Windows installeren op SSD lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-09 02:51
Goedeavond,

Ik heb een SSD waar ik Windows 7 op wil installeren, maar wanneer de installatie is voltooid en de computer opnieuw opstart, dan wordt Windows niet geladen. De computer herstart zich dan steeds.

De installatie lijkt alleen af te ronden, wanneer ik mijn HDD's heb aangesloten. Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn? De computer herstart ook geregeld uit zichzelf, geen idee wat hiermee aan de hand is.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Installatie-disk/stick uitnemen helpt niet?

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Nee, dat helpt niet. Wanneer de installatie zich moet gaan afronden, blijft de computer zich steeds herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Klinkt als de boot partitie welke zich op je HDD's geplaatst heeft i.p.v. op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:56
Geef eens iets meer info. Is de SSD de enige schijf die aangesloten is bijvoorbeeld? Welke controller zit de SSD op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Ik installeer Windows via USB op de SSD, met verder geen HDD's aangesloten. De installatie gaat goed en de PC herstart zich. Dan valt de computer opeens uit en start opnieuw op. Dit blijft zich maar steeds herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Heb je de installatie usb wel uit de pc gehaald nadat de installatie klaar was? Soms gebeuren zulke dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
De installatie moet zich nog afronden, maar zover komt het niet, omdat de computer zich uitschakelt en dan opnieuw opstart. De USB laat ik er gewoon inzitten, omdat de installatie nog niet voltooid is. Dit gebeurt steeds nadat het opstartlogo van Windows is verschenen.

[ Voor 16% gewijzigd door Schiavoni op 05-08-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Heb je al geprobeerd na installatie en net voor reboot de install-stick eruit te trekken?
Als dat het niet is kan de boot-volgorde in je bios verkeerd staan.
bv. nog je oude HDD als boot en niet de SSD. Of zelfs de install-stick... ;)

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Ik heb inmiddels na veel moeite Windows op de SSD gekregen. De computer herstart nog steeds uit zichzelf, zomaar uit het niets. Ik was zojuist de temperaturen aan het bekijken en toen herstartte de computer zich. Alle vier de cores van de CPU zaten op 45 graden, dat lijkt me niet te warm.

Ik heb al een tijdje last van dit probleem. Het lijkt echter steeds frequenter te gebeuren. De computer gaat enkele seconden uit en start zichzelf daarna weer opnieuw op. Het gekke is echter dat de computer uren achter elkaar goed kan blijven werken, maar soms ook binnen een kwartier twee keer herstart. Dit gebeurt volkomen willekeurig. De pc herstart bijvoorbeeld tijdens een installatie of als ik in Excel bezig ben, maar hij herstart zich ook als hij aanstaat en niks aan het doen is (dus gewoon op het bureaublad staat). Zou het aan de SSD liggen of is het een ander hardware probleem? Heb totaal geen idee waar het probleem vandaan komt. Zojuist toen de pc zich herstartte, rook ik wel een brandlucht en dit kwam uit mijn pc Geen idee verder hoe dit is ontstaan.De brandlucht was weer snel verdwenen, dus ik kan ook niet met zekerheid zeggen waar het nu precies vandaan kwam.

[ Voor 14% gewijzigd door Schiavoni op 06-08-2017 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 08:58
Je zou eens in de Windows Logboek (Event Viewer) kunnen kijken of daar een mogelijke oorzaak tussen staat?

Typ eventvwr.msc in de zoekbalk en druk op enter, open dan het zoekresultaat. Onder 'Systeem' zou ik als eerst eens kijken. Zoek naar de datum en tijd waarop de PC voor het laatst uitviel, en kijk naar rode rondjes of oranje driehoekjes (errors en waarschuwingen).

Als die er staan en je klikt hem aan zie je eronder een uitgebreidere uitleg over de gebeurtenis. Als je daar weer op Googled kom je misschien verder :)

Of plaats je resultaten hier, dan helpen we je verder!

[ Voor 72% gewijzigd door jeryz op 06-08-2017 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
JeRyZ schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 06:23:
Je zou eens in de Windows Logboek (Event Viewer) kunnen kijken of daar een mogelijke oorzaak tussen staat?

Typ eventvwr.msc in de zoekbalk en druk op enter, open dan het zoekresultaat. Onder 'Systeem' zou ik als eerst eens kijken. Zoek naar de datum en tijd waarop de PC voor het laatst uitviel, en kijk naar rode rondjes of oranje driehoekjes (errors en waarschuwingen).

Als die er staan en je klikt hem aan zie je eronder een uitgebreidere uitleg over de gebeurtenis. Als je daar weer op Googled kom je misschien verder :)

Of plaats je resultaten hier, dan helpen we je verder!
Ik heb even gekeken naar de mogelijke tijdstippen dat hij is herstart en bij de bron staat er 'Kernal-Power':
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Zou het aan de voeding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:42
Vage stabiliteitsproblemen komen meestal door een kapotte voeding of door problemen met het geheugen. Zelf heb ik daarnaast een keer een slechte SSD gehad, die regelmatig BSOD's gaf.
Zou je hier een lijstje van al je aangesloten componenten kunnen plaatsen? Ook duidelijk aangeven wat je de afgelopen tijd eventueel hebt veranderd aan het systeem.

Geheugen kun je testen door de reepjes één voor één te testen, eventueel ook in een ander geheugenslot. Je kunt het geheugen ook testen met memtest of dat soort programma's.
Een voeding kun je het beste testen door hem te vervangen. Via google kun je vaak wel vinden of je voeding bekend staat als zwak. Als je niet kan vervangen, kun je proberen de pc zo kaal mogelijk op te starten. Er zijn ook tools die laten zien wat de verschillende voltages zijn die je voeding uitgeeft, maar als je snel een tweede voeding kunt testen, is dat veel sneller en duidelijker.

Verder zijn er nog genoeg andere mogelijkheden, ook al is de kans op de volgende problemen erg klein naar mijn idee: hitte problemen, bios verkeerd ingesteld, moederbord op zijn eind, corrupte bestanden op de USB.

EDIT: over de brandlucht heen gelezen. Dat is vaak een elektrisch onderdeeltje ergens in je pc die het begeeft. En dan waarschijnlijk ergens in de voeding. Bij brandlucht niet gewoon doorgaan met pc gebruiken of testen! Je wilt niet dat de voeding eventueel je hele pc overbelast en van alles kapot maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Playa del C. op 06-08-2017 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Ik zou de pc niet meer aanzetten, als je brand ruikt.
Zeer zeker gaan zoeken naar de brand lucht.
Kijk eens in de voeding(op een voeding kan veel stroom staan ook na uitzetten, dus binnen niks vasthouden)
en op het moederbord goed kijken of er niks doorgebrand is.
Verwijder ook alle extra hardware, en bekijk ook alle hardware.

Bouw je pc later op een stuk karton en ga testen met zo min mogelijk hardware.
Ook muis en toetsenbord uitwisselen en ook alle andere hardware uitwisselen.
Voeding zou ik als eerste uitwisselen(dus een voeding lenen).

[ Voor 6% gewijzigd door jan99999 op 06-08-2017 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Schiavoni schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 06:36:
[...]

Ik heb even gekeken naar de mogelijke tijdstippen dat hij is herstart en bij de bron staat er 'Kernal-Power':

[...]

Zou het aan de voeding liggen?
De Kernel power fout betekent dat het systeem niet goed is afgesloten, of onverwacht opnieuw is gestart, en heeft niet per-sé met de voeding te maken.

Dat zou best eens kunnen, maar misschien is het een goed idee om te kijken of je een BSOD krijgt. Dat is simpel een kritische fout in Windows waardoor het systeem vastloopt en opnieuw opstart. In dat scherm staat ook een code waaruit je weer meer kan afleiden.

Het vervelende is dat wanneer een BSOD voorkomt de PC automatisch opnieuw start, en je de code dus niet kan zien. Maar dit is op te lossen (even moeten Googlen, helaas niet uit mijn hoofd :P); Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerde systeeminstellingen, onderdeel Geavanceerd, hier kun je het automatisch herstarten tijdens een BSOD uitschakelen.

Wanneer er nu een BSOD voorkomt blijft het scherm staan en kun je de code opschrijven. Daarmee weer even Googlen, en kom je misschien weer een stuk verder.

@Playa del C. en @jan99999 hebben zeker een punt dat je op zoek zou moeten naar de lucht, maar ik neem een beetje aan dat je nu typt vanaf de PC?
Verder is een 'brandlucht' een beetje subjectief. Electronica kan ook zo'n luchtje hebben. Maar goed, het is geen slecht idee eerst een kijkje te nemen in de kast en eventueel de oorzaak te zien. Mocht er echt iets aanwijsbaar verbrand zijn; niet meer gebruiken en het onderdeel eerst vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeryz op 06-08-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn configuratie is als volgt:
CPU: Intel Core i7 950
Koeler: SCMG-2100
Voeding: OCZ700SXS2 700W
Geheugen: 3x Corsair 2GB 1066mhz XMS3
Moederbord: Asus P6X58D-E
GPU: ATI X1950XT
SSD: 80GB Intel X25-M
HDD: 3x Samsung HD103 1TB
HDD: WD Blue WD30EZRZ 3 TB

De WD Blue heb ik sinds kort.

Zojuist is de pc weer herstart op vreemde momenten. Straks deed hij het goed. Toen ik de pc afsloot, werden er updates geinstalleerd. Ik heb de pc daarna weer aangezet en toen herstartte die 3x bij het punt dat er een service pack geconfigureerd werd. Tussendoor kreeg ik 1x de optie of ik Windows normaal wilde starten of in de Repairmode, maar toen ik op mijn toetsenbord drukte om een keuze te maken, herstartte de computer.

Het geheugen had ik al in andere slots gedaan, maar het probleem doet zich dus nog steeds voor. De voeding kan ik wel los testen, heb nog wel een voeding ergens. Heb daarnaast ook het stof zoveel mogelijk weggehaald, maar dat was al voordat ik Windows opnieuw installeerde.

Ik zal verder de tip toepassen om een melding te ontvangen wanneer de pc zichzelf weer afsluit en opnieuw opstart. Misschien staat daar nuttige informatie in. Vooralsnog is het een hele vervelende en onduidelijke situatie.

Ik typte straks inderdaad vanaf mijn pc, maar ik typ ook vanaf mijn telefoon, zoals dit bericht. De brandlucht rook ik toen de pc straks uitging en weer automatisch aan. Heb de pc toen uitgezet em gekeken waar het vandaan kwam, maar was daarna weer snel verdwenen. Heb daarna nog een half uur zonder herstarts een werkende pc gehad. Ik dacht dat de brandlucht richting de koeler/voeding vandaan kwam, maar kan natuurlijk ook een verkeerde inschatting geweest zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Schiavoni op 06-08-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Schiavoni schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:11:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn configuratie is als volgt: ...Vooralsnog is het een hele vervelende en onduidelijke situatie.
Ik heb m'n vorige reactie even aangepast met de tips van Tjeerd en Jan, maar je typt inderdaad vanaf de PC.

Zulke situaties zijn inderdaad erg vervelend, zelf ook al regelmatig in gezeten ;) Gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt doen om het probleem te traceren :)

[ Voor 0% gewijzigd door jeryz op 06-08-2017 08:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:10
BRANDLUCHT?!

kijk eventjes of er niet condensatortje, (oogt als n klein batterijtje) op je moederboard, of videokaart door gebrand is.. als beide r tip top uit zien, zou ik een andere voeding proberen, en inderdaad geheugen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 20:32
Als ik het goed gezien heb, is je moederbord verkrijgbaar sinds april 2010. Nu is het de vraag of je al eerder W7 erop gedraaid hebt?
Het herstarten zou anders evt. ook een drivers probleem kunnen zijn. Check even of je de juiste Bios-versie op je moederbord hebt. Er is een groot verschil tussen XP of Vista en W7.

• jeryz
Ben je er al uit wat het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Ben er nog steeds niet uit wat het was. Ik installeerde Windows op een andere PC met een USB stick en de installatie verliep goed. Vervolgens installeerde ik Windows op mijn normale PC en lukte het niet om de installatie af te ronden.

- Vervolgens de SSD in de andere computer gedaan en Windows kon hier op geinstalleerd worden
- Voeding uit mijn PC gehaald en in de andere gedaan en wederom kon Windows hierop geinstalleerd worden
- Vervolgens de voeding weer in mijn normale PC gedaan en opeens sloeg de PC niet meer af tijdens de installatie van Windows. Ook kon ik diverse applicaties installeren, zonder dat de computer opnieuw opstartte.
- Daarna installeerde ik EPU6Engine en daarna sloeg de computer weer zomaar af en startte opnieuw op. Even later wederom uit het niets een herstart.

De volgende foutcode treedt op, wanneer de computer zich herstart:
- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63
Heb EPU6Engine verwijderd en tot dusver is hij niet herstart.

Edit: de computer is toch weer herstart, toen ik een applicatie aan het installeren was.

[ Voor 3% gewijzigd door Schiavoni op 14-08-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:28
Je hebt de SSD toch niet als GPT maar wel als MBR geïnitialiseerd?
Anders effe Cleanen met Diskpart en opnieuw proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door TanteBeth op 14-08-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
TanteBeth schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:52:
Je hebt de SSD toch niet als GPT maar wel als MBR geïnitialiseerd?
Anders effe Cleanen met Diskpart en opnieuw proberen.
MBR.

Wat Windows betreft. Ik gebruik al tijden Windows 7, maar wilde overgaan op Windows 10, echter zijn er geen drivers die mijn videokaart ondersteunen, daarom blijf ik nog maar bij Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

FreakNL

Well do ya punk?

Kun je wel op een gewone hdd installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
FreakNL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:59:
Kun je wel op een gewone hdd installeren?
Dat kan gewoon.

Hieronder de temperaturen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t0gWkoE.png

Sensor Test uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xt7f8nQ.png

[ Voor 13% gewijzigd door Schiavoni op 14-08-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Schiavoni schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:18:
Ben er nog steeds niet uit wat het was. Ik installeerde Windows op een andere PC met een USB stick en de installatie verliep goed. Vervolgens installeerde ik Windows op mijn normale PC en lukte het niet om de installatie af te ronden.

- Vervolgens de SSD in de andere computer gedaan en Windows kon hier op geinstalleerd worden
- Voeding uit mijn PC gehaald en in de andere gedaan en wederom kon Windows hierop geinstalleerd worden
- Vervolgens de voeding weer in mijn normale PC gedaan en opeens sloeg de PC niet meer af tijdens de installatie van Windows. Ook kon ik diverse applicaties installeren, zonder dat de computer opnieuw opstartte.
- Daarna installeerde ik EPU6Engine en daarna sloeg de computer weer zomaar af en startte opnieuw op. Even later wederom uit het niets een herstart.

De volgende foutcode treedt op, wanneer de computer zich herstart:

[...]

Heb EPU6Engine verwijderd en tot dusver is hij niet herstart.

Edit: de computer is toch weer herstart, toen ik een applicatie aan het installeren was.
Google op de foutcode kom ik op:
http://www.tomshardware.c...r-event-kernel-power.html
Klinkt dus toch als defecte voeding.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Malantur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Google op de foutcode kom ik op:
http://www.tomshardware.c...r-event-kernel-power.html
Klinkt dus toch als defecte voeding.
Bedankt voor de tip! Ik zal verder gaan kijken of de voeding daadwerkelijk het probleem is. Ik had de voeding losgekoppeld van mijn computer, toen even wat stof rondom de voeding en ventilators weg gehaald en toen de voeding weer in de andere pc gedaan en vervolgens in mijn pc. En opeens doorliep de computer de gehele installatie van Windows. Hij is daarna wel enkele keren weer herstart, maar vond het opvallend dat de installatie opeens wel doorlopen kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Schiavoni schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik zal verder gaan kijken of de voeding daadwerkelijk het probleem is. Ik had de voeding losgekoppeld van mijn computer, toen even wat stof rondom de voeding en ventilators weg gehaald en toen de voeding weer in de andere pc gedaan en vervolgens in mijn pc. En opeens doorliep de computer de gehele installatie van Windows. Hij is daarna wel enkele keren weer herstart, maar vond het opvallend dat de installatie opeens wel doorlopen kon worden.
Het is inderdaad opvallend, maar het feit dat er verandering in de stabiliteit optreed als je met de voeding prutst, geeft voor mij even goed aan dat er wél iets mis mee is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Ik heb hieronder de voltages. Weet niet of je hier iets aan hebt. Misschien dat er vreemde getallen in staan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FSIlabU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
In principe zijn dat perfect normale waardes. Echter kan het zijn dat te bijvoorbeeld fluctueren en gewoon niet stabiel genoeg geleverd worden.
Uit de uitleg begrijp ik dat je 2 pc's ter beschikking hebt. Kan je de voeding niet wisselen en een paar dagen laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Malantur schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:24:
In principe zijn dat perfect normale waardes. Echter kan het zijn dat te bijvoorbeeld fluctueren en gewoon niet stabiel genoeg geleverd worden.
Uit de uitleg begrijp ik dat je 2 pc's ter beschikking hebt. Kan je de voeding niet wisselen en een paar dagen laten zitten?
Ik heb 2 pc's, maar de andere voeding is slechts 350W, tegenover de 700W die ik nu heb. Ik zie ook dat de andere voeding geen kabel heeft voor mijn videokaart, dus denk niet dat mijn computer dan stabel is. Mijn moederbord heeft helaas ook geen on-board VGA.
Zojuist de computer gestressed met Funmark. De test ging best lang goed, maar uiteindelijk herstartte de pc toch weer. Nu blijft hij opnieuw opstarten. Hij ging een aantal keer achter elkaar automatisch naar repair-mode, ook al wilde ik kiezen om normaal op te starten. Toen de computer eindelijk mijn keuze om normaal op te starten accepteerde, kreeg ik Windows toch niet meer opgestart en blijft de pc zich herstarten.

Wanneer ik zeker weet dat het aan de voeding ligt, dan ga ik deze direct bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
Heb inmiddels een nieuwe voeding gekocht en het probleem is verholpen. Mijn computer herstart niet meer en hij loopt goed. Iedereen bedankt voor de informatie en tips!
Pagina: 1