Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnypcb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 18:05
Mijn Lg oled 55 c7v heeft een ultra HDMI instelling
Indien ik mijn digibox Telenet of blu ray samsung bd5300 via de HDMI deze optie aanduidt dan is het beeld inderdaad meer contrast maar geen geluid

Mijn home cinema Philips hts 75.. is via de optische kabel op de lg aangesloten
Mogelijks is dit niet geschikt voor de Telenet box en ook enkel voor een uhd dvd ?

:?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Geen van de apparaten die je noemt, is in staat HDMI deep colour weer te geven en dus heeft het aanzetten van die mogelijkheid op jouw LG C7V geen zin. Wat je dan te zien krijgt, is niet het beeld zoals het is bedoeld. Optisch lijkt het misschien meer contrast te geven, alleen zal dit slechts door foute verwerking in de software komen waardoor detail in schaduwen verloren gaat en je dus in feite minder ziet.

Gauw uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnypcb
Dank voor de info

Nog een laatste vraag

Laat ik via mijn Telenet digicorder door LG upscalen van 1080 i of van 720p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ligt er een beetje aan welke resolutie de zenders van Telenet zijn. Kan er zo gauw even niets over vinden op het web dus dat moet je zelf uitzoeken.

Als zij zenden in 720p, dan is het beter die resolutie aan te houden op de decoder. Zenden zij uit in 1080i, dan is die resolutie beter. Maar misschien heeft de decoder ook de stand "auto" waarbij het de bron zonder upscaling wordt doorgestuurd. Die optie kun je dan het beste gebruiken. De televisie zal zeer vermoedelijk namelijk een beter upscale-algoritme gebruiken naar de native resolutie van het paneel van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ligt er ook een beetje aan wie je het vraagt:

In een review (van naar ik meen HDTVtest) schreef men dat je beter de decoder / mediaplayer / whatever kon laten upscalen, ipv de tv dit te laten doen.
LG geeft zelf aan dat je dit juist het beste door de tv kunt laten doen.
Een p-signaal is overigens altijd fijner voor de tv dan een i-signaal. Het is dus ook even een kwestie van proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnypcb
:) Beiden dank voor de antwoorden
Pagina: 1