Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via Marktplaats gekocht, maar ik krijg hem niet aan de gang. Veel YouTube filmpjes gekeken en gegoogeld, maar ik krijg niets aan het lopen. Er zit geen harde schijf in, maar via één de twee USB-aansluitingen een de zijkant heb ik een externe harde schijf aangesloten. Deze wordt niet herkend bij bestandsbeheer. Bij de optie Instellingen/Systeem en formatteren moet ik een wachtwoord invullen (standaard vier keer nul) en krijg de vraag of ik de schijf wil formatteren. Helaas geen opties Ja of Nee en bij iedere toets van de afstandsbediening springt het beeld naar het vorige scherm.
Het enige dat lukt is een bekabelde internetverbinding tot stand brengen, maar daar schiet ik ook niets mee op. Ik heb een losse Wifi adapter geprobeerd, maar daarbij krijg ik de melding dat er geen toegangspunten zijn gevonden. Terug naar standaardinstellingen helpt ook niet. Het kan zijn dat de firmware problemen oplevert, maar ik weet niet hoe naar een andere kan switchen.
De beschikbare handleiding is door Google vertaling gegaan en daarmee schiet ik ook niets op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik kan er totaal niks uit halen wat je bedoelt.
En krijg het ook niet voor elkaar om te lezen, misschien handig om regels/lees tekens te gebruiken.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Dit is de eerste link op google als je "AC Ryan Playon HD2 handleiding" intikt, succes ermee! :)
https://www.gebruikershan...w-handleiding-379421.html

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
1. Het kan zo zijn dat slechts 1 vd 2 usb aansluitingen werkt. Dat hangt af of de vorige eigenaar het intern zo had geregeld dat de SD-ingang werkt. Alle twee de USB-aansluitingen geprobeerd?

2. De USB-aansluiting kan te weinig stroom leveren om de drive laten draaien. Werkt een USB-stick wel? Zo ja, dan de drive mbv een split kabel aan zowel de AC Ryan als een USB voedingsadapter hangen.

Verwijderd

Topicstarter
PatRamon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:13:
Ik kan er totaal niks uit halen wat je bedoelt.
En krijg het ook niet voor elkaar om te lezen, misschien handig om regels/lees tekens te gebruiken.
Ik heb anders genoeg komma's en punten gebruikt. Er is niets mis met de interpunctie. Ook waar nodig op een nieuwe regel begonnen. Lezen is ook moeilijk....

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Past er wel een hardeschijf in? Of dat ook niet? Weet je zeker dat je niet een AC Ryan Playon!HD Mini variant hebt gekocht? Daar kan geen schijf ingebouwd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:46:
Past er wel een hardeschijf in? Of dat ook niet? Weet je zeker dat je niet een AC Ryan Playon!HD Mini variant hebt gekocht? Daar kan geen schijf ingebouwd.
Er past wel een harde schijf in. Ik zal er eens eentje inzetten en kijken of die wel gelezen wordt en vooral, of die geformatteerd kan worden. Maar het is geen vereiste om een harde schijf geïnstalleerd te hebben, volgens mij. De player zou de USB-schijven ook moeten kunnen lezen, maar die worden helaas nergens als aanwezige schijf herkend..

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:06:
[...]

Er past wel een harde schijf in. Ik zal er eens eentje inzetten en kijken of die wel gelezen wordt en vooral, of die geformatteerd kan worden. Maar het is geen vereiste om een harde schijf geïnstalleerd te hebben, volgens mij. De player zou de USB-schijven ook moeten kunnen lezen, maar die worden helaas nergens als aanwezige schijf herkend..
Ik vrees dat ie dan stuk is?? :(
Ik heb er ook 1 met een losse harde schijf aangesloten. Zodra ik de player heb aangezet, leest hij de schijf en krijg ik op mn tv de melding dat de schijf is gelezen.
Vervolgens selecteer ik de schijf en draait de boel.
Heb nooit een firmware update gedaan trouwens. Gewoon alles aangesloten opm mn tv en Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:41:
[...]
Ik heb anders genoeg komma's en punten gebruikt. Er is niets mis met de interpunctie. Ook waar nodig op een nieuwe regel begonnen. Lezen is ook moeilijk....
Als eerste welkom op tweakers.
Dit is geen Free to post forum/website zoals bij Gebruikershandleiding
Hier zijn mensen online die elkaar willen helpen bij problemen of tweaks aan hun device.
Probeer dan je probleem dan ook zo duidelijk/Netjes/Leesbaar uit te leggen.
Tevens is er veel mis met je "interpunctie"

Voorbeeld: ->Backlee schreef op zaterdag 5 augustus 201

Goeie dag,
Recentelijk via Marktplaats een "AC Ryan Playon HD2" gekocht,
maar ik krijg hem niet aan de gang.
Veel YouTube filmpjes gekeken en gegoogeld, maar ik krijg niets aan het lopen.

Het apparaat gebruik ik zonder interne harde schijf, enkel een externe harddisk.
(deze is aangesloten via 1 van de 2 usb host's)
Helaas wordt de externe harddisk niet herkend via de mediaspeler.
Ik kan wel bij de optie Instellingen/Systeem en formatteren moet ik een wachtwoord invullen (standaard vier keer nul) en krijg de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Helaas geen opties Ja of Nee en bij iedere toets van de afstandsbediening springt het beeld naar het vorige scherm

Het enige dat lukt is een bekabelde internetverbinding tot stand brengen, maar daar schiet ik ook niets mee op.
Ik heb een losse Wifi adapter geprobeerd, maar daarbij krijg ik de melding dat er geen toegangspunten zijn gevonden. Terug naar standaardinstellingen helpt ook niet.

Het kan zijn dat de firmware problemen oplevert, maar ik weet niet hoe naar een andere kan switchen.
De beschikbare handleiding is door Google vertaling gegaan en daarmee schiet ik ook niets op.

Reactie wat je hier op kunt verwachten...

Helaas is AC Ryan een paar jaar geleden failliet gegaan.
Vervolgens is het door een koopjes website de hele inboedel (nieuw/rma) opgenomen en voor een aantal tientjes verkocht aan klanten.
(Volgens mij was deze 30 ex harddisk / met harddisk 55euro)
Hopelijk heeft u niet een defect model in bezit. (waren aantallen defecten geleverd "fora")
Ik kan wel bij de optie Instellingen/Systeem en formatteren moet ik een wachtwoord invullen (standaard vier keer nul) en krijg de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Helaas geen opties Ja of Nee en bij iedere toets van de afstandsbediening springt het beeld naar het vorige scherm
Dit is enkel voor interne hdd, heb het ook gecontroleerd voor je (hier het zelfde)
Wat voor externe HDD heb je in gebruik?
Probeer deze eens via je eigen pc te formatteren in FAT, FAT32, NTFS

Of sluit eens een normale usb stick aan, kijk of deze werkt.
Werkt dit ligt het aan je externe harddisk. (benader je usb divice via de afstandsbediening -> Files)
Niet via het menu waar leuk staat movie's dit werkt niet
Lukt het ook niet met een simpele usb-stick voer dan een gehele reset uit op de mediaspeler.
Werkt het nog steeds niet, dan is je usb host misschien opgeblazen door de vorige eigenaar.
"externe haddisk zonder netvoeding maar via usb af"

Ac Ryan Playon hd2 - Blijft 1 van de betere stand-alone (offline) mediaspelers om je video's mee af te spelen.
Zorg dat het wel op een harddisk staat, want kopiëren is bagger naar dit apparaat.
Geld tevens ook voor het internet er op, gewoon niet gebruiken.
Alles is verouderd en niet veilig meer.

Niet om lullig over te komen, apparaat is enkel goed voor .mkv bestanden om af te spelen met ondertitels en voor de rest niks extra's.
Apparaat is nog geen 10euro meer waard, maar als het werkt... werkt het perfect.

Hopelijk ligt het aan je externe harddisk.

**

Pagina: 1