Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn configuratie is als volgt:
CPU: Intel Core i7 950
Koeler: SCMG-2100
Voeding: OCZ700SXS2 700W
Geheugen: 3x Corsair 2GB 1066mhz XMS3
Moederbord: Asus P6X58D-E
GPU: ATI X1950XT
SSD: 80GB Intel X25-M
HDD: 3x Samsung HD103 1TB
HDD: WD Blue WD30EZRZ 3 TB
De WD Blue heb ik sinds kort.
Zojuist is de pc weer herstart op vreemde momenten. Straks deed hij het goed. Toen ik de pc afsloot, werden er updates geinstalleerd. Ik heb de pc daarna weer aangezet en toen herstartte die 3x bij het punt dat er een service pack geconfigureerd werd. Tussendoor kreeg ik 1x de optie of ik Windows normaal wilde starten of in de Repairmode, maar toen ik op mijn toetsenbord drukte om een keuze te maken, herstartte de computer.
Het geheugen had ik al in andere slots gedaan, maar het probleem doet zich dus nog steeds voor. De voeding kan ik wel los testen, heb nog wel een voeding ergens. Heb daarnaast ook het stof zoveel mogelijk weggehaald, maar dat was al voordat ik Windows opnieuw installeerde.
Ik zal verder de tip toepassen om een melding te ontvangen wanneer de pc zichzelf weer afsluit en opnieuw opstart. Misschien staat daar nuttige informatie in. Vooralsnog is het een hele vervelende en onduidelijke situatie.
Ik typte straks inderdaad vanaf mijn pc, maar ik typ ook vanaf mijn telefoon, zoals dit bericht. De brandlucht rook ik toen de pc straks uitging en weer automatisch aan. Heb de pc toen uitgezet em gekeken waar het vandaan kwam, maar was daarna weer snel verdwenen. Heb daarna nog een half uur zonder herstarts een werkende pc gehad. Ik dacht dat de brandlucht richting de koeler/voeding vandaan kwam, maar kan natuurlijk ook een verkeerde inschatting geweest zijn.
[
Voor 15% gewijzigd door
Schiavoni op 06-08-2017 08:17
]