Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954645

Topicstarter
Hallo iedereen. Al van kinds af aan wil ik graag dierenarts worden, ik hoor echter vaak dat er niet veel werkgelegenheid voor is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou waarschijnlijk richting onderzoek gaan of voor veearts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien kun je oefenen met een VR headset met de game Surgeon Simulator VR ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 15:29

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 07:59
Waar komt 't beeld van weinig werkgelegenheid vandaan? Dierenartsen zullen altijd nodig blijven, zowel voor gezelschapsdieren en vee. Momenteel staan voor beide aardig wat vacatures open, en als 't ondernemen je een beetje ligt, kan een eigen praktijk starten ook nog. Wekelijks starten er (éénmans)praktijkjes binnen de diverse disciplines, dus kennelijk is er best vraag naar.
Daarnaast zijn er ook (R&D) bedrijven waar er vraag is naar dierenartsen, zowel met als zonder praktijkervaring.
Room42 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:46:
Op een tech-forum? En je bent speciaal hiervoor geregistreerd? Doe even normaal :o
Op zich 1 van de grote voordelen van Tweakers: er zitten zoveel verschillende mensen dat er meestal wel iemand tussen zit die er wat zinnigs over kan zeggen :p

[ Voor 26% gewijzigd door ShitHappens op 06-08-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nou aangezien het een bekend gegeven is dat dierenartsen (1) statistisch vaker (2)
zelfmoord plegen (3) zou er genoeg werk (4) moeten zijn de komende jaren.

Als je dierenarts wilt worden omdat je van dieren houdt (zoals velen) dan kom je van een koude kermis thuis. Je maakt vooral veel dieren dood. En bij wetenschappelijk onderzoek al helemaal, al zijn de leefomgevingen daar wel prettiger dan in menige stal...

Werkgelegenheid is volgens mij prima voor zover ik dat kan inschatten. Er is altijd vraag bij de bedrijven die proefdieren leveren, weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ken de markt een beetje aangezien ik familie heb die een praktijk heeft (voor kleine gezelschapsdieren).

De markt is prima.

Het is wel moeilijk om een _eigen_ praktijk te hebben, maar ondernemen is altijd moeilijk.

Al met al is het qua vooruitzichten prima.

De vraag is wel: hoe goed ben je in beestjes afmaken? Want dat ga je heel veel doen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 954645

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:46:
Op een tech-forum? En je bent speciaal hiervoor geregistreerd? Doe even normaal :o
Ik heb de indruk dat ik hier meer respons krijg als op een ander algemener forum bij soortgelijke vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
In België is het anders dramatisch voor dierenartsen. Door al de tv programma's van de laatste jaren en de vele media aandacht zijn er veel te veel opgeleid. Gevolg veel afgestudeerden en de bestaande praktijken/ stageplaatsen spelen dit keihard uit.

Je wordt bij ons als dierenarts echt zwaar onderbetaald.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Er is maar een faculteit diergeneeskunde in Nederland dus dat maakt het lekker overzichtelijk. Volgens mij moet je je vragen daar stellen.
https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/open-dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Anoniem: 954645 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:44:
Hallo iedereen. Al van kinds af aan wil ik graag dierenarts worden, ik hoor echter vaak dat er niet veel werkgelegenheid voor is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou waarschijnlijk richting onderzoek gaan of voor veearts.
Mijn nichtje is veearts, moest voor werk wel helemaal naar de andere kant van het land.
Pagina: 1