Toon posts:

Miss Hub met de grootste b...

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Sta net op het punt een hubbie te kopen, maar na wat heen en weer gesurf :r , ben ik helemaal zot gedraaid met al die verschillende afkorting (zeker bij D-link : TP, DX , TX ,}:O, etc...

De D-Link DRK-5NW kreeg op een Duitse site de beste beordeling, maar dat verkopen ze natuurlijk weer niet in de pc winkel. |:(

http://www.tecchannel.de/hardware/619/9.html

Ik zoek een 10/100-MBit hub
* betaalbaar < 450 Fl of 8000 BF
* min.4 ports (currently voor 3 peecees)
* uplink-toestand
* Above average speed
* Grote borsten :)
* Liefts merk D-link (?)
* andere?

***Zugd***
Welke hebbie jullie? En welke wint de verkiezing?

:Z

Verwijderd

ik heb een sitecom hubje, werkt goed

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 12:11

Leon

Rise Of The Robots

voor minder fl 450,- heb je zelfs een switcht en als ik jou was zou ik als je veel bestanden kopieerd en zo toch maar een switch pakken.. :)

(volgens mij is het ook geen hub die op dat linkje staat :? :))

Eeuwige n00b

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 03:25 schreef fazer het volgende:
voor minder fl 450,- heb je zelfs een switcht en als ik jou was zou ik als je veel bestanden kopieerd en zo toch maar een switch pakken.. :)

(volgens mij is het ook geen hub die op dat linkje staat :? :))
voro minder dan 450:S
ik heb me 10/100mbit hub 8 poorts bij eynstein gekocht voor 199 piek

Verwijderd

Topicstarter
snorry, link verwijst naar een in all pakketje met 2 nwkaartjes en cables.

Maar de verschillen in datatransfer speed die iets verder in het artikel te zien zijn op: http://www.tecchannel.de/hardware/619/13.html doen me wel aan het nadenken zetten ....

Pic = http://www.tecchannel.de/hardware/619/images/0006694_PIC.gif

Ok prijs mag dus wat lager :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoort dit niet in Network Troubleshooting ?

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

waarom een hub, koop een switch tis een beetje duurder maar je heb er wel wat voor.

:)

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 12:18
Ik heb een switch van Twister, werkt lekker, geen active cooling dus lekker still...
zijn er in 5,8,16 ports
ik geloof zo uit me kop

5 ports 239
8 ports 299
16 ports 598

prijzen week nie zeker maar zoiets is het wel..
uiteraard in 10/100 en zoals eerder gezecht.. koop een switch en geen hub, kost tegenwoordig hetzelfde en een swithc is gewoon sneller bij meer clients, waarom zou je iets tragers kopen voor hetzelfde geld |:(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

moved to NT

Verwijderd

Topicstarter
ok
Ben dus tot de conclusie gekomen dat ik verschil niet ken tussen een hub en een switch }:O

Heb wat verder gekeken en ben dus nu op zoek naar een switchje :)

Alvast thanx for da help

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
De switch van Unex is wel OK.
een 8-poorts variant kost maar f 230,--
heeft ook geen actieve koeling.
Veder heeft 'ie aan de onderkant een stel magneetjes, waardoo je 'm heel makkelijk aan de kast kunt hangen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:16
Ik heb een 8 poorts 10/100 switch gekocht bij www.intercom-mailorder.com
Wel 159 hele guldens duur.....

En ja, hij bevalt. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Heb dan toch voor een D-link Hub 8 poorten gekozen. (DFE-908Dx)

5 Poorten was er niet meer. Als je maar 3-4 pc's hebt is het verschil tussen switch and hub nauwelijks merkbaar hebben ze me verteld.

Alles werkt prima.
Alleen weet ik niet goed hoe ik moet testen of ie nou of 10Mbit of op 100Mbit draait.

Dat een volgende topic denk ik, eerst wat researchen.

Greetz

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

je merkt het dus zeker wel, al bij 3 pc's.
als ik nl met 2 pc's tiberian sun speel gaat alles lekker (op de hub) maar zodra er een 3e bij komt gaat heet als dikke stroop (om nog maar niet te sprekenover een 4e want dan is het niet meer speelbaar).

Verwijderd

Een HUB is niet veel meer dan een versterker met meerdere poorten, als eentje non-stop zit te pompen dan krijgt de andere last van lag.. Een switch is een echte schakeldoos, iedereen kan dan tegelijk pompen zonder vertraging (bij een fatsoenlijke switch althans).

Voor de meeste thuisoplossingen is een hubje volgens mij meer dan voldoende, wil je zwaar gaan pompen, met zijn 5en tegelijk en heb je geen geduld, pak dan maar een switch, maar da's dan wel wat duurder. Ik heb thuis een 8 poorts hubje 10/100 MBits vanaf de 120 piek volgens mij...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

verschil HUB en Switch is gewoon dat een Switch de datapakketjes direct naar de juiste ontvanger stuurt, terwijl een HUB bij iedere PC in het netwerk gaat aankloppen met z'n data... dat vertraagt de boel natuurlijk behoorlijk, en hoe meer pc's hoe trager doordat er meer traffic is... :)

dat is zo ongeveer snel uitgelegd het verschil, correct me if i'm wrong :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb ik een heel mooi stukje over in mijn FAQ, over het vershil tussen Hubs en Switches... ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1