Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 22:16
Beste Tweakers,

Graag zou ik de volgende twee producten aanschaffen voor de AMD Threadripper 1950X.

ASUS ROG Zenith Extreme (X399)
Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition

Maar... Gaan deze twee wel samen? Het moederbord is 27,7cm breed en de behuizing geeft aan maar 26,4cm te kunnen passen.

Zou ik hem er toch in kunnen proppen? Dat hij misschien iets over de kabelmanagement gaten hangt?

Als iemand die case heeft zou ik het super op prijs stellen als deze kan worden opgemeten :)

THANKS! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Ik zou het er niet op wagen. Zo te zien gaat het moederbord de kast raken aan de rechterkant.

Daarnaast zou ik zowiezo geen kast met zeer slechte airflow zoals deze nemen voor een CPU die flink wat hitte gaat produceren. Die krijg je in die kast nooit fatsoenlijk gekoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FramesPerSecond
@GromuhlDjun Je hebt helemaal gelijk - thanks! Hij zal inderdaad de kast aan de zijkant raken, en de airflow is niet optimaal voor deze dikke CPU.

Ik wil ook graag @pclinde bedanken voor zijn hulp op zijn fantatische review, check: productreview: Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zilver review...

Zouden we het topic misschien kunnen veranderen naar "ASUS ROG Zenith Extreme + Welke case?" want ik ben nog zeker op zoek naar een case... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46
FramesPerSecond schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:58:
@GromuhlDjun Je hebt helemaal gelijk - thanks! Hij zal inderdaad de kast aan de zijkant raken, en de airflow is niet optimaal voor deze dikke CPU.

Ik wil ook graag @pclinde bedanken voor zijn hulp op zijn fantatische review, check: productreview: Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zilver review...

Zouden we het topic misschien kunnen veranderen naar "ASUS ROG Zenith Extreme + Welke case?" want ik ben nog zeker op zoek naar een case... :)
Thanks voor de mention. ;) Wellicht is de Enthoo Luxe TG wat voor je; genoeg ruimte! productreview: Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Grijs review door pclinde

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FramesPerSecond
pclinde schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Thanks voor de mention. ;) Wellicht is de Enthoo Luxe TG wat voor je; genoeg ruimte! productreview: Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Grijs review door pclinde
Die ziet er super uit, ik zal er meer onderzoek naar doen. Thanks!

[ Voor 74% gewijzigd door FramesPerSecond op 06-08-2017 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 06:16

hidde212

Free your mind...

De Asus ROG Zenith Extreme is E-ATX, dus je moet inderdaad naar een grotere kast op zoek, zoals hierboven aanbevolen of bijv. deze.

...and your ass will follow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het is idd jammer dat ze die evolv atx niet geschikt hebben gemaakt voor e-atx, er is in princiepe ruimte zat..

je zou denken dat sinds het wegvallen van hdd's en cdrom spelers etc je wat meer kleine behuizingen zou zien waar eatx etc in zou kunnen maar het zal wel een te kleine niche zijn..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
hidde212 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:
De Asus ROG Zenith Extreme is E-ATX, dus je moet inderdaad naar een grotere kast op zoek, zoals hierboven aanbevolen of bijv. deze.
Dat is ook eentje die ik op het oog had, bedankt voor de aanbeveling. Maar helaas kan je daar geen 280mm radiator in de bovenkant kwijt, dus valt hij af :\
maratropa schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:51:
het is idd jammer dat ze die evolv atx niet geschikt hebben gemaakt voor e-atx, er is in princiepe ruimte zat..

je zou denken dat sinds het wegvallen van hdd's en cdrom spelers etc je wat meer kleine behuizingen zou zien waar eatx etc in zou kunnen maar het zal wel een te kleine niche zijn..
Het is inderdaad heel raar. Ze hadden makkelijk het hele zooitje een centimeter of twee kunnen verlengen en dan hadden ze meer klanten kunnen pakken. Maar goed... Ik zie Enthoo Luxe, zoals aanbevolen door pclinde, zeker zitten!

(Andere suggesties nog steeds welkom) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Een kleine twee jaar geleden gebruikte ik zelf deze case voor mijn i7-4930K/MSI Big Bang Xpower II X79 setup (edit: was XL-ATX zelfs):

pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl

Moet je smaak zijn, maar het is een stille solide kast zonder poespas. Zelf ben ik niet zo van de RGB en raampjes kunnen me weinig boeien, maar ieder zo zijn ding :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
nelizmastr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:03:
Een kleine twee jaar geleden gebruikte ik zelf deze case voor mijn i7-4930K/MSI Big Bang Xpower II X79 setup (edit: was XL-ATX zelfs):

pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl

Moet je smaak zijn, maar het is een stille solide kast zonder poespas. Zelf ben ik niet zo van de RGB en raampjes kunnen me weinig boeien, maar ieder zo zijn ding :)
Thanks voor de suggestie! Dat is inderdaad een super kastje, maar ik ben toch op zoeks naar iets met wat meer "flash" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

Ik heb een enthoo luxe tg, pracht van een kast. Wel opletten dat radiatorinstallatie minder makkelijk is dan bij de evolv, tevens is de luxe een maat groter. Maar nogsteeds heel tevreden mee!

Bericht ontvangen uit China

• FramesPerSecond
Squats schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 01:49:
Ik heb een enthoo luxe tg, pracht van een kast. Wel opletten dat radiatorinstallatie minder makkelijk is dan bij de evolv, tevens is de luxe een maat groter. Maar nogsteeds heel tevreden mee!
Super! Mijn Luxe komt eraan, helemaal uit de UK. Nergens anders te krijgen, maar blijkbaar heeft dat maken met de verhuizing van Phantek's fabriek van China naar Nederland... Interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

FramesPerSecond schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Super! Mijn Luxe komt eraan, helemaal uit de UK. Nergens anders te krijgen, maar blijkbaar heeft dat maken met de verhuizing van Phantek's fabriek van China naar Nederland... Interessant
Oh dan heb ik geluk gehad, heb m nu zo'n 2 weken, bij megekko duurde het ongeveer een week met levering. Veel plezier ermee! (Welke versie heb je gekozen?)

@pclinde aan de hand van jouw review heb ik destijds de luxe gekocht, er was bijna nergens een review te vinden van de tempered glass editie met goede foto's :D dus nog bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Squats op 10-08-2017 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Squats schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Oh dan heb ik geluk gehad, heb m nu zo'n 2 weken, bij megekko duurde het ongeveer een week met levering. Veel plezier ermee! (Welke versie heb je gekozen?)

@pclinde aan de hand van jouw review heb ik destijds de luxe gekocht, er was bijna nergens een review te vinden van de tempered glass editie met goede foto's :D dus nog bedankt!
De Tempered Glass in zwart. De grijze is nog wel verkrijgbaar in Nederland. En ja, die foto's van @pclinde hebben ook mij overtuigd!

• pclinde
@Squats dit vind ik oprecht super leuk om te horen. :D Voor dit soort dingen schrijf ik reviews, het kost namelijk veel tijd. :)

@FramesPerSecond ik ben erg benieuwd hoe je build samen komt! Deel vooral even wat foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Haha heb zelfs de grijze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Vandaag de case ontvangen! Dat was sneller dan verwacht uit de UK. Helaas kan ik in mijn eerste foto delen dat het glas een kleine beschadiging heeft :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/27uqCda.jpg

Desondanks een prachtig ding en ik kan niet wachten om erin te gaan bouwen. :)

EDIT: Phanteks gaat een nieuw paneel opsturen. Super service! Duurt nu wel lang met de verzending... Maar goed.

[ Voor 16% gewijzigd door FramesPerSecond op 18-08-2017 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
FramesPerSecond schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:54:
Vandaag de case ontvangen! Dat was sneller dan verwacht uit de UK. Helaas kan ik in mijn eerste foto delen dat het glas een kleine beschadiging heeft :(

[afbeelding]

Desondanks een prachtig ding en ik kan niet wachten om erin te gaan bouwen. :)

EDIT: Phanteks gaat een nieuw paneel opsturen. Super service! Duurt nu wel lang met de verzending... Maar goed.
Balen man! Wel netjes dat ze direct in actie komen. Geniet van je meesterlijke build. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Mooie combinatie!

Ben zelf ook bezig een nieuwe pc bij elkaar te zoeken.
Ben benieuwd naar de rest van je build.
Pagina: 1