Toon posts:

Ik wil een webshop in games beginnen; zijn er kansen?

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemens een webshop te beginnen in vooral ps4 en xbox-one games. Echter is vooraf moeilijk in te schatten hoeveel marge er op een nieuwe game zit. Bij groothandels als gameworld en allyourgames krijg je geen inkoopprijzen te zien zolang je nog geen klant bent en ingeschreven bij de kvk. Toch wel essentieel als je wil beginnen en een afweging maakt of zoiets wel kans van slagen heeft. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Een belletje naar de verkoopafdeling van de door jou gewenste leveranciers?

Maar ga er maar vanuit dat jouw inkoop nauwelijks lager is dan de goedkoopste spellen die jij op het internet kan vinden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heb je al nagedacht over hoe je dat voor je ziet?
Op welke manier wil je concurreren met de honderden (?) webshops die er al zijn ?
Wat heb jij te bieden dat beter is dan zij, zodat klanten bij jou bestellen en niet bij hun ?
Bij dit soort uniforme producten (fysieke datadrager van software) zijn er weinig mogelijkheden om je te onderscheiden van anderen (prijs, leversnelheid, service ?)
Mijn advies is probeer wat anders te zoeken waarin je jezelf wat meer uniek kan profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vraag je zelf eerst af waarom mensen bij jou zouden gaan kopen, en niet bij een gevestigde naam, waarbij de kosten waarschijnlijk lager zullen liggen.
Als beginnende webshop ga je nooit groot in kunnen kopen, dus je zult niet onder de goedkoopste gaan komen. En zeker met dingen als games zie ik niet in, waarom ik bij jou zou moeten gaan kopen in plaats van een andere toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
Wat is je meerwaarde? De marges zijn flinterdun en korting ga je als beginnende shop niet krijgen. Dat krijg je pas zodra je grotere orders gaat plaatsen en staffelkorting gaat krijgen.

Ik weet uit ervaring dat zelfs de webshops die wat grotere orders plaatsen soms duurder inkopen dat de goedkoopste op de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Welkom op Tweakers, hier verwachten wij iets meer inzet van de topic starter dan de gemiddelde website. Jouw opzet voldoet niet aan deze eisen. Al is het maar omdat er genoeg tips online zijn te vinden / de stappen makkelijk en goedkoop zijn (kvk kost een paar tientjes). Ik stel voor dat je een wat uitgebreidere topic start schrijft met daarin:
- Wat heb je al geprobeerd
- Wat heb je al overwogen en waarom

Stuur mij een DM en dan zal ik heroverwegen of het topic open kan :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.