Paradigit rekent retourkosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 15:59
Hoi allemaal,

Ik heb een kort vraagje over een retour naar Paradigit. Na een artikel te hebben geretourneerd binnen 14 dagen zie ik dat ik €4,95 minder terug krijg. Na het raadplegen van de website van Paradigit, staat daar "
*Let op: voor de retourzending onder herroepingsrecht rekenen wij €4,95. Dit bedrag wordt verrekend met het door ons terug te storten bedrag van uw aankoop."

Voor zo ver ik weet mag een webshop dit niet doen en moet het volledige bedrag terug worden overgemaakt. Heb ik het hier bij het juiste eind?

Bijvoorbeeld als bron: https://www.charlotteslaw...g-ik-in-rekening-brengen/
De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product. Geen administratiekosten, controlekosten, magazijnkosten of wat dan ook. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw...g-ik-in-rekening-brengen/
© Charlotte's Law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:24
Zullen de verzendkosten zijn:
Bij aankopen onder de € 50,- betaalt u € 4,95 verzendkosten.
Dat mag inderdaad niet..
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel230r

[ Voor 63% gewijzigd door LED-Maniak op 05-08-2017 21:47 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 10:49

DirtyBird

Praktiserend denker

Volgens mij geldt dat alleen voor de kosten van het product naar de consument toesturen. Niet terug. Ze mogen alleen geen kosten rekenen voor het verwerken van de retour en ze moeten de initiele verzendkosten ook zelf betalen.
Jij moet er zelf voor zorgen dat het goed terugkomt bij ze, als je er bijvoorbeeld voor kiest om verzekerd terug te sturen met een dure koerier voor het fictieve bedrag van 50 euro zou dat niet beteken dat paradigit er een extra 50 euro bij in moet schieten.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Waarschijnlijk rekenen ze 4,95 voor het gebruik van een antwoordnummer, H&M doet hetzelfde. Alternatief: zelf voor retourzending betalen (ben je nog duurder uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rub147 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:56:
Waarschijnlijk rekenen ze 4,95 voor het gebruik van een antwoordnummer, H&M doet hetzelfde. Alternatief: zelf voor retourzending betalen (ben je nog duurder uit).
Kosten van retourzending zijn naar mijn weten inderdaad gewoon voor rekening van de consument

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Ik dacht dus dat het gratis was, gezien het retoursturen naar een antwoordnummer gaat. Er staat nergens op de website aangegeven dat de €4,95 de verzendkosten betreft. Ik zal ze maandag even een belletje geven, mochten ze niet meewerken ga ik niet moeilijk doen om dit bedrag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:24
Zolang ze niet verplichten om het terug te sturen via het antwoordnummer mogen ze het naar mijn weten rekenen. Je mag ook zelf iets kiezen, wat waarschijnlijk duurder is.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:10

g0tanks

Moderator CSA
Heb je misschien voor een duurdere verzendoptie gekozen?
U dient ook de leveringskosten terug te krijgen, tenzij u uitdrukkelijk voor een duurdere leveringswijze heeft gekozen dan de aangeboden goedkoopste standaardlevering (u draagt dan de meerkosten).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heeft Paradigit het antwoordnummer gegeven of heb je deze zelf gevonden? Mogelijk is het antwoordnummer enkel voor RMA’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
g0tanks schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:16:
Heb je misschien voor een duurdere verzendoptie gekozen?

[...]
Dat gaat over de heenzending. Dit betreft de kosten van retourneren.

Dit staat ook bij de site als je retourmelding aanmeld:
*Let op: voor de retourzending onder herroepingsrecht rekenen wij €4,95. Dit bedrag wordt verrekend met het door ons terug te storten bedrag van uw aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Leetness schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:04:
Ik dacht dus dat het gratis was, gezien het retoursturen naar een antwoordnummer gaat. Er staat nergens op de website aangegeven dat de €4,95 de verzendkosten betreft. Ik zal ze maandag even een belletje geven, mochten ze niet meewerken ga ik niet moeilijk doen om dit bedrag. :)
https://support.paradigit...duct-14-dagen-bedenktijd-

Staat in mijn ogen duidelijk op de site. En terecht ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
loki504 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

https://support.paradigit...duct-14-dagen-bedenktijd-

Staat in mijn ogen duidelijk op de site. En terecht ook natuurlijk.
Staat inderdaad duidelijk dat ze €4,95 kosten rekenen, maar niet waar dit voor is. "Verwerkingskosten" mogen niet in rekening gebracht worden, maar verzendkosten wel. Vandaar dus mijn vraag en de onduidelijkheid. Enfin, ik zal maandag even bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Leetness op 05-08-2017 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Leetness schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:09:
[...]

Staat inderdaad duidelijk dat ze €4,95 kosten rekenen, maar niet waar dit voor is. "Verwerkingskosten" mogen niet in rekening gebracht worden, maar verzendkosten wel. Vandaar dus mijn vraag en de onduidelijkheid. Enfin, ik zal maandag even bellen.
Wij bieden de mogelijkheid om de retourzending onder vermelding van het antwoordnummer te versturen via PostNL*.  Na uw aanmelding ontvangt u hiervoor een verzendlabel. Mocht u ervoor kiezen om de retourzending op een andere manier terug te sturen, dan zijn de eventuele extra kosten en het risico voor uw eigen rekening.

*Let op: voor de retourzending onder herroepingsrecht rekenen wij €4,95. Dit bedrag wordt verrekend met het door ons terug te storten bedrag van uw aankoop.

Dat is natuurlijk 1+1 bij elkaar op tellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
Dan begrijp ik 'm nu en is alles duidelijk, bedankt voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Maar dan moeten die 4,95 wel echt exact de kosten van dat antwoordnummer zijn, anders mag het niet. En aangezien data bedrag exact hetzelfde is als de standaard verzendkosten wil ik dat nog wel betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
mark-k schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:49:
Maar dan moeten die 4,95 wel echt exact de kosten van dat antwoordnummer zijn, anders mag het niet. En aangezien data bedrag exact hetzelfde is als de standaard verzendkosten wil ik dat nog wel betwijfelen.
En als het meer is ? Mag het bedrag dan ook hoger worden :?

https://www.postnl.nl/zak...ontvangen/antwoordnummer/

Gewicht Tarief per stuk (excl. btw) Abonnement (excl. btw)
0 - 5 kg € 7,74 € 195,00 per jaar
5 - 10 kg € 10,11
10 - 20 kg € 11,78
20 - 30 kg € 14,09

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Breezers schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

En als het meer is ? Mag het bedrag dan ook hoger worden :?

https://www.postnl.nl/zak...ontvangen/antwoordnummer/

Gewicht Tarief per stuk (excl. btw) Abonnement (excl. btw)
0 - 5 kg € 7,74 € 195,00 per jaar
5 - 10 kg € 10,11
10 - 20 kg € 11,78
20 - 30 kg € 14,09
Dat zou mogen ja. Echter zal een bedrijf als Paradigit wel betere voorwaarden afgedwongen hebben dan de standaard prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mark-k schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Dat zou mogen ja. Echter zal een bedrijf als Paradigit wel betere voorwaarden afgedwongen hebben dan de standaard prijzen.
Nee in dit geval mag dat iets. Je heb met de verkoper een bedrag van 4.95 afgesproken om gebruik te mogen maken van hun antwoord nummer. Dan mogen ze daar niet van afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

loki504 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Nee in dit geval mag dat iets. Je heb met de verkoper een bedrag van 4.95 afgesproken om gebruik te mogen maken van hun antwoord nummer. Dan mogen ze daar niet van afwijken.
Ja nee natuurlijk mogen ze dat niet achteraf opeens veranderen, maar stel zij zouden PostNL 20 euro per pakketje moeten betalen mogen ze dat wel als retourkosten verrekenen, mits van tevoren overeengekomen met de koper. Hebben ze echter maar 2 euro aan kosten (echte verzendkosten, niet nog het mannetje dat de doos uitpakt etc) mogen ze geen 4,95 euro in rekening brengen.
Pagina: 1