Ik heb momenteel een laptop met een sata SSD, maar wil hem aangezien hij vrij traag begint te worden vervangen door een zelf gebouwde pc. Nou vroeg ik mij af, is het mogelijk om simpelweg een nieuwe pc te bouwen en de SSD uit mijn oude laptop aan te sluiten? (alle bestanden en Windows behoudend)
Vraag
Alle reacties
Normaal moet je Windows herinstalleren... de code is aan de hardware gekoppeld...
PS: ik ben vroeger bij een andere PC wel eens in SAFE MODE opgestart met netwerkverbinding....
Toen werden alle drivers "na-geïnstalleerd.."
Of dat nog steeds zo is/kan...???
Nog steeds: je moet wrs de licentie weer activeren met een nieuwe code...
PS: ik ben vroeger bij een andere PC wel eens in SAFE MODE opgestart met netwerkverbinding....
Drivers zijn tegenwoordig geen enkel probleem meer. Licentie inderdaad wel; die ga je een nieuwe nodig hebben.route99 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:48:
Normaal moet je Windows herinstalleren... de code is aan de hardware gekoppeld...
Dus gewoon aansluiten, nieuwe licentie code invullen en dan zou het moeten werken?
Het geeft anders vaak genoeg problemen. Een herinstallatie is altijd beter.Croga schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:51:
[...]
Drivers zijn tegenwoordig geen enkel probleem meer.
Schoon is altijd beter... maar laat hem maar Tweaken... leert ie van...
Oja, toch even opgezocht, had het nog niet nodig.
safe mode onder w10:
https://computertotaal.nl...p-in-veilige-modus-69260/
Oja, toch even opgezocht, had het nog niet nodig.
safe mode onder w10:
https://computertotaal.nl...p-in-veilige-modus-69260/
Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.
De manier waarop Windows sinds versie 8 om gaat met drivers zorgt er voor dat ik nogsteeds mijn Win10 installatie gebruik die ik over 2 laptops en 3 desktops heen mee genomen heb. Heel af en toe was een "windows reset" nodig maar in alle gevallen werd meteen zonder enig probleem geboot.PilatuS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:59:
Het geeft anders vaak genoeg problemen. Een herinstallatie is altijd beter.
De drivers zijn geen onderdeel meer van de kernel, worden ook niet meer met de kernel geladen en zitten daarom ook niet meer in de weg.
Pagina: 1