Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een What's App backup op mijn Google Drive staan. Als ik op de backup klik, komt er een tekstvak naar voren dat er een backup etc. wordt gemaakt. Er is verder geen enkele info over de grootte of de inhoud van de backup.

Ik wil graag weten of Google Drive alleen je huidige gesprekken en media als backup opslaat OF dat er in een Google Drive backup ook gesprekken tussen zitten die niet meer op je telefoon aanwezig zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik loop me echt rot te zoeken naar een antwoord.

Thanks!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

However, subsequent backups are incremental, thus not requiring a completely new backup of all your data every time.
Dus, logischerwijs staat er gewoon: wat er op je telefoon staat, gaat naar Google Drive.

De enige handige test, maar dat lijkt me logisch, is dus gewoon een restore doen van Google naar je telefoon. In het ergste geval krijg je gesprekken terug die je op je telefoon niet meer had; in het beste geval alleen dus de laatste status van je Whatsapp.

Neem toch aan dat als je een backup/restore inricht (voor welke app / omgeving dan ook) dat je ook een keer een restore test?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De backup in de Gdrive is hetgeen jij op je telefoon had staan rond 3u in de nacht ( of de laatste backup )
Als je tekst of afbeeldingen verwijderd, zal de backup die tijdens de volgende sync ook verwijderen.
Het is een oneway backup, alleen tijdens een reinstall van WA worden de gegevens opgehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Dus, logischerwijs staat er gewoon: wat er op je telefoon staat, gaat naar Google Drive.

De enige handige test, maar dat lijkt me logisch, is dus gewoon een restore doen van Google naar je telefoon. In het ergste geval krijg je gesprekken terug die je op je telefoon niet meer had; in het beste geval alleen dus de laatste status van je Whatsapp.

Neem toch aan dat als je een backup/restore inricht (voor welke app / omgeving dan ook) dat je ook een keer een restore test?
Een back-up is idd geen goeie back-up als je geen restore test uitvoert, een restore test doe je in dit geval dan weer niet op je live toestel. Want mocht de restore dan mislukken dan is je back-up ook gelijk om zeep.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans