games wel op.
PS3 slim werken heel veel oude games dan weer niet op.
Alleen op de eerste vier PS3 PHAT consoles* doen PS1 en PS2 games het. En na bepaalde updates doen PS2 games op de PAL versies het niet meer. Ik denk dat PS1 games die het op de orginele PS3 doen het ook doen op de PS3 slim.

*PLAYSTATION 3 PHAT

Hardware based PS2 Backward compartibility
20GB CECHBxx NTCS (Noord Amerika)
60GB CECHAxx NTCS (Noord Amerika)

Partially software based PS2 emulator
60GB CECHxx PAL (Europa)
80GB CECHxx PAL (Europa)

Geen PS2 support
40GB CECHGxx CECHHxx CECHJxx PAL, NTSC
80GB CECHKxx CECHLxx CECHMxx PAL, NTSC
160GB CECHPxx CECHQxx PAL, NTSC
Wikipedia: PlayStation 3 models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:09
Spellen zijn aan je account gebonden. Met een andere HDD kun je ze gewoon opnieuw downloaden. De vraag is echter hoe lang Sony de boel online houd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Alle PS1 Tomb Raider spellen zijn nu in de aanbieding voor €2,49 in de PS Store.
Pagina: 1