Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nodig voor game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yavix
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:21
Hallo,

Ik ben opzoek naar een game laptop.
Op dit moment gebruik ik mijn oude laptop maar die is niet meer geschikt om mee te game.

Wat ga je met je laptop doen?
Gaming en films kijken

Wat is je budget?
Tussen de €1000 en €1600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om de laptop thuis te gebruiken, heel zelden meenemen naar vrienden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
15,6 inch is voldoende
Wil de komende jaren goed zitten om mee te gamen
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk

Ik heb op Pricewatch gezocht en kwam deze tegen en vraag me af of dit voldoende is voor komende jaren
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Ik heb meer gezocht op de videokaart, zag ook de GeForce GTX 1070, maar hierbij schiet de prijs meteen omhoog.

Misschien hebben jullie nog meer opties en kunnen jullie me helpen om de beste keuze te maken

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Verwijderd

Laptopplus ,clevo met i5 7200u en 1050ti 4gb voor 724 eu

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:10:
Laptopplus ,clevo met i5 7200u en 1050ti 4gb voor 724 eu
Nee, gewoon nee....
Een 1050 met 4gb is ram is gewoon beroerd.

@yavix wat vind je hier van?
pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 06-08-2017 00:26 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• yavix
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb de Asus Strix bekeken. Die is dezelfde prijs als de msi.
Alleen heeft de MSI meer cores bij de videokaart, groter opslag geheugen maar een lagere kloksnelheid als de asus.
Ik weet niet of deze dingen veel verschil maken met het gamen.

Ook vroeg ik me af wat houdt de "Maximum geheugengrootte" in? Betekend dit dat dit uitgebreid kan worden?
Ow laat maar heb al gekeken dat het inderdaad mogelijk is om dit zelf uit te breiden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door yavix op 06-08-2017 13:45 ]

• chielhier313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-08 13:07
[quote]Switchie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Nee, gewoon nee....
Een 1050 met 4gb is ram is gewoon beroerd.

Het zal wel 4 gb Vram zijn?

Kan het nu niet checken want de site van laptopplus is niet bereikbaar??

[ Voor 15% gewijzigd door chielhier313 op 07-08-2017 17:55 ]

Verwijderd

@yavix Ik zou me richten op de merken MSI of ASUS zoals @Switchie aangeeft. :)

• yavix
Ik kijk nu wat rond voor de msi modellen, meer vanwege de goede koeling.
En nu zie ik ook deze:
pricewatch: MSI GE62MVR 7RG-036NL (Apache Pro)

Komt wel boven het budget uit, maar heeft wel een betere videokaart dan de andere apache die ik had gezien (die van €1500).
Zou ik met deze de komende jaren goed zitten met game of moet ik dan echt verder sparen en richting de titan gaan??

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

yavix schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:52:
Ik heb de Asus Strix bekeken. Die is dezelfde prijs als de msi.
Alleen heeft de MSI meer cores bij de videokaart, groter opslag geheugen maar een lagere kloksnelheid als de asus.
Ik weet niet of deze dingen veel verschil maken met het gamen.
Ik wilde een opmerking maken over "Hij is er ook met de 1280 core versie". Die heb ik hier namelijk voor mijn neus staan en die kostte €1299. Die is echter nergens meer te koop :(

Normaal zou ik zeggen: Ga nou voor die Asus, de bouwkwaliteit is mijlen vooruit ten opzichte van MSI of Clevo. Maar als je hem toch niet gaat verplaatsen is er niet veel reden om voor betere bouwkwaliteit te gaan....

Het enige wat je nog zou kunnen overwegen; de Asus is geluidloos. Als in; zolang je niet aan het gamen bent is hij volledig passief gekoeld. Mijn ervaring met MSI, Clevo, Acer is dat deze alsnog herrie maken, ook al ben je niets bijzonders aan het doen.

Verwijderd

yavix schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:51:
Ik kijk nu wat rond voor de msi modellen, meer vanwege de goede koeling.
En nu zie ik ook deze:
pricewatch: MSI GE62MVR 7RG-036NL (Apache Pro)

Komt wel boven het budget uit, maar heeft wel een betere videokaart dan de andere apache die ik had gezien (die van €1500).
Zou ik met deze de komende jaren goed zitten met game of moet ik dan echt verder sparen en richting de titan gaan??
Dit zou in mijn opinie een prima keuze zijn. De laptop is opgebouwd uit een aluminium chassis, heeft een uitstekende koeling en je kunt er nog jaren mee vooruit. :)

De Asus begint nogal wat fan-herrie te maken t.b.v. de koeling na een uur gameplay, daar waar de MSI nooit echt heel heet wordt, en de fans dus nooit op volle toeren hoeven te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 08:32 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 13:50
De keuzes die hier voorbij komen zijn goed, maar waarom perse een laptop? Als je hem voornamelijk thuis gebruikt en zelden meeneemt naar vrienden, waarom niet een desktop in een kleine behuizing?

Prijs prestatie verhouding ligt dan hoger en in de toekomst kan je er nog een andere GPU in stoppen waardoor het veel toekomst bestendiger is.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• yavix
Voor een desktop weet ik totaal niet hoe ik dit moet samenstellen en al helemaal niet hoe ik dit in elkaar zou kunnen zetten.
Ik zit nu altijd op de bank met de laptop, als ik een desktop neem dan zou ik deze aan de tv moeten koppelen en weet niet of dit dan handig is.

• Plantendoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 19:55

Plantendoos

Startende ITér

Gamen met welke laptop dan ook op de bank, dat word warm en gaat herrie maken.

Ik heb een Clevo met een 1050Ti en een 7700HQ, ding doet het prima.
De vraag is welke games ga je spelen en op welke settings verwacht je deze te willen spelen.

Je laat ook weten dat je films gaat kijken, persoonlijk zou ik dan gaan voor een goed IPS scherm.
De MSI en Asus ROG/Strix laptops zijn dan aan te raden, ik zou dan wel voor een model gaan met een GTX1060 6GB en een i7 om zoveel mogelijk levensverwachting te realiseren, dat je de 4 jaar haalt.

Ik heb een Asus ROG GL552 gehad en daar had ik niks over te klagen, de bouwkwaliteit van die machines is goed.

• yavix
Ik verwacht games in het begin op ultra of high te kunnen spelen. Games zoals BF1 of gta 5.
In de loop van de jaren zal dit met nieuwere games vast niet te halen zijn, maar als ik deze dan op medium of low ook nog kan spelen vindt ik dit ook prima.
Met mijn oude laptop is dit niet meer te doen.

Alvast bedankt voor alle adviezen

• Qspink
  • Laatst online: 18-11-2023
Het is niet de bedoeling om andermans topic te kopen voor je eigen aankoopadvies. Zodoende heb ik je post gewist en kan je deze hier terugvinden; https://pastebin.com/Sya3N5Wi

[ Voor 82% gewijzigd door DaMarcus op 11-08-2017 08:27 ]

Verwijderd

@yavix Dit lijkt mij de opvolger van de Apache serie:

pricewatch: MSI GE63VR 7RE-007NL (Raider)

Heeft goede specs waar je nog jaren mee vooruit kunt en een 120hz scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 11:33 ]

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Mocht een 17.3" laptop ook een optie zijn dan kun je kijken naar de Clevo P670 met GTX 1070 en 6700HQ (€200,- korting), zie:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Deze is volgens mij identiek aan de volgende laptop (afgezien van de processor), zie:

https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl77.html
Pagina: 1