Toon posts:

Live OS voor data uitlezen en kopieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Wij krijgen op het werk er niet zo vaak mee te maken, en soms is Windows gewoon niet bootable meer ( _O- ) en dan moet tòch nog bepaalde data bewaard blijven. Dan zou je natuurlijk soms geen moeite meer doen om er wel in te komen, maar een andere PC tijdelijk gebruiken met een Ubuntu Live USB. Daar even de not-bootable Windows disk in doen, met diezelfde pc van USB booten in Ubuntu (Live), en dan het juiste spul naar een andere externe harde schijf overzetten (met wat mij betreft gewoon de default file manager).

Als het in andere PC met Windows weer mooi kan worden gelezen, dan kan die schijf ook weer leeg, en hebben we de data mooi ergens anders staan. Nouja, meestal is dat ook zo gezegd zo gedaan.

Heel soms gaat het dan om wat oudere systemen waarop dat moet, en dan is Ubuntu niet heel snel omdat Unity nog best zwaar is dan... Is er nog een bepaald OS hiervoor om dat te doen zoals in Ubuntu Live, maar sneller? Zo iets als Parted Magic is ook mooi als oplossing, maar was benieuwd of er nog meer ideeën zijn. :)

Groetjes uit het noorden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mis je eigen inzet, vooronderzoek en pogingen om het probleem op te lossen. Zo heb je niet verder gekeken dan de standaard Ubuntu smaak. Maar ze bieden er meer aan. Denk je dat de Unity smaak de enige is die je kan testen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zoeken in de PW op USB HDD dock
Neem iets dergelijks: pricewatch: Ewent Dual Docking Station USB 3.1 Gen1 (USB3.0) voor 2.5 en 3.5 ...
disk uitbouwen en aansluiten op je eigen pc of laptop. Data naar externe disk of netwerkshare en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
http://distrowatch.com/
Hier vind je een heleboel.

Xubuntu al geprobeerd? Als livecd.
Zelf heb ik een xubuntu gemaakt, deze heb ik op een usb geïnstalleerd, om daar met dd te werken.
Voor dd heb ik 2 gui software gevonden, om het via grafische manier te doen.
Een livecd heeft als voordeel dat je grafische kaart altijd werkt.

Extern kast om je hd in te doen is natuurlijk handig.
Dit is ook een leuke, zeker om mee te nemen, https://azerty.nl/product...er-voor-opslag-sata-3gb-s

Dit is ook soms handig, http://www.zalman.com/contents/products/view.html?no=20
hier kun je meerdere iso's op zetten, en dus booten van alle iso's, dus als je vaker nodig hebt is dit zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:59:
...geen moeite meer doen om er wel in te komen, maar een andere PC tijdelijk gebruiken met een Ubuntu Live USB...
Hûh? Als je geen moeite wilt doen, hang je de schijf toch in een andere windows PC?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Of je gebruikt helemaal geen GUI, maar gewoon de terminal met rsync.

Een CD die ik veel gebruik is CAINE. Die heeft specifiek tooling aan boord om bijvoorbeeld data recovery te doen als het filesystem corrupt is.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1