Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC die weer voor 10 jaar mee kan.

Pagina: 1
Acties:

• dumptiedom
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03-2024
:9~

[ Voor 99% gewijzigd door dumptiedom op 17-03-2021 11:41 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
3200C16 geheugen is een beetje meh op Ryzen. Instabiel en het haalt bijna nooit de 3200MT/s op de sticker.
3000C15 of 3200C14 kitjes zijn wat je zoekt. De eerste omdat deze relatief goedkoop zijn en vaak 2933 wel halen (Dat is 3000 op Ryzen), de tweede omdat dit de beste RAM is voor Ryzen wanneer je de prijs niet meeneemt in je redenering. Het kost namelijk 190 euro per 16GB.

Kraken's tja. Ze koelen goed, maar de software is ruk. Heb zelf precies dat model. PC opstarten 's ochtends betekent drivers opnieuw installeren en rebooten zodat de Kraken gedetecteerd wordt en dan je fancurve opnieuw instellen want die is weg.
Mijn workaround is hibernate. De pc is zo goed als uit en vervolgens schakel ik gewoon de voeding uit. Als ik de voeding weer inschakel en hem uit hibernate haal en vervolgens meteen reboot, dan hoef ik niks te reconfiguren. Ik zou dus een Fractal Design Celcius, Bequiet Silentloop, Corsair Hydro of een luchtkoeler als de Mugen 5 PCGH nemen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Zeker als je een PC wilt die lang mee gaat zou ik voor bewezen techniek als een luchtkoeler gaan. Ja, een waterkoeler is leuk, maar de kans dat er iets stuk gaat is gewoon groter dan met een luchtkoeler. Wees eerlijk, een luchtkoeler werkt ook nog soort-van op het moment dat de fans uitvallen, de performance word een stuk beter maar je hebt nog steeds een blok metaal aan je CPU hangen die koelt.

Daarnaast is de kans groot dat een goede luchtkoeler stiller is dan een gelijk geprijsde waterkoeler ;)

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Als je een Vega 64 wilt dan zul je op 14 augustus meteen moeten bestellen want het blijkt dat de Vega kaarten zeer goed zijn om Etherium mee te minen dus die #)! miners gaan zeker weten de launch stocks meteen allemaal opkopen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als je een systeem wilt dat lang mee gaat, investeer je logischerwijs in prestaties en niet in luxe als waterkoelers welke 0.0 fps toevoegen.

Mobo kan 60 tientjes goedkoper als je niet gaat overclockeb c.q. andere speciale wensen hebt.
Voeding kan naar b.v. een
pricewatch: Corsair CX450M

Zou persoonlijk de ssd een stapje lager doen en het geld gebruiken voor wat bulk opslag middels een oude gouwe hdd

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 05-08-2017 23:48 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Als het 10 jaar mee moet gaan dan gaat de pomp van een AIO dat niet redden. Beter een goede luchtkoeler.
Dat is een slechte downgrade voor de komende 10 jaar. Dat gaat die voeding niet halen. De RM550x is een prima keuze net als de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:58:
Als het 10 jaar mee moet gaan dan gaat de pomp van een AIO dat niet redden. Beter een goede luchtkoeler.

[...]

Dat is een slechte downgrade voor de komende 10 jaar. Dat gaat die voeding niet halen. De RM550x is een prima keuze net als de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.
Probeerde een beetje een balans tussen kosten/baten te behouden. Je hebt helemaal gelijk dat jouw model in theorie langer meegaat, maar deze is dan ook wel 30 euro duurder

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Tim2010
Het is zowiezo ijdele hoop om een game PC samen te stellen die 10 jaar mee moet gaan zonder deze tussendoor te upgraden want na 5 jaar zal hij gewoon outdated zijn. Al helemaal als je op onderdelen gaat lopen bezuinigen puur om een paar tientjes te besparen op iets waarvan je eist dat het 10 jaar mee gat 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Tim2010 op 06-08-2017 00:07 ]

• dumptiedom

[ Voor 100% gewijzigd door dumptiedom op 17-03-2021 11:41 ]

• youridv1
Tim2010 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:40:
Als je een Vega 64 wilt dan zul je op 14 augustus meteen moeten bestellen want het blijkt dat de Vega kaarten zeer goed zijn om Etherium mee te minen dus die #)! miners gaan zeker weten de launch stocks meteen allemaal opkopen.
Dan moeten ze er wel erg goed in zijn want ze trekken aardig wat stroom met dat tdp van 295 Watts (jaja het is niet exact hetzelfde als stroomverbruik)
Om dan nog rendabel te zijn moeten ze nogal vlot minen.

• Tim2010
youridv1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Dan moeten ze er wel erg goed in zijn want ze trekken aardig wat stroom met dat tdp van 295 Watts (jaja het is niet exact hetzelfde als stroomverbruik)
Om dan nog rendabel te zijn moeten ze nogal vlot minen.
Hash rate tussen de 70-100 MH/s volgens OCUK
https://forums.overclocke...8127/page-6#post-31026435

• youridv1
ja nee dan is Vega inderdaad hartstikke gone zodra dat geverifieerd wordt.

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 09:36
Ter referentie, een overclocked GTX 1080Ti haalt amper 35-40 MH/s

Dus als het idd van zulke monsters zijn en de ETH prijs blijft stijgen dan word het vechten om kaarten.

• Calvinikben
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Maar dan zullen de andere kaarten weer normaal te verkrijgen zijn?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:46
Gamesystemen die 10 jaar meegaan bestaan niet.

Welke games ga je spelen en op welke resolutie?

Ik zou inderdaad voor een 1600X gaan, maar als je het daarnaast bij 1x 1080p houd, heb je genoeg aan een GTX 580 en/of misschien een 1070. Hou de rest van je budget in je zak en scoor over 3 jaartjes een nieuwe videokaart in dezelfde sub-top klasse. Op termijn heb je dan een véél sneller systeem voor minder geld.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Calvinikben
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Als je niet gaat overklokken vanwaar de €155 waterkoeler?

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Xudonax schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:35:
Zeker als je een PC wilt die lang mee gaat zou ik voor bewezen techniek als een luchtkoeler gaan. Ja, een waterkoeler is leuk, maar de kans dat er iets stuk gaat is gewoon groter dan met een luchtkoeler. Wees eerlijk, een luchtkoeler werkt ook nog soort-van op het moment dat de fans uitvallen, de performance word een stuk beter maar je hebt nog steeds een blok metaal aan je CPU hangen die koelt.

Daarnaast is de kans groot dat een goede luchtkoeler stiller is dan een gelijk geprijsde waterkoeler ;)
Hier ben ik het dus niet mee eensch :+

Elk zichzelf respecterende moederbord frabrikant/oem providers ook, hebben natuurlijk wel een overheating killswitch on board.

Daar bij zijn er tegenwoordig zulke goede ventilatoren die stiller zijn dan een mechanische hdd, dat het luider worden ook niet helemaal up to date is/ maar vergen wel een minimale investering.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik zou niet die koeler kiezen in jouw geval.
Het gaat hier om een '' gesloten hybride water/lucht koeler '' die over het algemeen betere koelprestaties geeft dan een ordinaire luchtkoeler maar ook zo zijn minpunten heeft.

- Het grootste minpunt is dat er dus vloeistof/water in de koeler zit en door slijtage, gebruik etc. kan deze gaan lekken met alle gevolgen van dien, hoe ouder het systeem is hoe meer kans er ook is dat hij gaat lekken!
- Als de waterpomp en/of de koeler het niet meer doet om wat voor reden dan ook zit je processor enkel nog tegen een koperplaatje en 200ml stilstaand water aan waardoor je processor veel te heet word en je hele computer dus onbruikbaar word.
- Volgens sommigen maken deze gesloten waterkoelers meer geluid dan goede luchtkoelers, mede doordat er water word gepompt en er helaas vaak word bezuinigd op de fans, ik weet echter niet hoe het specifiek met dit model zit.
- Je betaald een hoge premium voor een koeler die je processor aanzienlijk koeler maakt dan een ordinaire luchtkoeler echter denk ik dat je er in jouw geval niks aan zult hebben.

Ik zou in jouw geval gaan voor deze koeler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Het is een van de betere luchtkoelers die een goede prijs heeft maar ook koel en stil is.
De fancontrol doe je via je moederbord.

Dan over de processor zelf...

Heb je al gekeken naar de 1600 ( non x ) en de 1700 gekeken?
De 1600 zonder x is de lager geklokte versie van de processor die je zelf had uitgekozen, je kunt hem hoogstwaarschijnlijk net zo hoog klokken als de X versie maar scheelt wel weer 30 euro en je krijgt de stock koeler erbij.
De 1700 kost wel meer maar dan krijg je 2 cores extra erbij, je kunt die waarschijnlijk ook wel overklokken naar 1800X waarden en daarboven.
Wil je echter absoluut niet overklokken en zijn 6 cores voldoende dan is de processor die je zelf hebt uitgekozen wel de beste keuze.

In vino veritas, in aqua sanitas

• dumptiedom

[ Voor 101% gewijzigd door dumptiedom op 17-03-2021 11:42 ]

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:46

Flotter

Pelipper!

dumptiedom schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
Ik heb zelf nu de Noctua die erg stil is en goed koelt:
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Noctua NH-U12S[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 55,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 55,95[/td]
[/tr]
Misschien dat ik toch maar hierbij blijf.

[...]
De NH-U12S past standaard inderdaad niet op een AM4, daarvoor heb je de pricewatch: Noctua NH-U12 SE-AM4 of een moutning kitje pricewatch: Noctua NM-AM4-UXS (gratis via Noctia zie ik nu).

[ Voor 5% gewijzigd door Flotter op 07-08-2017 15:22 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1