Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Dag allemaal,

Ik wil graag mijn RAM geheugen gaan uprgraden in mijn desktop.

Nou zie ik dat het prijs verschil tussen:
pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R
en een willekeurige RAM van 1600mhz niet heel veel is.

Ik heb als moederbord:
pricewatch: MSI B85-G43 Gaming

Nou is mijn vraag of ik bovengenoemde RAM geheugen wel bij mijn huidige MOBO kan gebruiken.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ja hoor. Eventueel clockt het ram wel terug.
De snelheidswinst tussen beiden zal overigens wel marginaal zijn.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2400 MHz ben ik niet zeker van of het gaat werken op B85. Heeft ook weinig zin omdat het niet sneller gaat lopen dan 1600. Gewoon pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1600C9R nemen dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Op een B85 moederbord zal DDR3 niet hoger dan 1600MHz werken, je kunt er wel 2400MHz in prikken maar het zal niet hoger dan 1600 kunnen. Je hebt een Z87 of Z97 moederbord nodig om hogere geheugensnelheden te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Thnx voor de reacties.
Zoals ik begrijp kan ik dus gewoon de 2400mhz kopen maar verder geen verschil zal merken.

Mocht ik ooit dan mijn oude RAM willen verkopen dan lijkt me dat ik de 2400mhz sneller verkocht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
luckeyluc schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:37:
Thnx voor de reacties.
Zoals ik begrijp kan ik dus gewoon de 2400mhz kopen maar verder geen verschil zal merken.

Mocht ik ooit dan mijn oude RAM willen verkopen dan lijkt me dat ik de 2400mhz sneller verkocht krijg.
nee idd als je echt verschil wilt gaan merken moet je toch echt ddr4 ram gaan kopen en dan uiteraard ook een nieuw moederboard en een cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckeyluc schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:37:
Ik neem aan dat je na deze upgrade een aantal jaar met het systeem door wil. Tegen die tijd is ddr3 nog minder interessant dan het nu is. Er is nu al meer aanbod dan vraag. Blijft nog staan dat het niet gegarandeerd is dat 2400 werkt op jouw moederbord.
Pagina: 1