@Verwijderd
Als eerste welkom op tweakers.
Dit is geen Free to post forum/website zoals bij
Gebruikershandleiding
Hier zijn mensen online die elkaar willen helpen bij problemen of tweaks aan hun device.
Probeer dan je probleem dan ook zo duidelijk/Netjes/Leesbaar uit te leggen.
Tevens is er veel mis met je "interpunctie"
Voorbeeld: ->Backlee schreef op zaterdag 5 augustus 201
Goeie dag,
Recentelijk via Marktplaats een "AC Ryan Playon HD2" gekocht,
maar ik krijg hem niet aan de gang.
Veel YouTube filmpjes gekeken en gegoogeld, maar ik krijg niets aan het lopen.
Het apparaat gebruik ik zonder interne harde schijf, enkel een externe harddisk.
(deze is aangesloten via 1 van de 2 usb host's)
Helaas wordt de externe harddisk niet herkend via de mediaspeler.
Ik kan wel bij de optie Instellingen/Systeem en formatteren moet ik een wachtwoord invullen (standaard vier keer nul) en krijg de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Helaas geen opties Ja of Nee en bij iedere toets van de afstandsbediening springt het beeld naar het vorige scherm
Het enige dat lukt is een bekabelde internetverbinding tot stand brengen, maar daar schiet ik ook niets mee op.
Ik heb een losse Wifi adapter geprobeerd, maar daarbij krijg ik de melding dat er geen toegangspunten zijn gevonden. Terug naar standaardinstellingen helpt ook niet.
Het kan zijn dat de firmware problemen oplevert, maar ik weet niet hoe naar een andere kan switchen.
De beschikbare handleiding is door Google vertaling gegaan en daarmee schiet ik ook niets op.
Reactie wat je hier op kunt verwachten...
Helaas is AC Ryan een paar jaar geleden failliet gegaan.
Vervolgens is het door een
koopjes website de hele inboedel (nieuw/rma) opgenomen en voor een aantal tientjes verkocht aan klanten.
(Volgens mij was deze 30 ex harddisk / met harddisk 55euro)
Hopelijk heeft u niet een defect model in bezit. (waren aantallen defecten geleverd "fora")
Ik kan wel bij de optie Instellingen/Systeem en formatteren moet ik een wachtwoord invullen (standaard vier keer nul) en krijg de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Helaas geen opties Ja of Nee en bij iedere toets van de afstandsbediening springt het beeld naar het vorige scherm
Dit is enkel voor interne hdd, heb het ook gecontroleerd voor je (hier het zelfde)
Wat voor externe HDD heb je in gebruik?
Probeer deze eens via je eigen pc te formatteren in FAT, FAT32, NTFS
Of sluit eens een normale
usb stick aan, kijk of deze werkt.
Werkt dit ligt het aan je externe harddisk. (benader je usb divice via de afstandsbediening -> Files)
Niet via het menu waar leuk staat movie's dit werkt niet
Lukt het ook niet met een simpele
usb-stick voer dan een gehele reset uit op de mediaspeler.
Werkt het nog steeds niet, dan is je usb host misschien opgeblazen door de vorige eigenaar.
"
externe haddisk zonder netvoeding maar via usb af"
Ac Ryan Playon hd2 - Blijft 1 van de betere stand-alone (offline) mediaspelers om je video's mee af te spelen.
Zorg dat het wel op een harddisk staat, want kopiëren is bagger naar dit apparaat.
Geld tevens ook voor het internet er op, gewoon niet gebruiken.
Alles is verouderd en niet veilig meer.
Niet om lullig over te komen, apparaat is enkel goed voor .mkv bestanden om af te spelen met ondertitels en voor de rest niks extra's.
Apparaat is nog geen 10euro meer waard, maar als het werkt... werkt het perfect.
Hopelijk ligt het aan je externe harddisk.